• Ad
  • פולקסווגן דורשת בין 130 ל-140 אלף ש"ח תמורת המיני-קרוסאובר שלה, ואנחנו יצאנו לבחון אם יש תמורה לאגרה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    פולקסווגן טי קרוס הוא מיני קרוסאובר איכותי שנראה טוב וביצועיו לא רעים בכלל. תמורת הסמל שעל החזית נדרש מחיר גבוה שמציב אותו קרוב מידי לקרוסאברים מקטגוריה גבוהה יותר

    עוד ב-TheCar
    פולקסווגן פולו החדשה במבחן דרכים
    מבחן השוואתי: סיאט ארונה מול אופל קרוסלנד, סיטרואן C3 איירקרוס ורנו קאפצ'ר 

     

    קרוסאוברים בימינו הם הבחירה המועדפת על בעל הרכב המשפחתי בכל העולם, ואפילו בישראל – בעבר מדינה שהתמכרה למשפחתיות בתצורת סדאן – מדובר בתופעה גורפת. בשנתיים האחרונות סוחפת האפידמיה הזאת גם את קטגורית הסופר מיני, עם נוכחות מלאה של כמעט כל יצרניות ומותגי המסה. דוגמא אחת מיני רבות היא המכירות של קיה סטוניק אשר עלו פי כמה על אלה של 'ריו' שעליה היא מבוססת, וזאת  לאחר שסיאט ארונה דחקה הצידה את איביזה שהייתה מכונית הצעירים הפופולרית ביותר במשך שנים.

    פולקסווגן נכנסה לשוק החם הזה באיחור אופנתי עם טי קרוס, גרסת הקרוסאובר של פולו החדשה. לפני אי אילו שבועות הוא נחת אצלנו  בישראל והושק עם תג מחיר התחלתי של 130 אלף ש"ח. זה מציב שאלה לא פשוטה: האם במחיר כזה יכול טי קרוס לעשות לפולו את מה שארונה עשתה לאיביזה?

     


    נעים להכיר, פולקסווגן טי קרוס
    טי קרוס חולק עם פולו ועם שאר כלי הרכב הקטנים של קבוצת פולקסווגן את הנגזרת הקטנה של פלטפורמת MQB. על אף גמישות שפלטפורמה זאת מאפשרת אנשי פולקסווגן לא נגעו באורך בסיס הגלגלים – 255 ס"מ – והוא זהה לזה של פולו. לעומת זאת, האורך הכללי גדול ב-6 ס"מ ועומד על 411 סנטימטרים, הוא רחב בסנטימטר אחד (176 ס"מ), ומאליו ברור גם שהוא הרבה יותר גבוה: עם תוספת של 12 סנטימטרים לגובה יכול הכלי הזה להציע גם מרווח גחון גדול יותר, אם כי לא יוצא דופן במונחים של קרוסאובר. התוצאה היא הופעה ויציבה גבוהות שנדרשות בז'אנר, וזה – ללא כל ספק – לוקח חלק חשוב בעיצוב חיצוני מוצלח מאד של טי קרוס.

    בשונה מ'ארונה', אשר נראית נמוכה יחסית ואף קצת חיוורת, לטי קרוס יש קווים קובייתיים עם הדגשות מפוסלות על מכסה המנוע ועל קו המתניים, ולכן הוא נראה דחוס, שרירי, וגדול יותר מכפי שהוא באמת. זה כמובן יתרון משמעותי בעיניי לקוחות, מה גם שהוא מקושט בכל שאר סממני הז'אנר המוכרים – בהם חצאיות פלסטיק שחורות ופסי גגון שימושיים. היות שבמותג פולקסווגן עסקינן לא תמצאו בו תעוזה עיצובית יוצאת דופן, אבל טי קרוס מציג ייחוד נקודתי בו בזמן שהוא מיישר קו עם שפת העיצוב של המותג. אגב, היות שמכונית המבחן שקיבלנו צבועה בצבע כתום – מדליק ומובחן יש לומר – לא נתפלא אם היו מי שהתבלבלו בינו לבין דאצ'יה דאסטר…


    תא נוסעים ושימושיות
    כמקובל בז'אנר, עיצוב לוח המכשירים וסביבת הנהג כמעט זהים לאלה של פולו, ובמקרה הזה זאת בחירה מוצלחת, ולמעט מיקום נמוך מידי של פתחי המיזוג המרכזיים התוצאה הכללית טובה, עם הנדסת אנוש פשוטה, מערכת מולטימדיה יעילה ונוחה לתפעול, ורמת הרכבה גבוהה. ההפתעה לרעה היא שלמרות שמדובר בכלי יקר משמעותית מן הפולו טיב החומרים, או לפחות התחושה שהם יוצרים – פחות טובים. במקום פלסטיקה רכה ונעימה בחלק העליון הותקנה פלסטיקה קשיחה ומגורענת שיוצרת תחושה קצת חלולה. דיפוני הדלתות פלסטיים ופשוטים למראה ולמגע. בנוסף, בשונה מפולו, שבה אפשר לבחור להוסיף פלסטיקה צבעונית – טי קרוס היקר מוצע אצלנו כאשר שילוב הצבעים בתא הנוסעים שלו קודר, וזה ממש הפוך ממה שהייתם מצפים לקבל ברכב אופנתי שפונה אל קהל צעיר. בלוח המחוונים יש תצוגה דיגיטלית משתנה, והוא נראה טוב ועשיר במידע. אלא שגם זה לא מטשטש את העובדה שממותג כמו פולקסווגן ציפינו ליותר.

    תא הנוסעים מרווח למדי ביחס לגודל הכלי ולקטגוריה, ושני מבוגרים יכולים להתרווח לא רע במושב האחורי, בין השאר בזכות האפשרות לגרור את המושב עצמו לאחור על גבי מסילה. מרחב הכתפיים והראש מצויינים, תנוחת הישיבה זקופה, ולרגליים יש הרבה מקום. כמקובל בקטגוריה – נוסע שלישי יתקשה למצוא לעצמו מקום נוח, וכאן ספציפית יקשו עליו מבנה המושב ותעלת הינע גבוהה ומיותרת. נפח תא המטען משתנה בין 380 ל-455 ליטרים בהתאם למיקום המושב האחורי, פתח הטעינה רחב ומעליו מוצב מדף שימושי אך קצת גבוה.

     


    מנוע וביצועים

    אצלנו מוצע טי קרוס רק עם מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח  1.0 ליטר שמחובר לתיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול, וזה כמובן  שילוב שמניע אין ספור דגמים של הקבוצה. 115 כ"ס ו-20.4 קג"מ הם די והותר עבור מר טי קרוס, ולמרות שהוא כבד יותר, ומעט פחות זריז בתאוצות יחסית לפולו הוא בהחלט מציע ביצועים מספקים עבור נהג ממוצע כמעט בכל מצב. נסיעה בעומס מלא על כביש הררי תהיה היוצא מן הכלל שיגרום לכם לחפוץ במנוע ה-1.5 ליטר שמוצע בחו"ל.

    תיבת ההילוכים כפולת המצמד פועלת כאן בדרך פחות משכנעת מאשר בדגמים אחרים, אולי בגלל המשקל ואולי מסיבות אחרות. היא יוצרת יותר מידי רעידות בתחילת תנועה ובעת זחילה בתנועה עמוסה, ואלה רעידות שחשבנו שכבר עברו מן העולם בתיבות מסוג זה. מה שמפריע אף יותר זה שהתיבה ממהרת מידי להעלות הילוכים. לכן, לצורך תאוצה ראויה חייבים להוריד (אוטומטית או ידנית) 2-3 הילוכים, וזה מתרחש לאט מידי. כתוצאה מכך מצאנו את עצמנו נוהגים רוב הזמן במצב S, כמובן על חשבון תצרורכת דלק גבוהה יותר. במהלך המבחן כולו נרשמה תצרוכת דלק טובה למדי של 13 ק"מ לליטר.

     


    התנהגות ונוחות

    לפולקסווגן טי קרוס אין קלפים נסתרים בשרוול בכל הקשור להתנהגות כביש. כיול המתלים שלו קצת קשיח ולמרות זאת הוא מייצר זוויות גלגול מורגשות מאד תחת עומס, כתוצאה ממרכז הכובד הגבוה. לזכותו יש לומר שהוא לא יוצר תחושת התפזרות אלא מרגיש יציב ונטוע בתוך קו פניה, והוא יוצר רמת אחיזה טובה. כמו ברוב דגמי הפלטפורמה הזאת ההיגוי מדוייק, שוקל טוב, וחסר משוב לגמרי.

    על אף שהכלי מתגלגל על צמיגים בחתך שגרתי (205/55), כיול המתלים הקשיח מניב נוחות נסיעה בינונית למדי, עם קופצנות מורגשת במהירויות עירוניות ובעת מעבר על פני שיבושים עמוקים. ריסון המרכב, ושיכוך ההחזרה, טובים מאד – לכן גם ההתנהגות יוצאת נשכרת וגם הנוחות – ככל שהמהירות עולה – משתפרת מאד.

     


    אבזור ותמחור

     טי קרוס עולה אצלנו, כאמור, "החל מ-" 130 אלף שקלים, וזאת תמורת רמת האבזור 'קומפורטליין' שמציעה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע בגודל 8 אינטש ותאימות לממשקי גוגל ואפל. יש מצלמת חניה, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון וחישוקים קלים בקוטר 16 אינטש.  רמת האבזור הגבוהה יותר, שאיתה קיבלנו את רכב המבחן, נקראת 'קומפורטליין פלוס' וכדי לקנות אותה יש להוסיף 10 אלף ש"ח. חבילה זאת כוללת, בנוסף, התנעה ללא מפתח, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים קדמיים משודרגים, חלונות כהים מאחור וחישוקי 17 אינטש, וכן שדרוג של מערך הבטיחות עם התרעה מפני עצמים בשטחים מתים.

    רמת האבזור סבירה אבל לא יוצאת דופן ביחס למקובל בקטגוריה, והתוצאה היא אחד הדגמים היותר יקרים בקטגורית המיני קרוסאוברים.  גרסת הבסיס יקרה יותר מן הגרסאות המאובזרות של קיה סטוניק, סוזוקי ויטארה, סיטרואן C3 איירקרוס וכמובן מן האחות – סיאט ארונה. מחיר הגרסה המאובזרת, שאותה בחנו כאן, גבוה מזה של יונדאי קונה מאובזרת, שהיא מכונית חזקה יותר משמעותית.

     


    בטיחות

    אבזור הבטיחות כולל 6 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, התרעת עייפות לנהג ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור הבכירה נוספת, כאמור, התרעה מפני עצמים בשטחים מתים. זאת אחת מחבילת הבטיחות היותר מקיפות בסגמנט מכוניות הסופר מיני/ מיני קרוסאוברים.

    במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבל פולקסווגן טי קרוס חמישה כוכבי בטיחות עם ציון מרשים במיוחד של 97% בהגנה על מבוגרים. בהגנה על ילדים בכיסאות בטיחות קיבל טי קרוס 86%, בסעיף ההגנה על הולכי רגל הוא קיבל 81% ותפקוד מערכות הבטיחות קיבל ציון טוב של  80%.

     

     

    שורה תחתונה

    הפרשנות של פולקסווגן לז'אנר המיני קרוסאוברים מוצלחת למדי, והשילוב הזה כולל עיצוב נאה, מנוע יעיל, ביצועים דינמיים טובים, תא נוסעים מרווח ושימושי ומערך עדכני של מערכות בטיחות אקטיביות. בצד החובה רשמנו את נוחות הנסיעה הבינונית, איכות חומרים קצת מאכזבת של תא הנוסעים, ובחירת צבעים עצובים ופחות מרשימים מאלה של פולו.  

    הבעיה הגדולה ביותר של טי קרוס היא מחירו הגבוה מידי, בין 130-140 אלף ש"ח, ואת זה יכול להצדיק רק מי שמוכן לשלם פרמיה תמורת הסמל שבחזית. העיצוב שלו אמנם מרשים, והאבזור טוב, אבל אלה היתרונות העיקריים ביחס, למשל, לסיאט ארונה שזהה לו מכאנית, או לסקודה קאמיק שנמצא כבר מעבר לפינה. בקטגוריה מצטופפת והולכת במהירות טי קרוס זקוק לקלפים יותר משכנעים.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן טי קרוס במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.