• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מינהל הבטיחות בדרכים הפדרלי האמריקני, NHTSA, פרסם השבוע נתונים מבהילים אודות שיעור המעורבות של מכוניות מתוצרת טסלה בתאונות קטלניות בעת הפעלת מערכת בקרת שיוט אקטיבית: ב-100% מן התאונות מן הסוג הזה שהתרחשו בין החודשים מאי עד ספטמבר היו מעורבות טסלות.

    מה שמטריד עוד יותר זאת מגמה מסתמנת של עליה במספר התאונות הקטלניות שבהן פוגעות טסלות באופנועים בשעות הלילה. ארבעה מתוך עשרה הרוגים בתאונות מן הסוג הזה בארה"ב היו רוכבי אופנוע, ולפחות שלוש תאונות התרחשו בשעות הלילה או הבוקר המוקדם.

    בתחילת חודש יולי השנה, בריברסייד, קליפורניה, הטיחה טסלה אופנוע אל גדר הבטיחות והרגה את הרוכב שלו. כשבועיים לאחר מכן, במדינת יוטה, רכב לנדון אמברי על ההארלי דוידסון שלו כאשר טסלה אחרת פגעה בו מאחור והרגה אותו במקום. ב-26 באוגוסט נהרגה רוכבת האופנוע אינגריד אווה נון בפאלם ביץ', פלורידה, כאשר נהג טסלה פגע בה מאחור. היא הוטחה על השמשה הקדמית של המכונית ונהרגה במקום.

    צילום: הרשות לבטיחות בדרכים של מדינת יוטה

    בתגובה לשלוש התאונות האלה אמר רוב דינגמן, נשיא ומנכ"ל איגוד רוכבי האופנועים האמריקאי, ל-CNN ש"את המשפט הוותיק שאמרו נהגי מכוניות לא מרוכזים לאלפי אופנוענים בעבר: "סליחה, לא ראיתי אותך", מחליף כעת המשפט: "סליחה, המכונית שלי לא ראתה אותך". זה לחלוטין בלתי מתקבל על הדעת".

    באופן כללי צריך לדעת שהסכנה הגדולה ביותר שגורמות מערכות הסיוע לנהג לרוכבי אופנועים ולמשתמשי דרך פגיעים אחרים היא בשעות הלילה מפני שיכולת הזיהוי שלהן בתנאי תאורה לקויה גרועה מאד. מכון המחקר של איגוד חברות הביטוח האמריקניות, אשר בחן את יכולת הזיהוי של הולכי רגל בידי מערכות אלה, העניק ל-19 מתוך 23 דגמים ציון "מעולה" או "מתקדם" בשעות היום, אבל רק ארבעה מאלה קיבלו דירוג "מעולה" בשעות חשיכה.

    אנשי איגוד האופנוענים האמריקני דוחקים מזה לא מעט שנים במינהל הבטיחות לדרוש מערכות לזיהוי אופנועים כחלק מן הקריטריונים למבחני הבטיחות והריסוק הפדרליים בארצות הברית, ומזהיר מפני הסיכונים של טכנולוגיות שנעדרות את היכולת לזיהוי אופנועים. בשנה שעברה כתבו נציגי האיגוד למינהל: "אם בעיה זו לא תטופל בשלב מוקדם… ההשלכות יהיו הרות אסון עבור רוכבי אופנועים". כעת מסתבר שהנבואה הרעה שלהם מתגשמת.

    The post שמרו מרחק! הטייס האוטומטי של טסלה מיירט אופנועים first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שמרו מרחק! הטייס האוטומטי של טסלה מיירט אופנועים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.