• Ad
  • חוזרים למוטב: פולקסווגן מחזירה את הכפתורים הפיזיים אל תא הנהג
    יצרניות הרכב משקיעות בהטמעת טכנולוגיות ותכונות שונות בכלי רכב חדשים אבל זה חסר ערך אם לא נעשה שימוש בטכנולוגיה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במחקר שנערך לאחרונה בבריטניה, בהתאם להנחיה ושיטות מחקר שהתוותה פסיכולוגית קוגניטיבית, נמצא שרוב הנהגים והמשתמשים במכוניות חדשות מפסידים מכך שהם לא עושים שימוש בתכונות חדשות שיצרניות רכב הטמיעו במכוניות, וזאת בעיקר מפני שפשוט אין להם מושג איך לעשות את זה.

     

     

    על-פי תוצאות המחקר – יותר משני שלישים (68%) מן הנשאלים דיווחו שהם מרגישים "המומים" מן היכולות של הרכב שלהם, ויותר משליש (40%) מודעים לכך שהם לא מנצלים את מלוא הפוטנציאל שלהן.
    כך, למשל, 65% מן הנהגים לא משתמשים בהפעלה קולית, 57% לא הפעילו מעולם את חימום המושבים (וזה בבריטניה, שבה קר בחורף), ו-44% לא הפעילו את ההתנעה מרחוק. למרות נתונים אלה, יותר משליש מן הנשאלים (39%) מעוניינים להוסיף לרכב תכונות בטיחות.

    המחקר לא עסק בתכונות שטמונות באפליקציות שונות אלא דווקא במערכות בסיסיות שאפשר היה להוזיל את הרכב לולא הוטמעו בו (למשל, חימום מושבים), והמסקנה שמתבקשת ממנו היא שאם נהגים היו זוכים להדרכה טובה יותר, או שאופן ההפעלה היה אינטואיטיבי יותר – רמת המעורבות של נהגים והשימוש בפיצ'רים היו גבוהים יותר.

    אפשר לפטור את הממצאים האלה ולומר שאותם דברים יפים גם לגבי כל המכשירים הטכנולוגיים בחיים שלנו, החל בטלפון הנייד ובמחשב וכלה בטלוויזיה ובמכונת הכביסה. אלא שבאותו סקר נמצא גם שבשונה מאשר במכוניות – אותם נשאלים אימצו באופן פעיל תכונות טכנולוגיות אחרות בחייהם. יותר משלושה רבעים (78%) מהנהגים אומרים שהם משתמשים בתכונות רבות של טלפונים ניידים, טלוויזיות (78%) ובמחשבים ניידים ומחשבים שולחניים (67%).

    כאשר נשאלו מדוע הם לא מנצלים את התכונות שכלולות במערכות הרכב השונות טענו יותר ממחצית הנשאלים שהם פשוט לא יודעים כיצד לעשות את זה (55%), ו-31% נוספים אומרים שזה נובע מחוסר ביטחון שנובע מכך שהם לא בטוחים שישתמשו בטכנולוגיה כראוי.

    יותר ממחצית הנהגים הצהירו שהם גילו חלק מן התכונות ברכב שלהם כשישה חודשים, בממוצע, לאחר קבלתו, ומנגד – ככל שנהגים מאמצים יותר את התכונות השונות שמוטמעות ברכב כך הם מדווחים על הנאה רבה יותר מן הבעלות על הרכב שלהם. למשל, 30% מהנשאלים הצהירו שהם מרגישים בטוחים יותר ו-29% אחרים הצהירו שהם יותר רגועים בזכות שימוש בפיצ'רים שונים.

    ד"ר מרתה ניוסון, פסיכולוגית קוגניטיבית שהנחתה את הסקר אמרה: "רכישת רכב היא אחת ההוצאות הגדולות בחיים, ועל נהגים להקדיש יותר זמן להבנת הטכנולוגיה הזמינה בקצות אצבעותיהם כדי לא לפספס חוויות שימוש שמשדרגות את הבטיחות והנוחות בשימוש ברכב… הוכחנו שיותר ממחצית מהנהגים מפספסים את החוויות האלה ולכן אנחנו רוצים להאיר את הנושא הזה ולפרסם אותו".

     

     

     

     

    המחקר הראה גם שלדור ה-Z (ילידי 1997-2012) נדרש יותר זמן ומאמץ מכפי שאפשר היה לצפות כדי ללמוד כיצד להשתמש בטכנולוגיה הזמינה, אבל אנשים מתחת לגיל 30 נוטים להשתמש בטכנולוגיה באופן קבוע משמעותית יותר (78%) מאשר אנשים מעל גיל 30. אנשים מעל גיל 60 הם בעלי הסבירות הנמוכה ביותר להשתמש בטכנולוגיה באופן קבוע (63%).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רוב הנהגים המומים מטכנולוגיות חדישות ברכב ולכן לא מנצלים אותן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.