• Ad
  • חייבים בהוצאה לפועל, נאשמים בבתי דין רבניים ומי שרשיונו נשלל למשך פחות משלוש שנים לא יידרש לבצע מבחני תיאוריה ונהיגה. מי שחוייב במבחנים כאלה וטרם ביצע אותם קיבל פטור
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבוע שעבר דיווחנו כאן על הביטול החוקי של תקנה 172 א' לתקנות התעבורה, ועל נוהל זמני של אגף הרישוי במשרד התחבורה שמנחה את אנשי המשרד כיצד לפעול בנושא זה. זאת לאחר שהוועדה לפניות ציבור בכנסת חייבה את משרד התחבורה להפסיק להקשות על מי שרישיונו מעוכב עקב סיבות ביורוקרטיות.

     

     

    הבעיה, אשר מיררה את חייהם של למעלה מ-20,000 נהגים בשנה, היא שכאשר ההוצאה לפועל מנסה ללחוץ על חייבים לשלם את חובם באמצעות עיכוב רישיון הנהיגה שלהם, או כאשר בית דיון רבני עושה את אותה פעולה במסגרת הליכים בין בני משפחה, או אם אדם שוכח לשלם את אגרת הרישיון ולכן הוא לא מחודש – נדרשים הנהגים לבצע מבחן תיאוריה ומבחן נהיגה מעשי כאילו שמעולם לא נהגו.

    אפי רוזן, מנהל אגף הרישוי, שלח בינתיים נוהל זמני שנועד לתקן את המצב בפרק הזמן המיידי ולפני שהתקנה החדשה שתסדיר את הדברים מבחינה חוקית תעבור את אישור ועדת הכלכלה של הכנסת (דבר שצפוי לקרות בהמשך).

    אתמול (ג') שלחה המחלקה המשפטית של משרד התחבורה לכל הגורמים הנוגעים בדבר את הביטוי הפשוט והמעשי של הנוהל החדש, לצורך הסדרת והבהרת הנושא.

     

     

    הבשורה המיידית החשובה ביותר נוגעת לרוב הנהגים שלולי הרישיון שנמצאים "בצינור" ברגע זה ממש: הנוהל החדש מבטל באופן מיידי את החובה שלהם להיבחן במבחן תיאורטי או מעשי – למעט במקרים שבהם קיימת הצדקה אמיתית, ולא ביורוקרטית, לבחון את כושר הנהיגה שלהם.

    נהגים שרישיונם נפסל על ידי בית משפט לתקופה של עד שלוש שנים פטורים גם הם ממבחנים, ואם הפסילה שלהם היא לתקופה של בין 3 ל-4 שנים הם חייבים רק בביצוע מבחן תיאורטי. נהגים שרשיונם נשלל למשך יותר מ-4 שנים חייבים גם במבחן תיאוריה וגם במבחן מעשי, וכך גם כל נהג שלמשרד התחבורה נודע שחל שינוי לרעה באחד הנתונים שמשפיעים על כושר הנהיגה שלו – למשל התדרדרות במצב הבריאותי או הקוגניטיבי.

    אם אדם נוהג בפועל מבלי שחידש את רישיון הנהיגה שלו, לרוב בגלל שכחה או הזנחה, הוא לא יחוייב בביצוע מבחנים כלשהם אולם זאת רק עד למשך 10 שנים. מי שלא טרח או זכר לחדש את תוקף רישיונו למשך תקופה ארוכה יותר יידרש לבצע את שני המבחנים.

    הנוהל החדש נועד בין השאר ליצור אבחנה בין מי שרישיונו נפסל בגלל סיבות ביורוקרטיות כלשהן לבין מי שספג עונש של בית משפט אזרחי או צבאי, מה שעלול להעיד על רמת מסוכנות גבוהה יותר כנהג.

    תחולת הנוהל מיידית, ובה מונחים פקידי הרישוי שלא לדרוש מבחנים מנהג שחויב בהם על פי תקנה 172 א' (שבוטלה כאמור) וטרם ביצע אותם, וכמובן גם שלא לדרוש זאת מנהג שחוייב בכך וערער על החיוב.

    עם זאת, המכתב ששלחה המחלקה המשפטית מזכיר שתקנה אחרת, שמספרה 212, מאפשרת לפקיד הרישוי לדרוש מבחנים כאלה מנהג שקיים לגביו "צורך תעבורתי", והוא מדגיש שעל פקיד הרישוי לבחון האם וכיצד ייעשה שימוש בסמכות אגף הרישוי בהתאם לתקנה זאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    בוטלה תקנה שחייבה שלולי רישיון במבחני נהיגה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.