• Ad
  • אופל אסטרה, מריבה, זפירה ואינסיניה נקראות לתיקון באירופה
    אופל פרסמה באירופה קריאות לתיקון שטרם פורסמו בישראל. יכול להיות שמכוניות כאלה לא נמכרו אצלנו אבל עדיף שלא לקחת סיכונים מיותרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אופל קראה לתיקון באירופה חמישה דגמים שונים בגלל שתי תקלות סדרתיות בעלות אופי בטיחותי חמור. הקריאה הראשונה היא למכוניות מדגמי אסטרה, קסקאדה, מריבה וזפירה אשר יוצרו מאוקטובר 2010 ועד לאוגוסט 2018, וזאת לצורך החלפה דחופה של כריות האוויר בצד הנהג.

     

    אופל מריבה מלפנים

     

    מן הדיווח של אופל לרשויות הבטיחות באירופה, תחת הכותרת "רמת סיכון רצינית", עולה תמונה דומה לזאת שמוכרת לנו מפרשות הכריות הקטלניות מתוצרת טקאטה ו-TRW: "פגם במחולל הגז של כרית האוויר של הנהג", כך מתואר הסיכון, "יכול להוביל לניפוח לא מבוקר ולשחרור של שברי מתכת כאשר כרית האוויר מופעלת. הדבר עלול להגביר את הסיכון לפציעות במקרה של תאונה".

    תיאור קצת יותר עממי של הבעיה, ויותר פלסטי, הוא שאם אתם נוהגים באחת מן המכוניות האלה וכרית האוויר שלכם תיפתח – יש מצב שמנגנון הניפוח ישלח לכיוון הפנים שלכם חלקי מתכת שעלולים להרוג אתכם במקום.
    אופל פרסמה השנה בישראל קריאה לתיקון דומה אך לא זהה, והיא נוגעת לדגמי מוקה, אסטרה, וקטרה וזפירה אשר יוצרו בין ינואר 2014 לדצמבר 2018. אלא שהתיאור שלה – כפי שנמסר למשרד התחבורה הישראלי ודרכו לאזרחי ישראל, קצת פחות מלחיץ: "אפשרות לליקוי בכרית אוויר של הנהג" – כך נכתב שם.

     

    כרית רצחנית מתוצרת טקאטה

     

    אז אם אתם הבעלים של מכוניות מתוצרת אופל מן הדגמים שנזכרו, והיא יוצרה בין אוקטובר 2010 לאוגוסט 2018 – מאד מומלץ שתפנו ליבואנית אופל לישראל בפניה כתובה כדי לקבל מהם אישור כתוב לכך שאין צורך להחליף את כרית האוויר במכונית שלכם. חשוב שתהיה לכם אסמכתא כתובה לכך שאתם לא חשופים לאותו סיכון שבגללו נקראו באירופה מכוניות להחלפת כריות-אוויר.

    חלודה באינסיגניה

    מוקדם יותר פרסמה אופל קריאה לתיקון אחרת באירופה, למכוניות מדגם אינסיגניה אשר יוצרו בין דצמבר 2007 ליולי 2013, וזאת בגלל חלודה שעלולה לגרום לשבירת חיבורי מוטות במתלה האחורי. אם חלק כזה נשבר בגלל קורוזיה "זה עלול להשפיע על יציבות הנהיגה ולהגדיל את הסיכון לתאונה" – כך נכתב בהודעתה של אופל לרשויות האירופאיות.

    בגלל הכשל הסדרתי הזה נאלצה אופל לקרוא לתיקון באירופה ל-570,000 מכוניות מדגם אינסיגניה, מהן 113,000 בגרמניה, ועד כה ידוע לה על עשרה מקרים בגרמניה שבהם נשברו זרועות המוטות. עם זאת, עד כה לא דווח על תאונות כתוצאה מן הכשל הסדרתי, כך לפי דובר מטעם אופל.

    נכון להיום אופל טרם פרסמה קריאת תיקון דומה בישראל, וזה לא בגלל שלא נמכרו כאן אינסיגניות שיוצרו בתאריכים האלה אלא אולי בגלל שלא נמכרו כאן מכוניות מאותה סדרת ייצור. לחילופין, ייתכן שישראל פשוט לא נמצאת בראש סדר העדיפויות של היצרנית. בכל מקרה, אם אתם נוהגים באינסיגניה שיוצרה בין התאריכים האלה מאד כדאי לפנות למחלקת השירות של יבואנית אופל לישראל ולקבל מהם אישור כתוב לכך שאתם לא מסכנים את עצמכם.

     

    אם אתם בעלי מכוניות מן הדגמים שנזכרו בכתבה זאת וקיבלתם תשובה שלא מניחה את דעתכם פנו אלינו אל editor.thecar@gmail.com

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אופל אסטרה, מריבה, זפירה ואינסיגניה נקראות לתיקון באירופה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.