• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ציפיתם לרכבת הקלה בגוש-דן? חשבתם שאחרי אינספור דחיות, היא תחל לפעול ב-2022? ובכן, כדאי שתתאזרו (שוב) בסבלנות. למשרד התחבורה חסר כוח-אדם דווקא במחוז תל-אביב והמרכז, ובכירים מודים שגם כאשר כל המשרות מאוישות הם אינם עומדים בעומס העבודה

    מחוז תל אביב והמרכז במשרד התחבורה נדרש בימים אלה להתמודד עם פרויקט התשתיות הגדול בישראל: הקמת מערכת הסעת המונים בגוש-דן, שתכלול בעתיד רכבות קלות ואוטובוסים רבי-קיבולת שנוסעים במסלולים ייעודיים. העלות של פרויקט הענק נאמדת בעשרות רבות של מיליארדי שקלים.

    אלא שלמרות המשימה האימתנית, מספר העובדים במחוז רחוק מלעמוד בתקן המלא, ולמעשה לא נראה שיחול כל שינוי לטובה בשנה הקרובה. התוצאה הצפויה: עיכוב נוסף בהקמת הרכבת הקלה בגוש-דן, וכתוצאה מכך ימשיכו ויחמירו עומסי התנועה במטרופולין הגדול בישראל.

    אז מתי תצא הרכבת הקלה בגוש-דן לדרך? לפי הערכת חברת בקרה שבחנה את הפרויקט עבור משרד האוצר, הקו הראשון של הרכבת ("הקו האדום") צפוי להתחיל לפעול רק בשנת 2022, וזאת למרות שהחלטת ממשלה מ-2010 קבעה כי יש לפעול להקמת הקו עד 2017. אלא שנראה שגם ההערכה המחמירה של חברת הבקרה לוקה באופטימיות-יתרה, שכן המחסור בכוח אדם במשרד התחבורה – שכאמור אינו צפוי להיפתר במהרה – יעכב הליכים תכנוניים רבים וחשובים.

    "גם באיוש מלא, (כוח האדם במחוז) אינו מספיק כדי לטפל בכל משימות המחוז", מודה בכירה במשרד התחבורה. "לאחרונה הוחמר מאוד המצב, והמחוז מאויש חלקית… לאור המצב, מתקיימים כיום תהליכים לפרסום מכרזים לאיוש כוח אדם מקצועי החסר במחוז, (אך) להערכתנו ייקח כשנה לאייש את התקנים ולהכשיר את העובדים לביצוע משימותיהם".

    המשימות אליהן מתייחסת בכירת משרד התחבורה עוסקות, רובן ככולן, בתכנון והקמה של המתע"ן – מערכת תחבורה עתירת נוסעים. בין השאר, המחוז נדרש לתכנן וליישם שינויים בהסדרי התנועה בערים בגוש-דן, לקבוע מיקום של תחנות תחבורה ציבורית, לבחון הסדרי בטיחות ולתאם בין הגופים העוסקים בפרויקט הענק – חברות ממשלתיות, ועדות סטטוטוריות, רשויות מקומיות ואף משטרת ישראל.

    מחסור בכוח אדם במשרד התחבורה כבר גרם בעבר לליקויים ועיכובים בפרויקט הרכבת הקלה. בדו"ח שפרסם מבקר המדינה באוקטובר האחרון, ובו הוקדש פרק לליקויים חמורים בפעילות חברת נת"ע – החברה הממשלתית שאחראית על הפרויקט – נקבע כי "במועד סיום הביקורת, ינואר 2013, מנה תקן החברה (נת"ע) 227 משרות. 80 מהן טרם אוישו. חלק מהמשרות שאינן מאוישות שייכות לתפקידים בכירים בתחומים מקצועיים, ומילוים נדרש לביצוע פעילות הליבה של נת"ע וחיוני לביצוע מקצועי ואיכותי של פרויקט הקו האדום".

    כפתרון חלקי לבעיית כוח האדם במחוז תל-אביב והמרכז מבקש כעת משרד התחבורה להחזיר לעבודה מהנדס ותיק, שעבד במשרד במשך כ-30 שנה ופרש ב-2006. תפקידו המיועד הוא "יועץ" למחוז תל-אביב, אך היקף המשרה המתוכנן (180 שעות חודשיות, בתמורה לכ-250 אלף שקלים בשנה), מעיד כי בפועל יידרש המהנדס לעבוד במשרה מלאה.

    למעשה, בכירה במשרד התחבורה מציינת כי העובד הוותיק "מתגבר" את המחוז כבר כמה שנים, ואף מייצג את המשרד בוועדות שונות ובפני רשויות מקומיות. המשך העסקתו, אם כיועץ במשרה מלאה ואם כמי שרק "מתגבר" את המשרד, מעיד על בעיה חמורה של מחסור בכוח אדם מיומן ומקצועי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    במשרד התחבורה חסרים עובדים, והרכבת הקלה צפויה להתעכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.