• Ad
  • אאודי מציגה: דור שלישי לאאודי TT

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    היא קלה יותר, חזקה יותר ויפה יותר, אבל החידוש המעניין של TT החדשה הוא דווקא ממשק הנהג-מכונית שמבוסס על מסך מגע גדול ועשוי להעיד על עתיד הקשר בינינו למכוניות שלנו

    במרכז התצוגה של אאודי בז'נבה יתייצבו מחר (ג') שתי גרסאות של TT החדשה, דור שלישי למכונית הספורט-קופה הייחודית של מותג הפרימיום של קבוצת פולקסוואגן.
    דור ראשון של TT התבסס על פלטפורמת הדור הרביעי של פולקסוואגן גולף, הושק בשלהי 1998, וסבל לרוע מזלו מכשלון צורם ב"מבחן האייל" שהתבטא בבעיות יציבות במהירות גבוהה (שתוקנו על ידי שידרוג המתלים והוספת כנפון אירודינמי).
    המכונית, כפי שאפשר להבין, לא היתה פאר היצירה מבחינה דינמית, אבל הייתה יפה במיוחד והעלתה את אאודי שלב חשוב בסולם עולם היוקרה.
    דור שני של TT התבסס על הדור החמישי של פולקסוואגן גולף, הושק בשנת 2006 והצטיין גם בתחום הדינמי וגם בעיצוב, אבל המכונית הפכה יקרה ופחות נגישה.
    הדור השלישי של TT מבוסס על פלטפורמת MQB החדישה של קבוצת פולקסוואגן שעליה כבר בנויות גולף, A3, ליאון ואוקטביה, ולזכות מעצבי אאודי צריך לומר שהם הצליחו לשמר את העגלגלות הייחודית לדגם הזה ולכבד את הדור הראשון – תוך כדי בניית מכונית מודרנית מאד ונעימה לעין.
    אחד השינויים החשובים בדור השלישי הוא קפיצת דרך בתכנון ממשק הנהג-מכונית, באופן שעשוי להעיד על עתיד הקשר בין נהגים למכוניות. הכותרת של אאודי לקונספט שלהם היא "פחות זה יותר", כלומר ריכוז כל הכפתורים והמתגים לשני ממשקים עיקריים. בדגמים המאובזרים יתאפשר הביצוע של כמעט כל פעולות השליטה במערכות השונות באמצעות הכפתורים והמתגים שעל גלגל ההגה, ובאחרים היא תתבצע בעיקר דרך ממשק ה-MMI של אאודי (בורר מרכזי ומסך עם תפריטים שונים).
    במקום לוח מכשירים קונבנציונאלי ניצב כעת מול הנהג, מאחורי גלגל ההגה, מסך בגודל 12.3 אינטש שעליו מוצגים / מצויירים כל השעונים הרגילים, והתצוגה יכולה גם להתחלף במפת ניווט, כש"סימני החיים" הרגילים (מדי מהירות, סל"ד וחום מנוע) מוצגים בצד כמידע ספרתי.
    עם זאת, מעצבי אאודי לא ויתרו על רמזים עיצוביים לדור הראשון של המכונית, ובמרכז חלקה העליון של הקונסולה המרכזית נמצאים שלושה פתחי אוורור עגולים.

    אור לעיניים

    מעצבי אאודי השקיעו לא מעט בתאורת הדרך לסוגיה, עם פנסים שמתכווננים לתוך העיקול ולא רק לפי פקודות ההיגוי אלא גם לפי הצפי של מערכת הניווט, ועם כל נורות ה-LED שהפכו לסימן ההיכר של היצרן השנים האחרונות.
    אלקטרוניקה מתוחכמת שולטת גם בניהול המנועים והמתלים – רעיון בחירת "מצבי נהיגה" לא נולד כאן אבל כנראה עולה שלב אבולוציוני נוסף – עם יכולת משופרת לקביעת יחס המתלים, כח ותגובות המנוע, נעילת הדיפרנציאל, עצבנות ההיגוי והתנהלות ההנעה הכפולה (בדגמי הקוואטרו) לדרישות הסותרות שבין נהיגה ספורטיבית לנהיגה נינוחה.
    למרות שהאורך והגובה של המכונית החדשה כמעט זהים לאלה של היוצאת, TT החדשה נראית מתוחה, נמוכה ורחבה, ועדיין היא שומרת על אותם קווי מתאר ופחות או יותר על אותן פרופורציות. בסיס הגלגלים מעט יותר ארוך (3.7 ס"מ), ומהנדסי אאודי לא ניצלו אותו כדי להרחיק את המנוע קדימה אלא להיפך: חלוקת המשקל של המכונית מבוססת על מתיחת השארת המנוע די מאחור לטובת הגברת היציבות. אורכה של המכונית 418 ס"מ, אורך בסיס הגלגלים שלה 250.5 ס"מ, הרוחב הוא 183.2 ס"מ והגובה 135.3 ס"מ.

    קלה יותר, חזקה יותר

    כמו בדור היוצא גם כאן בנויים חלק מרכיבי המרכב מאלומיניום, אבל שימוש בפלדה חדישה ובחומרים מורכבים איפשר להפחית את משקל המכונית בכ-50 ק"ג.
    בז'נבה תוצג TT לצד הגרסה החמה יותר שלה, TTS. מגוון המנועים, כולם מוגדשי טורבו, כולל כעת שני מנועי בנזין ודיזל אחד, ומתחיל במנוע ה-2.0 ליטר המוכר של הקבוצה, שמספק 184 כ"ס ומחובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית או תיבת מצמד כפול (0-100 קמ"ש תוך 7.2 שניות).
    מנוע הבנזין השני, גם הוא בנפח 2.0 ליטר, מספק 230 כ"ס ב-TT, ו-310 כ"ס ב-TTS, ומזניק את TT ל-100 קמ"ש תוך 6 שניות (5.3 שניות בקוואטרו), ואת TTS ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.