• Ad
  • אסטון מרטין נותנת 3.7% בעלות ל'לוסיד' בתמורה לטכנולוגיית רכב חשמלי
    שתי יצרניות רכב, סטארט-אפ לרכב חשמלי וקרן העושר הסעודית הם בין בעלי המניות העיקריים ביצרנית היוקרה הבריטית 'אסטון מרטין'. נשמע כמו התחלה של בדיחה? אולי, אבל עידן הרכב החשמלי מכתיב חשיבה מקורית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית היוקרה הבריטית אסטון מרטין הודיעה היום (ב') על מכירת כמעט 4% מן החברה, בשווי של כ-232 מיליון דולר, ליצרנית הרכב החשמלי האמריקנית 'לוסיד'. לוסיד לא תשלם בכסף תמורת אחוזי הבעלות באסטון מרטין אלא בטכנולוגיה רלבנטית לייצור רכב חשמלי, והיא תצטרף אל שתי יצרניות רכב נוספות שאוחזות באחוזי בעלות באסטון מרטין – ג'ילי הסינית ומרצדס-בנץ הגרמנית.

     

    אסטון מרטין נותנת 3.7% בעלות ל'לוסיד' בתמורה לטכנולוגיית רכב חשמלי

     

    לאסטון מרטין יש טכנולוגיה מתקדמת מאד בתחום המתלים ומנועי הבעירה, אבל היא חייבת לפעול בדחיפות כדי לפתח רכב חשמלי מתקדם לפני איסור המכירה של מנועי בעירה פנימית ולפני שחברות הי-טק שונות יקדימו אותה אל פלח השוק של כלי רכב חשמליים סופר-יוקרתיים.

    ההסכם הטכנולוגי עם 'לוסיד' נוגע ראשית לכל לטכנולוגיות סוללה, וגם לטכנולוגיות בתחומי ההנעה החשמלית, אבל בסבירות רבה מאד לוסיד גם כוללת בחבילה הזאת את הפלטפורמה החשמלית היעודית שפיתחה כבסיס לדגם 'אייר' שלה.

    עד עתה נסמכה אסטון מרטין על מרצדס, אחת המובילות העולמיות בתחום הנעה החשמלית ומי שקיבלה נתחי בעלות באסטון מרטין תמורת טכנולוגיה עוד לפני עידן החשמל. מרצדס תוסיף לספק לאסטון מרטין טכנולוגיות בתחום הנעת בעירה והנעה חשמלית, ועל בסיס הטכנולוגיה הזאת תשיק אסטון מרטין בשנה הבאה את 'ולהאלה' (Valhalla) – מכונית-על עם הנעה היברידית-נטענת. החל משנת 2026 כל הדגמים של אסטון מרטין יהיו חשמליים או היברידים-נטענים.

    יצרנית הרכב הגרמנית מחזיקה כעת כ-9% בעלות באסטון מרטין לאחר שהאחזקה שלה דוללה כאשר ג'ילי רכשה 17% מן הבעלות ביצרנית היוקרה הבריטית. מחזיקת מניות חשובה נוספת באסטון מרטין, שאיננה יצרנית רכב, היא "קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית (PIF)" וזאת בעלת המניות השנייה בגודלה באסטון מרטין אחרי ג'ילי. RIF היא גם בעלת המניות הגדולה ביותר ב'לוסיד', ובל נשכח שבשונה מאסטון מרטין – יצרנית הרכב החשמלי האמריקנית עדיין נחשבת לסטרטאפ שעוד לא מייצר כסף.

     

    אסטון מרטין נותנת 3.7% בעלות ל'לוסיד' בתמורה לטכנולוגיית רכב חשמלי

     

    לוסיד, אשר לאחרונה חתכה את תחזית המכירות שלה וצמצמה כמעט חמישית מכוח העבודה בחברה, כמעט שלא תראה כסף מזומן זורם לקופתה בזכות העסקה הזאת. אבל זאת הזדמנות ראשונה עבורה להיות ספקית טכנולוגיה לחברה אחרת, ויש מצב שהיא תוכל למנף את הקשר הזה כדי למכור טכנולוגיה גם ליצרניות אחרות.

    לדגם היחיד של לוסיד כרגע – 'אייר' – יש שלוש תצורות הנעה: מנוע אחורי בודד, צמד מנועים ושלושה מנועים. ההספק המרבי של המנוע של לוסיד הוא 670 כוחות סוס ובתצורת שלושת המנועים מועברים לארבעת הגלגלים של 'אייר' יותר מ-1,200 כוחות סוס.

     

    אסטון מרטין נותנת 3.7% בעלות ל'לוסיד' בתמורה לטכנולוגיית רכב חשמלי

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.