• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תערוכת ז'נבה 2014 משדרת שהעולם חזר לסורו כאשר לצד דגמים קטנים וחסכוניים מוצגים דגמים אקזוטיים ויקרים

    היום נפתחת בז'נבה תערוכת המכוניות הבינלאומית השנתית, אחת משתי התערוכות האירופיות החשובות ביותר לשנת 2014. כרגיל, הייחוד של תערוכת ז'נבה הוא התמקדות בפלחי שוק יקרים ובדגמים מיוחדים ואקזוטיים, וזאת מכיוון ששוייץ היא שוק הרכב האירופי העשיר ביותר.

    בניגוד למגמה הרווחת בשנים האחרונות, בז'נבה 2014 לא תופסים את מרכז הבמה בעיקר דגמים חסכוניים בדלק ודלים בזיהום-אוויר, אלא דווקא נראה שהעולם חזר לסורו. מכוניות גדולות ומפוארות, לצד מכוניות-על של ממש, הן הרוב השולט בהיכל התערוכות פאלאקספו הסמוך לשדה התעופה של העיר.
    רוב החידושים של ז'נבה רלבנטים מאד לנו, ורובם יגיעו אלינו במוקדם או במאוחר, ואלה נחלקים השנה בין מכוניות עממיות קטנות ובינוניות לבין מופע מרשים של יצרני הפרימיום.

    אאודי

    המרתקת מבין החדשות של אאודי השנה היא TT החדשה, דור שלישי למכונית הקופה הייחודית-למראה שלה. לצידה מוצגת S1, גרסת השרירים כפולת-ההנעה של מכונית הסופר-מיני שלה, A1.

    אופל

    החידוש החשוב של אופל בז'נבה הוא מנוע תלת-צילינדרי חדש, מוגדש טורבו בנפח 1.0 ליטר. הוא יוצע בשני הספקים – 90 ו-115 כ"ס, ובתערוכה הוא מוצג בתוך מכונית המיני החדשה של אופל, 'אדם', אשר הושקה לפני כשנה ומופיעה בז'נבה עם גרסאות מרכז חדשות.
    את ההצגה אצל אופל גונבת כמובן OPC EXTREME, שמוגדרת על-ידי אופל כ"אסטרה המהירה ביותר בתולדותיהם", ואמורה להשיג מספיק התעניינות כדי שאנשי השיווק של אופל יכריזו שהם מכניסים אותה לייצור סדרתי.

    אלפא רומיאו

    אלפא רומיאו מציגה בז'נבה את גרסת הספיידר של 4C המלהיבה, אבל הבשורה החשובה באמת שיוצאת מן התצוגה שלה נמסרה בנאומו של סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל קבוצת פיאט. לדבריו, עד לסוף השנה הבאה תחשוף אלפא-רומיאו פלטפורמה חדשה, וסדרת מכוניות חדשה, בעלת הנעה אחורית, אשר תתחרה ראש בראש בסדרה 3 של ב.מ.וו. "לאלפא לא הייתה הנעה אחורית עד שפיאט הגיעה (ורכשה את אלפא מידי ממשלת איטליה – ג.מ.), אנחנו חייבים לשוב בחזרה אל השורשים שלנו, אל מכוניות קלות, חזקות, יפות ובעלות הנעה אחורית", הוא אמר.

    ב.מ.וו

    ב.מ.וו. חשפה בז'נבה את מכונית ההנעה הקדמית הראשונה בתולדותיה, 'סידרה 2 אקטיב טורר', אשר לא קשורה ל'סידרה 2' של ב.מ.וו. אלא דווקא לפלטפורמת ההנעה הקדמית של 'מיני החדשה'. לצידה נחשפה סידרה 4 'גראן-קופה', תצורת ההאצ'בק 5 דלתות של סידרה 4. גם הג'יפון של ב.מ.וו, X3, הושק היום רשמית לאחר שפרטי מתיחת הפנים שלו פורסמו כבר בתחילת פברואר.

    ג'יפ

    היצרנית האמריקנית הציגה את 'רנגייד' – הרכב הראשון של המותג שתוכנן מלכתחילה לשוקים מחוץ לארצות הברית. רנגייד מבוסס על פיאט 500L וייצור במגוון גרסאות עם ובלי הנעה כפולה.

    הונדה

    החידוש של הונדה בז'נבה היא מכונית קונספט שמציגה את סיביק 'טייפ R' העתידית

    טויוטה

    הדור השני לפרוייקט המכונית העירונית הקטנה שמשותף לטויוטה ופיז'ו מוצג אצל שלושת השותפות – 108 אצל פיז'ו, C1 אצל סיטרואן, ו'אייגו' החדשה אצל טויוטה.

    יגואר

    יגואר לא חשפה אף מכונית חדשה בז'נבה ובכל זאת הצליחה לעורר עניין כאשר הכריזה על XE, המכונית שתושק על ידה במהלך השנה הבאה ותתחרה בפלח השוק של ב.מ.וו. סדרות 3 ו-4.

    יונדאי

    פיטר שרייר, ששינה את המיתוג והעיצוב של קיה מקצה לקצה, יורה את יריית הפתיחה שלו ביונדאי עם 'אינטרדו' – דגם קרוס-אוברי במהותו שלא אמור לרמז על גדם סדרתי ספציפי אלא על כיוון עיצובי חדש ליצרן הקוריאני המוביל.

    למבורגיני

    היורשת של 'גיארדו', המכונית הנמכרת ביותר של למבורגיני, נקראת הוראקאן, וצריכה להיות התשובה של סנטה אגתה לפרארי 458 ולמק-לארן 12C.

    מאזדה

    קדימון לאחת המכוניות החשובות עבור השוק הישראלי, מחליפתה של מאזדה 2, מוצג בז'נבה בדמות מכונית הקונספט HAZUMI (שמשמעותו "קשר" או "איחוד"). מאזדה הוכיחה עד כה נאמנות רבה לדגמי הקונספט הקודמים שלה, שהתבטאה במכוניות דומות להם במידה רבה.

    מיני

    מיני מציגה את 'קלאבמן קונספט', אשר מדגימה באופן די מדוייק כיצד תיראה מחליפת הדגם הנוכחי כשתוצג בסוף השנה באירופה. הדור החדש של קלאבמן עוצב באופן שימושי יותר תוך ויתור על "דלת ההתאבדות" המשונה והייחודית לטובת ארבע דלתות רגילות.

    מרצדס

    במרכז תצוגת מרצדס השנה ניצבת S קלאס קופה, עם מערכת מתלים אקטיביים חדשה שמאפשרת לה לנטות לתוך הפניה, כמו אופנוע

    ניסאן

    אחרי שכבר חשפה את מחליפתו של קשקאי, ניסאן מציגה היום את אקס-טרייל אשר מחליף את 'קשקאי+2'. כלי הרבה יותר חשוב בישראל מבחינת היקף המכירות הוא ג'וק, שעבר מתיחת פנים קלה עם שדרוג משמעותי: את מנוע ה-1.6 ליטר מחליף מנוע מוגדש טורבו בנפח 1.2 ליטר.

    סאנגיונג

    היצרן הקוריאני-הודי שמתמחה בכלי רכב כפולי הנעה מציג את מכונית התצוגה המעניינת XLV. בעוד שהקונספט עצמו מונע באמצעות מערכת היברידית ויש לו "דלתות התאבדות" – מאפיינים שספק אם יישארו בגרסת הייצור, החידוש המרענן שלו הוא סידור מושבים מעניין.

    סובארו

    לסובארו אמנם אין חידוש דרמטי בז'נבה, אבל בהחלט יש לה חדשות חשובות עבורנו: STi חדשה על בסיס הדור הנוכחי של אימפרזה.

    לצידה של STi החדשה מוצגת גם מכונית מירוץ שמבוססת עליה ואשר תשתתף במירוץ הסיבולת 24 השעות של נורבורגרינג בחודש יוני השנה.

    סוזוקי

    סוזוקי השיקה את 'סלריו', מכונית עירונית בגודל שבין 'אלטו' הפיצפונת להין 'ספלאש' המעט יותר גדולה.

    סיאט

    במרכז התצוגה של סיאט ניצבת גרסת השרירים של ליאון, 'ליאון קופרה' עם מנוע מוגדש טורבו שמספק 280 כ"ס ותאוצה של פחות מ-6 שניות ל-100 קמ"ש.

    סיטרואן

    קקטוס, כעת בתצורה אמיתית, מוכנה לייצור, עומדת במרכז העניינים אצל סיטרואן, והרעיון מאחוריה הוא להפוך את הפשטות לאידאל, כדי להציע מכונית פשוטה, קלה וזולה לרכישה ולתחזוקה. C1 חדשה, אחות לטויוטה אייגו ופיז'ו 108, מוצגת גם היא בגרסה מוכנה לייצור.

    סקודה

    סקודה מציגה את 'סקאוט' – בעיקרה גרסת איבזור וקישוט שמבוססת על אוקטביה סטיישן, עם הנעה לארבעת הגלגלים והגבהה של מרווח הגחון ב-3.3 ס"מ.

    פולקסוואגן

    שתי מתיחות פנים עומדות במרכז הזירה של פולקסוואגן. הראשונה, והחשובה יותר, היא לפולו, והנוספת היא של שירוקו.

    פורד

    אחת החדשות החשובות ביותר בז'נבה, בהקשר הישראלי, הוא מתיחת פנים של אמצע החיים לפורד פוקוס, שכוללת פרצוף אגרסיבי יותר ושידרוג מאד נחוץ לעיצוב הפנים של המכונית. פוקוס המתוחה נחשפה לפני כשבוע בתערוכת המובייל של ברצלונה, אך כעת היא לוקחת את מרכז הבמה של פורד, בהיותה מכונית עולמית חשובה לא רק באיזור שלנו אלא לעולם כולו.

    פיאט

    פיאט מציגה גירסה "קרבית" לפנדה 4X4 שלה, שנקראת פנדה 'קרוס', וזאת גרסה קשוחה למראה שצפויה להיות מכונית סדרתית ונמכרת. בנוסף, 500 הקטנה והמסוגננת עברה מתיחת פנים קלה של אמצע החיים.

    פיז'ו

    דור חדש לעירונית הקטנה של פיז'ו נקראת 108, מחליפה את 107, ותוסיף להיות מיוצרת בצ'כיה כחלק מהפרוייקט המשותף לפיז'ו-סיטרואן עם טויוטה. הגרסה של טויוטה, אייגו, וזו של סיטרואן, C1, מוצגות כל אחת בתצוגה של היצרנית שלה.

    במקביל, רגע לאחר שזכתה בכבוד להיות "מכונית השנה 2014", מציגה פיז'ו את גרסת הסטיישן של 308, מכונית ארוכה בכמעט 33 ס"מ יחסית לגרסת ההאצ'בק 5 דלתות.

    פרארי

    פרארי קליפורניה "T", שמוצגת כעת בז'נבה, מסמלת את חזרתו של היצרן ממראנלו אל הגדשת טורבו במכוניות כביש סדרתיות.

    קורוס

    שנה בדיוק לאחר חשיפת קורוס 3 בז'נבה מציגה יצרנית הרכב הסינית החדשה 'קורוס' גרסת האצ'בק לאותו דגם.

    רנו

    במרכז העניינים אצל רנו ניצבת מכונית שהקשר בין הגודל שלה לחשיבות שלה – הפוך. 'טווינגו' החדשה היא מכונית עירונית קטנה אשר בניגוד כמעט לכל המכוניות שמיוצרות כיום בעולם מבוססת על מנוע אחורי והנעה אחורית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת ז'נבה 2014 – מהדורה מתעדכנת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.