• Ad
  • הצבא הבריטי החליט התחליף היחיד ללנד רובר דיפנדר הוא דיפנדר חשמלי
    צבא הוד מלכותו מימן הסבת ארבעה דיפנדרים להנעה חשמלית במטרה לבחון את התאמת הטכנולוגיה לניידות מבצעית צבאית. גם אתם יכולים להחזיר את הלנד רובר שלכם לחיים, אבל לא בארץ הקודש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עבירות בשטח היא ללא ספק אחת החוזקות של לנד רובר 'דיפנדר', מה שכנראה פחות נכון לגבי האמינות המכאנית שלו. אבל ניסוי שהחל בימים האחרונים בבריטניה עשוי לחזק את החוזקות ולהעלים את מה שעובד פחות.

     

    צבא הוד מלכותו הבריטי מימן הסבה של ארבעה דיפנדרים להנעה חשמלית

     

    סדנת הסבת הרכב הבריטית 'אלקטרוג'ניק' (Electrogenic) פרסמה בשבוע שעבר את דבר זכייתה במכרז של הצבא הבריטי להסבת ארבעה לנד רובר דיפנדר צבאיים להנעה חשמלית טהורה באמצעות הטכנולוגיה הקניינית שלה. במסגרת הפיילוט יוסבו שני לנד רוברים ממוגנים ושניים "לשימוש כללי" אשר מצוידים כרגע במנועי דיזל, והמטרה המוצהרת של הצבא היא לנתח, בעזרת חברת Babcock International את אפשרויות היישום של רכב חשמלי צבאי לניידות מבצעית.

    ההסבה, כך מסבירים אנשי אלקטרוג'ניק, תבוצע באמצעות ערכות הסבה סטנדרטיות מדגם E90 שהחברה פיתחה עבור לנד רובר דיפנדר, ומיד לאחר מכן יועברו כלי הרכב ליחידת הניסויים והפיתוח של הצבא הבריטי (ATDU) שתפעיל אותם בסדרת תרחישים וניסויים שמדמים פעילות מבצעית. הדיפנדרים יידרשו לפעול על שטחים תלולים ושיפועי צד, בתוך שלוליות ושדות בוץ, ובתרחישי גרירה, כמו גם ב"תנאים שונים שקשורים לאקלים".

    בהודעת הצבא נמסר ש"ATDU תנתח את נקודות החוזק והחולשה של טכנולוגיית הרכב החשמלי, ובכלל זה את ביצועי הניידות, ההספק היעיל, הפחתת עלויות ושיקולים נוספים… המטרה היא להבין מה יכולה הטכנולוגיה לאפשר לכוחותינו, וכן ליידע את משרד הביטחון אודות תקלות ובעיות פוטנציאליות שיש להכיר בהן במטרה לשפר את הגישה האסטרטגית שלנו".

     

    הצבא הבריטי החליט: התחליף היחיד ללנד רובר דיפנדר הוא דיפנדר חשמלי

     

    אלקטרוג'ניק, שמקום מושבה בקידלינגטון שמצפון לעיר אוקספורד באנגליה, מתמחה באחד התחומים שקורעים בימינו את עולם אספנות הרכב: הסבת מכוניות קלאסיות להנעה חשמליות.

    בשנים האחרונות הנדסה החברה מספר אלמנטים ייחודיים לה, בעיקר סביב ארכיטקטורת 400 וולט שמאפשרת טעינה מהירה, ובין השאר היא פיתחה שלוש ערכות הסבה לדיפנדרים עם מנועים שמספקים בין 120 ל-150 קילוואט וסוללות בעלות תכולת אנרגיה שבין 62 ל-93 קילוואט שעה. אלה אמורות להקנות טווחי נסיעה של בין 190 ל-240 קילומטרים. הערכה שמותקנת בדיפנדרים הצבאיים לצורך הניסוי היא החזקה מבין השלוש וכמו השתיים האחרות מאיצה את הכלים מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות ואל מהירות מרבית של 137 קמ"ש.

    ערכות ההסבה לדיפנדרים משמרות את תיבת ההעברה ונעילות הדיפרנציאל המקורית של הרכב, ואיתן גם את יכולות המעבר המפורסמות שלו בשטח, ומשדכות להן כ-93 קג"מ של מומנט שמתקבל בסל"ד אפסי. בנוסף הן כוללות גם מערכת בלימה רגנרטיבית.

     

    הצבא הבריטי החליט: התחליף היחיד ללנד רובר דיפנדר הוא דיפנדר חשמלי

     

    אנשי החברה טוענים שהערכות שלהם הן "plug and play", כלומר שכל אספן רכב או מכונאי מתחיל יכולים להתקין אותן בקלות, והם כבר הסמיכו גופים בארה"ב לבצע את העבודות שהם מבצעים בעצמם בבריטניה. במקביל הם עובדים בבריטניה מול חקלאים אשר מהווים ציבור משמעותי של משתמשי דיפנדר ברחבי הממלכה, וכבר ביצעו ניסויים מבוקרים על-ידי אוניברסיטת קרדיף במטרה לבחון את תנאי השימוש בכלים כאלה בסביבה חקלאית.
    הקפיצה מן השדות של בריטניה, במיוחד בתקופת החורף, לשימושים צבאיים נשמעת טבעית למדי לנוכח אחת הסיסמאות של החברה: "למה לזרוק רכב שלם רק כדי להחליף את המנוע?"

     

    הצבא הבריטי החליט: התחליף היחיד ללנד רובר דיפנדר הוא דיפנדר חשמלי

     

    עצם ההשתתפות בניסוי עם צבא הוד מלכותו, לא כל שכן זכיה עתידית במכרזים של הצבא, היא פרויקט חלומות עבור 'אלקטרוג'ניק' מפני שבנוסף לפרסום בו כבר זכתה הוא יאפשר לה לבחון את הרכיבים שלה בתנאים קשים בתוך כדי ניסויים והערכה של צדדים שלישיים ניטראליים. בין אם בסופו של דבר הצבא הבריטי יחליט לבחור בטכנולוגיה או לזנוח אותה – עבור החברה מדובר בהזדמנות יוצאת דופן לפרסם את הטכנולוגיה שלהם ללקוחות פוטנציאליים, ואולי אפילו לקבל חותמת איכות מבצעית.

    יום אחד, אולי עוד במאה הנוכחית, גם משרד התחבורה הישראלי יאפשר לבעלי רכב לבצע הסבות של הרכב שלהם לחשמל באמצעות ערכות ייעודיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.