• Ad
  • טויוטה פריוס מלפנים

    בעלי מכונית היברידית מהעבודה: מהיום תשלמו יותר

    רשות המיסים מגדילה את ההטבה לבעלי ורוכשי מכוניות כלאיים נטענות (פלאג-אין) ומכוניות חשמליות, ומרעה את ההטבה לבעלי ורוכשי מכוניות כלאיים "רגילות"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ועדת הכספים של הכנסת עדכנה היום (ג') את תקנות זקיפת שווי השימוש למכוניות כלאיים ומכוניות חשמליות. על פי העדכון מכוניות חשמליות ומכוניות כלאיים נטענות ('פלאג-אין הייבריד') יקבלו הפחתה בשווי שימוש בגובה של 1,000 שקלים (לעומת 500 שקלים עד כה) ואילו מכוניות כלאיים "רגילות" יזכו להפחתה של 500 שקלים (לעומת 560 שקלים עד כה).

    המשמעות היא הטבה משמעותית לבעלי ורוכשי מכוניות חשמליות ומכוניות כלאיים נטענות (פלאג-אין), והרעה לבעלי ורוכשי מכוניות כלאיים "רגילות".

    מיצובישי אאוטלנדר PHEV

    ברשות המיסים הסבירו את המהלך לאור התייקרות במחירי מכוניות חשמליות, לצד הוזלה במחירי מכוניות כלאיים וציינו שהתקנות יכנסו לתוקף רטרואקטיבית מה-1 ביולי 2015 וימשכו עד 31 בדצמבר 2017.

    נכון להיות נמכרות בישראל שלוש מכוניות שעומדות בקריטריונים המעודכנים של רשות המיסים וזכאיות להטבה של 1,000 שקלים: מיצובישי אאוטלנדר PHEV שעולה 225,000 שקלים, טויוטה פריוס פלאג-אין שעולה 175,000 שקלים ותיאורטית גם ניסאן ליף שאינה משווקת מתחילת השנה ושמחירה עמד על 140,000 שקלים. מכל השלוש נמכרו שנת 2014 יחידות בודדות (פחות מ-100 יחידות) וב-2015 המצב לא צפוי להשתנות, כך שההטבה של רשות המיסים מוענקת למכוניות שכמעט ואינן נמכרות בישראל.

    לעומת זאת היצע מכוניות הכלאיים ה"רגילות" גדול ומשמעותי הרבה יותר וכוללת בעיקר דגמים ממותגי טויוטה (יאריס, אוריס, פריוס, קאמרי ואבאלון), אבל גם דגמי לקסוס, הונדה, אינפיניטי וב.מ.וו. כתוצאה מכך הרעת ההטבה הניתנת עבורן משפיעה על הרבה יותר אנשים ומעשירה הרבה יותר את קופת המדינה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.