יונדאי קוראת למיני-ג'יפון שלה "כריתה", על שם האי כרתים

הקרוס-אובר הקטן של יונדאי יושק השנה אבל לא יגיע בשלב ראשון לאירופה, למרות שזהו ג'יפון "גלובלי"
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

יונדאי הכריזה היום (ג') שהמיני-ג'יפון החדש שלה, שיתחרה בקטגוריית ה"ג'וק", ייקרא 'כריתה' (CRETA ) על שם האי היווני כרתים (ׁCRETE), וייוצר בשלב ראשון בהודו.

המיני-ג'יפון של יונדאי הוצג כמכונית קונספט לפני כשנה בתערוכת בייג'ין תחת השם ix25, הוא ייבנה על בסיס הפלטפורמה של i20, וייצורו יחל עוד השנה.

אנשי יונדאי אמנם הכריזו על-כך שמדובר ב"דגם גלובלי", אבל ספק רב אם הוא ייוצא מהודו לכל העולם. יונדאי העבירה את ייצור הדגמים בעלי תקינת רכב אירופית מהודו לטורקיה (למשל את i10 ואת i20), ובהודו היא מתמקדת בייצור מכוניות בעלות הגה ימני ומכוניות שעומדות בדרישות תקינה נמוכות יחסית, אשר מתאימות לשוק ההודי ולמדינות מתפתחות.

היות שלא סביר שיונדאי תשאיר את פלח השוק הלוהט של מיני-ג'יפונים ללא מענה, ולמרות שעדיין לא הוכרזו תוכניות קונקרטיות לשיווק הכלי החדש באירופה, בארה"ב ובאוסטרליה – מאד סביר להניח שהכלי ייוצר בעתיד הקרוב גם במפעלים אחרים של יונדאי, למשל בקוריאה ובטורקיה, ומשם ייוצא לאירופה ולישראל.

יונדאי קונספט ix25 הוצג בתערוכת בייג'ין 2014
יונדאי קונספט ix25 הוצג בתערוכת בייג'ין 2014

בעוד שהדגמים אשר ייוצרו בהודו יצוידו במנועים המוכרים של יונדאי בנפח 1.4 ו-1.6 ליטר, 'כריתה' שמיועדים לאירופה יונעו על-ידי מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר, בין השאר גם עם תיבות הילוכים אוטומטיות, ואולי גם על-ידי מנוע הטורבו-בנזין החדש של יונדאי, בנפח 1.0 ליטר שיחובר לתיבת הילוכים בעלת מצמד כפול.

יונדאי נטשה לאחרונה את שם הדגם ix35 וחזרה אל שמו הקודם – טוסון, אבל במקרה של "כריתה", והשוק הישראלי, יכול להיות ש-ix25 יהיה רעיון מוצלח יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.