באיחור של אי אלו שנים ואחרי אין סוף הבטחות זה סוף סוף קורה ובתערוכת ז'נבה סיאט תחשוף האטקה, רכב הפנאי הראשון מתוצרתה מאז ומעולם.
האטקה יתבסס על פלטפורמת ה-MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן המשמשת בין היתר את הגולף והלאון וימתח לאורך של 4.36 מטרים ולרוחב של 1.84 מטרים שיימצבו אותו מבחינת מימדים מעל לקטגורית הג'יפונים הקטנים דוגמת הניסאן ג'וק, שברולט טראקס ורנו קפצ'ור אך מעט מתחת לקטגורית הג'יפונים הקומפקטיים דוגמת היונדאי טוסון, קיה ספורטאז' וניסאן קשקאי.
לפחות על פי התמונות, האטקה מציג פרופרציות נאות בהחלט אך לא פורצות דרך או כוחניות במיוחד ונראה כי מעצבי החברה ניסו, למעט כמה תוספות מתבקשות כמו פגושים עם מגיני גחון, בתי גלגלים מודגשים וגגון מסילות, לשמור על קשר ברור לקו העיצובי של הלאון והאיביזה.
גם עיצוב הקבינה לא פורץ דרך והוא פרקטי, שימושי ובעיקר מזכיר מאוד את זה שניתן לפגוש בלאון.
היצע יחידות ההינע יכלול גרסאות בנזין ודיזל מוגדשות עם גיר ידני או אוטומטי כפול מצמדים והנעה קדמית או כפולה, החל מגרסת בסיס עם מנוע בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 113 ועד למנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם 178 כ"ס.
מנוע הבנזין בנפח 1.4 ליטרים המפיק 148 כ"ס ומצויד במערכת ניתוק 2 צילינדרים בעת שיוט נינוח בשילוב והנעה קדמית יהיה ככל הנראה זה שישמש את הגרסה המרכזית שתשווק בארץ, בשילוב תיבת DSG.
על המדף לקונצרן פולקסווגן יש מגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, ממערכת בלימה אוטונומית, דרך בקרת סטייה מנתיב ועד לקרוז קונטרול אקטיבי אשר משום מה לא מוצעות ברוב מכוניות הקונצרן המשווקות בארץ.
עם זאת ניתן לקוות שהסטנדרט החדש שהציב לאחרונה הספורטאז' של קיה הכולל, כבר מגרסת הבסיס, מערכות כמו בקרת סטיה אקטיבית מנתיב, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ומערכת לבלימת חירום אוטונומית עד למהירות של 80 קמ"ש, יגרום לצ'מפיון, יבואנית סיאט בישראל, לייבא לכאן את האטקה עם מפרט בטיחות מתקדם. בהקשר זה אפשר לציין את מערכת "בקרת פקקי התנועה" החדשה שמסוגלת לקחת מכם את השליטה בהגה, בדוושת התאוצה ובבלמים בעת תנועה איטית במהירות של עד 37 קמ"ש.
סיאט ישראל היתה אחראית בשנים האחרונות לכמה תמחורים אגרסיביים מאוד שמשכו אחריהם את כל השוק. בין היתר ניתן להזכיר את האיביזה הידנית שהוצעה ב-69 אלף שקלים, את האיביזה האוטומטית ב-80 אלף ואת הלאון המשפחתית ב-120, ועל כן ניתן לקוות שכאשר האטקה ינחת כאן בעוד מספר חודשים יוצמד אליו תג מחיר שיוכל לאתגר את השליט הבלתי מעורער של הסגמנט, הספורטאז' מבית קיה.