• Ad
  • אופל עושה פוזה: תציג קונספט למכונית ספורט מודרנית

    בתערוכת ז'נבה הקרובה תציג אופל דגם תצוגה שיפתח לנו את התיאבון למכונית ספורט מודרנית. האם צריך לצפות לשירוקו,TT או מיני קמארו?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון: 27 ינואר

    בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת, כאשר אופל הייתה אחת היצרניות המובילות בגרמניה בפרט ובאירופה בכלל, היא הציעה את אחת המכוניות המיוחדות, היפות והמזוהות איתה עד היום: GT.
    על בסיס דור שלישי של קאדט, ועם המבנה הקלאסי של מנוע קדמי והנעה אחורית – GT המקורית הייתה קופה דו-מושבית, עטופה במרכב אירודינמי מרהיב עם פנסים נשלפים, והיא נראתה לכל הפחות כמו אחותה האירופית הצנועה של שברולט קורבט.

     

    0012-Opel-GT-Concept-אופל

     

    GT המקורית לא הייתה מכונית ביצועים אדירת הספק – בין השאר מפני שחוקי המס האירופאים יצרו העדפה כלכלית למנועים קטנים, אבל אחת הנגזרות המעניינות שלה – אשר הושקה בתערוכת פרנקפורט של שנת 1965 (ושנה לאחר מכן בז'נבה תחת מדי החברה-האחות ווקסהול) – היא EXPERIMENTAL GT – שהייתה (כך לפחות טוענים אנשי אופל) – מכונית הקונספט האירופאית הראשונה בהיסטוריה.

     

    אופל GT 1971 - 001

     

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, שתיפתח בשבוע הראשון של חודש מרץ, תציג אופל מכונית תצוגה חדשה בשם GT קונספט, אשר אמורה לרמוז לא רק על קו עיצובי חדש ונועז יותר עבור אופל, אלא גם על מכונית ספורטיבית חדשה שתושק בשנת 2017 או 2018.

    GT קונספט מציגה מראה מודרני, זורם וחלק אבל גם כוחני ושרירי של מכונית קופה דו-מושבית, עם מנוע מרכזי-קדמי והנעה אחורית. המנוע עצמו – לפחות במכונית התצוגה – הוא מנוע הטורבו-בנזין התלת-צילינדרי המוכר לנו של אופל, שמספק 145 כ"ס וכ-21 קג"מ של מומנט ומחובר לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת הילוכים בעלת 6 יחסי העברה.

    עם משקל של פחות מטונה אחת מאיצה מכונית התצוגה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-8 שניות ולמהירות מרבית של 215 קמ"ש.

    בהיעדר פרטים נוספים לא ברור עדיין על איזו פלטפורמה יושבת המכונית הזאת, אולם בהיותה מכונית הנעה אחורית וקרובה באופיה ל-GT המקורית, אפשר להעריך שהיא מבוססת על פלטפומת אלפא של בעלת הבית של אופל – ג'נרל מוטורס, שעליה בנויות כעת קדילאק ATS ושברולט קמארו.

    הגלגלים הקדמיים האדומים של דגם התצוגה לקוחים מאופנוע מן ההיסטוריה של החברה, שהושק בשנת 1928, נקרא מוטוקלאב 500 והתאפיין (בין השאר) בצמיגים אדומים, ורומזים גם למכונית התצוגה המרהיבה EXPERIMENTAL GT שהוזכרה כאן: המכונית החדשה תקבל צמד מפלטים שיהוו הומאז' למכונית הקונספט של שנת 65.

    אופל כבר ניסתה לחזור לרגע קט למחוזות הקופה הדו-מושבית, עם "ספידסטר" שהייתה למעשה לוטוס אליזה ועם "GT" שהייתה למעשה פונטיאק סולסטיס – שתיהן יוצרו עבורה בקבלנות (הראשונה בבריטניה, השנייה בארה"ב) – וקשה להתייחס אליהן כאל אופל אמיתיות (GT יוצרה בין השנים 2007-2009 בלבד).

    בתערוכת פרנקפורט של 2013 השיקה אופל את דגם התצוגה 'מונזה' – שאמנם לא הציג מכונית קופה סופר-ספורטיבי אבל בהחלט הראה קווי עיצוב ספורטיביים ומודרניים, והשנה, בז'נבה נוכל לראות אם אנחנו מתקרבים לקראת "מכונית הילה" מודרנית שאופל כל כך זקוקה לה.

     

    פרסומת לאופל GT שנת 1968 - 001

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.