• Ad
  • יונדאי ix35 המכונית המקושרת
    תחרות עזה בסגמנט הסופר-מיני בשילוב ביקורת על רמת האבזור ב-i20 החדשה, גורמים ליבואנית יונדאי לזרז תהליכים ולהציג את ממשק 'המכונית המקושרת' גם בסופר-מיני החדשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כלמוביל, יבואנית יונדאי, ערה לביקורת בנוגע לרמת האבזור של i20 ומתכוונת לשפרו עם שילובו של ממשק 'המכונית המקושרת' (Connected Car) שלה.

    המערכת המקושרת של יונדאי נחשפה במסגרת השקת יונדאי i20 החדשה בתחילת מרץ השנה. מדובר במערכת שמחברת את מערכת המולטימדיה של המכונית לרשת האינטרנט כך שמצד אחד יוכל בעל המכונית ליהנות מקישוריות לאינטרנט (כמו 'וויז', רדיו אינטרנטי, ענן אחסון תמונות, וידאו ועוד) ומצד שני המכונית תקושר למרכזי השירות של היבואנית וגם למוקדי חילוץ.

    יונדאי i20 מלפנים
    צלם: יואל שורץ

    יונדאי i20 מול סקודה פאביה: מבחן דרכים השוואתי

    כבר אז הודיעה היבואנית שהמערכת תוצע בכל דגמי i35 ו-ix35 בחינם ושהיא מתכננת להכניס את המערכת בהדרגה לכל ליין דגמיה. אבל הביקורת על רמת האבזור ב-i20, בשילוב התחרות העזה בסגמנט עם כניסתן של מתחרות חדשות (סקודה פאביה, אופל קורסה) וכניסתן הקרובה של נוספות (מאזדה 2 ופיג'ו 208), כנראה שמאלצים את יונדאי לזרז תהליכים.

    כיצד עובדת המכונית מקושרת?
    המערכת של יונדאי מבוססת אנדרואיד ומספקת Wi-Fi מובנה וקבוע במכונית באמצעות SIM סלולרי בנפח גלישה של 3 ג’יגה. הרשת האל-חוטית מהווה 'נקודה חמה' (Hot Spot) ומאפשרת לכל נוסעי המכונית להתחבר לרשת האינטרנט באופן קבוע.

    היא פותחה על ידי חברת סטארט-אפ ישראלית וממשק הניהול שלה מוצג ומופעל דרך מערכת המולטימדיה של המכונית. באמצעות אייקונים ותפריטים שונים הנתינים להצגה בארבע שפות (עברית, רוסית, אנגלית וערבית) ניתן לנווט בין רדיו 'Nobex' אינטרנטי, וויז, שידורי וידאו וכו'. במכוניות בהן ימצאו מסכים מאחור, ניתן יהיה לחברם ולהקרין עליהן שידורי וידאו. כנהוג במערכות שכאלה, בעת נסיעה לא ניתן יהיה להקרין שידורי וידאו על גבי המסך בקונסולה המרכזית.

    בנוסף תציע יונדאי תפריטי ומסכי עזרה אינטרנטיים של החברה אשר יציגו את רשימת אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין, כך שבלחיצת כפתור ניתן יהיה להתקשר וגם לנווט אליהן. כמו כן ספר הרכב יופיע בצורה דיגיטלית על גבי מסך המכונית.

    יונדאי ix35 המכונית המקושרת
    יונדאי ix35 – המכונית המקושרת. צלם: רונן טופלברג

    במקרה של תאונה המערכת גם תוכל ליצור קשר (בינתיים עקיף) עם כוחות החילוץ והביטחון. כמו מערכות דומות אחרות, פתיחה של כריות האוויר יוצרת שיחה יזומה עם כוחות חילוץ. בארה”ב ובאירופה מדובר במוקדי חילוץ, בארץ עדיין אין מוקד שכזה כך שבינתיים יופנו השיחות למוקד שירות של יונדאי אשר יזמינו את העזרה הנחוצה ליעד הנכון.

    כמה עולה?
    עלות המערכת שכרגע ניתנת בכל דגמי i35 ו-ix35 בחינם (כולל בדגמי ציי רכב) עומדת על 4,500-5,000 שקלים ומצריכה גם כרטיס SIM שמוצע חינם לשנה הראשונה. לאחר 12 חודשים יהיה על בעל המכונית להסדיר חבילת תקשורת באופן עצמאי שבמחיר הנוכחי עבור נפח גלישה דומה (3 ג’יגה) עומד על 150-200 שקלים לשנה.

    בינתיים עדיין לא ברור אם ממשק 'המכונית המקושרת' ייקר את מחירה של יונדאי i20.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בקרוב ממשק 'המכונית המקושרת' גם ביונדאי i20

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.