באופן מפתיע, אם שמים בצד רכבים פונקציונליים ומאוד לא סקסיים כמו גרסת המטען הפתוחה של ה-H100 ולא חופרים בהיסטוריה שלושה עשורים לאחור, מתברר כי יונדאי, הענקית מקוריאה, מעולם לא הייתה ממש בעניין של טנדרי פיק-אפ.
בשוק הישראלי היקפי המכירות של טנדרים פתוחים הם זניחים, אך בשוק האמריקאי מזה שנים טנדרים (בעיקר פורד F150) ניצבים בראש טבלאות המכירות.
בינואר השנה יונדאי הציגה בתערוכות דטרויט קונספט לטנדר מסוגנן המשלב בין מראה ספורטיבי מודרני לבין לוק אגרסיבי בשם סנטה קרוז.
כצפוי, התגובות של הקהל האמריקאי היו נלהבות מאוד וכעת, בעקבות לחץ של השלוחה האמריקאית של יונדאי, בהנהלה בסיאול שוקלים ברצינות להוסיף להיצע הדגמים פיק אפ בהשראת אותו הקונספט.
במונחים אמריקאים הסנטה קרוז הוא טנדר קטן מימדים גם ביחס לטנדרים צנועים יחסית כמו פורד ריינג'ר וטויוטה היילקס וביונדאי סבורים כי יש בארצות הברית לא מעט לקוחות שמחפשים את הפוזה ואת המראה של פיק אפ קשוח אך מעדיפים מימדים שפויים יותר מאחר שהם לא באמת מתכוונים להשתמש ברכב להובלת מטען כבד ולעבודה מאומצת בשטח.
בהתאם לכך ובדומה לאופנת הקרוסאוברים, המציעים מראה של רכבי שטח אך עושים שימוש במכלולים של מכוניות לכביש, בחטיבה האמריקאית של יונדאי מציעים לתכנן את הטנדר של יונדאי על בסיס הפלטפורמה של היונדאי טוסון (IX35 בארץ) החדש.
משמעות הדבר היא שהפיק-אפ של יונדאי יתבסס על מרכב אחוד ולא על שלדת סולם כנהוג במרבית הטנדרים בעולם.
המעבר למרכב אחוד יאפשר לפיק אפ החדש להציג יכולות דינמיות עדיפות על מרבית המתחרים, משקל נמוך משמעותית ויעילות אנרגטית משופרת.
על פי מקורות בחברה, אם ההנהלה תיתן אור ירוק לסנטה קרוז ואכן תחליט לבסס אותו על פלטפורמת הטוסון הוא יוכל להגיע לשווקים, בגרסאות הנעה קדמית וכפולה, בתוך זמן קצר.