• Ad
  • קרוסאוברים בקטנה: יונדאי וניו וקונה היברידי הושקו בישראל

    יונדאי מעצימה נוכחות בפלח השוק של קרוסאוברים עירוניים עם 'וניו' הקטן והאופנתי בחלק הנמוך של הקטגוריה ועם גרסה היברידית ל'קונה', שתנסה להיות אלטרנטיבה למשפחתיות ההיברידיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'כלמוביל', יבואנית יונדאי לישראל, מתניעה מחדש אחרי קיפאון קורונה ומשיקה שני דגמי קרוסאובר חדשים לשני קצותיה של קטגוריית הקרוסאוברים העירוניים.

    יונדאי וניו (Venue) נוחת בקטגוריה הגדושה והמצטופפת שאליה נוספו בשנה האחרונה סקודה קאמיק, פולקסווגן טי קרוס, פיג'ו 2008 וניסאן ג'וק החדשים, ורגע לפני שנוספים אליה רנו קאפצ'ר, קיה סלטוס וטויוטה יאריס קרוס שנחשפה לא מכבר.



    אפשר לחלק את הקטגוריה הצפופה הזאת לפי רמות מחיר, ולגלות שרובם מוצעים תמורת 125 עד כ-140 אלף ש"ח. דגמים יותר נמכרים  בקבוצה הזאת, בעיקר קיה סטוניק וסיאט ארונה, מוצעים תמורת 110 עד 120 אלף ש"ח, ובדיוק לגזרת המחיר הזאת מכוון 'וניו', שמוצע בשלוש רמות אבזור ובטווח מחירים שבין 110 ל-122 אלף ש"ח. זה מחיר מעט יותר גבוה מרוב מכוניות הסופרמיני המאובזרות, ויש בו מרווח רווח מספיק כדי להשחיל אותו לציי רכב.

    'וניו' מאופיין בעיצוב עם קווים קובייתיים, קשתות גלגלים מנופחות וגג שלא משתפל בסגנון "קופה", ולכן גם מטשטש את המידות הקטנות של הכלי הזה. אורכו של וניו 404 ס"מ בלבד, ואורך בסיס הגלגלים שלו רק 252 ס"מ, כלומר שהוא קצר בעשרה סנטימטרים מאד משמעותיים מקיה סטוניק, ובסיס הגלגלים שלו קצר ב-6 סנטימטרים עוד יותר חשובים. ממדי הגובה והרוחב של השניים זהים (152 ו-177 ס"מ בהתאמה), והתוצאה היא שמבחינת הפרופרציות וניו נראה "יותר קרוסאובר" מאשר סטוניק – שנרקאה לעומתו כמו סופרמיני על עקבים.

    גרסת האבזור הבסיסית מוצעת אצלנו עם חישוקי גלגלים קטנים, בקוטר 15 אינטש בלבד, והם לא מרשימים למראה. הסיבה לכך היא שמשיקולי מיצוב ומחיר 'וניו' חייב להיות קצת יותר קטן מיונדאי קונה, שממוקם מעליו בהיררכיה.

     



    אצלנו מוצע 'וניו' עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר, שמספק 132 כוחות ס8וס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. שילוב יותר מוצלח, בין מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.0 ליטר לתיבת הילוכים כפולת מצמד (כמו בקיה סטוניק) מוצע בעולם גם ב'וניו', אבל הוא נמנע מאיתנו – ככל הנרארה משיקולי מחיר. אפשר להתנחם בכך שהביצועים התיארטיים של הגרסה החלשה בהחלט מספקים: 11.2 שניות בזינוק ל-100 ומהירות מרבית של 186 קמ"ש.

    לזכות יבואני יונדאי צריך לומר שהם לא התפשרו על מפרט אבזור הבטיחות, וזה כולל בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב נסיעה, התרעת עירנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

     


    הדגם השני, החשוב לא פחות, שיונדאי משיקה הוא גרסה היברידית ליונדאי קונה, אשר שווק עד כה אצלנו רק עם מנוע טורבו-בנזין חזק בנפח 1.6 ליטר. 

    קונה ההיברידי עושה שימוש באותה יחידת הנעה שמוכרת לנו מיונדאי איוניק וקיה נירו, ונמכרה עד כה בעשרות אלפי עותקים, וזה החיבור הידוע של מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר שמחובר למנוע חשמלי. השניים מספקים יחד 141 כוחות סוס שמועברים אל הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים כפולת מצמד. תצרוכת הדלק הממוצעת נעה בין 25 ל-27 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן, בתנאי נהיגה שונים.

    קונה ההיברידית שמה על הכוונת את קיה נירו, ומן הסתם תקרוץ גם ללקוחות של יונדאי איוניק וטויוטה קורולה ההיברידיות. למרות הטבת מס הקניה קונה ההיברידית עולה יותר מגרסת הטורבו בנזין. מחירה מתחיל ב-140 אלף ש"ח לגרסת בסיס ברמת אבזור "פרימיום", ומגיע ל-142 אלף ש"ח לרמת גימור "פרסטיג'" – שנבדלת בעיקר בתוספת התנעה ללא מפתח ומערכת התרעה מפני תנועה בשטחים מתים. במפתיע, או שלא, המחיר הזה זהה למחירה של יונדאי איוניק.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.