• Ad
  • אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג
    אלפא חוזרת למכוניות קטנות עם הקרוסאובר מילאנו שצפוי להיות הדגם הנמכר ביותר של המותג האיטלקי שחוגג 124 שנים להיווסדו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אלפא-רומיאו, אחד המותגים הנחשקים ביותר של קבוצת סטלנטיס, פותח היום (ה') את ספר ההזמנות ל'מילאנו' – המכונית החשמלית הראשונה בהיסטוריה של החברה. אירוע החשיפה התקיים אמש בעיר מילאנו שבה נוסדה אלפא בשנת 1910.

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

    כמתבקש כאשר מדובר במותג ספורטיבי, הגרסה המיוחדת ביותר של מילאנו תהיה מכונית ספורטיבית שתספק 240 כוחות סוס, אבל באופן קצת מוזר אלפא לא תציע גרסת טורבו-בנזין טהורה עם הנעה ידנית.

    מילאנו הוא קרוסאובר שלישי באולם התצוגה של אלפא רומיאו אבל, כאמור, הדגם החשמלי הראשון בייצור סדרתי. זה גם אחיהם לפלטפורמת e-CMP2 של הגרסאות החשמליות של פיג'ו 208 ו-2008, סיטרואן C4, אופל קורסה ומוקה, DS3, פיאט 600, ג'יפ אוונג'ר וגם, כמובן, לנצ'יה אפסילון החדשה. בשונה מ'אפסילון', מילאנו ייוצר במפעל של פיאט בפולין לצד חלק מאחיו – פיאט 600 וג'יפ אוונג'ר.

    מילאנו היא האלפא רומיאו האחרונה שאמורה להציע גם גרסת בעירה פנימית, והחל משנת 2027 היא תייצר ותמכור רק דגמים חשמליים טהורים. עם זאת, בשונה מן הגרסאות החשמליות – שמכירתם, כאמור, מתחילה היום, הקרוסאובר הזה יוצע החל בסוף השנה גם בגרסה היברידית מתונה שנקראת 'איברידה'.

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

    הגרסה ההיברידית מונעת באמצעות מנוע בנזין תלת-צילינדרי בנפח 1.2 ליטר בתצורת מחזור מילר שמספק 134 כוחות סוס ומחובר למערכת "היברידית מתונה" של 48 וולט ולמנוע חשמלי שמספק 28 כוחות סוס. המערכת הזאת מניעה את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים בעלת שישה יחסי העברה ומצמד כפול. בהמשך תתווסף אליה גרסת הנעה כפולה שבה יניע מנוע חשמלי את הגלגלים האחוריים.

    אורכו של מילאנו 417 סנטימטרים, כלומר 8.6 יותר מאשר ג'יפ אוונג'ר, רוחבו 178 סנטימטרים וגובהו 150 סנטימטרים, והעיצוב החיצוני שלו כולל רמזים עיצוביים עבים למסורת המפוארת של אלפא רומיאו, למשל קשתות גלגלים רחבות וישבן ריבועי שנראה כאילו שב אלינו מתחילת שנות השישים. תא המטען, אגב, מכיל כ-400 ליטרים, ומתחת למכסה המנוע של הגרסה החשמלית יש 'פרונק' – תא אחסון לכבלים.

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

    כל אחת מגרסאות ההנעה של מילאנו תוצע בשלוש רמות אבזור, ורמת הכניסה של מילאנו החשמלית, שנקראת Ellettrica, מונעת באמצעות מנוע שמספק 154 כוחות סוס שמניע את הגלגלים הקדמיים. הגרסה החשמלית הבסיסית מצוידת בסוללה קטנה יחסית עם תכולת אנרגיה של 54 קילוואט שעה. זאת תאפשר טווח נסיעה תיאורטי של 410 קילומטרים בין טעינות (WLTP) ואפשרות לטעינה מהירה בקצב של 100 קילוואט שתטען את הסוללה מ-10% ל-80% תוך כ-30 דקות.

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

    גרסת Veloce, עם מנוע שמספק 240 כוחות סוס, מונמכת ב-2.5 סנטימטרים ביחס לגרסה הבסיסית ויש לה דיפרנציאל ננעל, מפתח גלגלים רחב יותר, מוטות פיתול מחוזקים, חישוקי גלגלים בקוטר 20 אינטש (לעומת 18 אינטש בגרסה הבסיסית), בלמים קדמיים עם דיסקים בקוטר 380 מ"מ וקליפרים עם ארבע בוכנות, בולמי זעזועים מחוזקים ומתלים מתכווננים. אלפא-רומיאו עדיין לא פרסמה באופן רשמי את המחירון אבל גרסת הבסיס החשמלית צפויה לעלות באירופה פחות מ-32,000 דולר.

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

    איך עושה אלפא?

    מילאנו היא מכונית קטנה יחסית שמחליפה בפועל גם את 'מיטו' ובמידה רבה גם את 'ג'ולייטה', והיא צפויה להיות המכונית הנמכרת ביותר של המותג האיטלקי הנחשק.

    אנשי אלפא-רומיאו מבטיחים שמילאנו מציעה את "המשקל הנמוך ביותר בפלח השוק שלה ואת חלוקת המסה האופטימלית", וגם את "ההיגוי הישיר ביותר בפלח השוק" ואת "דינמיקת הנהיגה הטובה ביותר בקטגוריה".

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

    עיצוב הפנים נשלט על ידי שני מסכים דיגיטליים בגודל 10.25 אינטש – אחד ללוח המכשירים והאחר הוא מסך המידע והבידור המרכזי. חשוב יותר: יש גם לא מעט כפתורים פיזיים לפונקציות שבהן נעשה שימוש תכוף. עיצוב הפנים של כל הגרסאות דומה אם לא זהה.

    עד לסוף השנה יוצע מילאנו ברוב מדינות מרכז ומערב אירופה, ואצלנו הוא צפוי בתחילת השנה הבאה.

     

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלפא רומיאו חשפה את מילאנו: מכונית חשמלית ראשונה למותג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.