• Ad
  • אל פלח השוק הלוהט של מיני-קרוסאוברים השיקה היום טויטה את 'יאריס קרוס', אשר כשמה כן היא - מבוססת על יאריס. הכלי האופנתי הזה אמור היה להגיע אלינו בתחילת 2021, אבל לקורונה יש תוכניות אחרות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כאשר תכננו אנשי טויוטה את תוכנית ההשקות שלהם לשנת 2020 הם ידעו שהם ישיקו את אחד מכלי הרכב החשובים ביותר עבורם מבחינת פוטנציאל מכירות, אבל הם לא דימיינו שאף אחד לא יוכל לבוא להשקה שלהם. אבל אז הגיעה מגפת קורונה, טרפה את הקלפים, ואילצה את יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם להתאים את ההשקה החשובה הזאת לעידן שבו כל המוזמנים שלהם נצורים בבתיהם.

    היום (ה') השיקה טויוטה את הדגם החדש החשוב ביותר שלהם – מיקרו-קרוסאובר שמבוסס על מכונית הסופר-מיני שלהם, יאריס, והם עשו את זה בהשקה אינטרנטית בשידור ישיר לכל העולם.

    לזכותם של היפנים צריך לומר שהם לא מסתירים את העובדה שהרכב החדש, שנשלח להתמודד בשוק המתפתח במהירות של מיני-קרוסאוברים שנקרא בעגה המקצועית 'SUV-B' מבוסס על יאריס, ובמקום להמציא לו שם מפונפן הם קוראים לו בפשטות 'יאריס קרוס'. כאמור, זה כלי שמבוסס על יאריס החדשה אשר נחשפה לפני כחצי שנה בתערוכת טוקיו, והוא בונה על המונטין שצברה 'יאריס' ברחבי העולם, וגם בישראל. כמו יאריס החדשה, גם גרסת ה"קרוס" שלה בנויה על בסיס פלטפורמת GA-B, שהיא נגזרת מכווצת של פלטפורמת  TNGA המודולרית של טויוטה.

     


    יאריס, ויאריס קרוס, חולקים בסיס גלגלים זהה באורך של 256 ס"מ, אבל ה'קרוס' ארוך בלא פחות מ-24 ס"מ ורחב ב-2 ס"מ (418 ו-176.5 ס"מ בהתאמה). כדי לעמוד בציפיות מקרוסאובר אופנתי גבוהה גרסת 'קרוס' מיאריס הרגילה ב-9 ס"מ משמעותיים, ושלושה מאלה מוקדשים לחלקו התחתון עם מרווח גחון גבוה ב-3 ס"מ מזה של יאריס.

    מידותיו של 'קרוס' צנועות גם ביחס לפלח השוק שבו הוא מתמודד, וכדי לשוות לו נוכחות שילבו מעצביו קווים ריבועיים, וזאת במקום לנהות אחר אופנת ה"קופה" (הפופולרית אך הממוצה עד תום). צללית הגג שלו לא נמוכה, כמו למשל ב-C-HR הפופולרי, והקווים הריבועיים הם מוטיב שחוזר במספר מקומות, למשל בקשתות הגלגלים מלפנים ומאחור.

    למען האמת, אפשר למצוא יותר מן המשותף בין העיצוב של יאריס קרוס לבין ראב 4 מאשר לעיצוב של C-HR. הקשר העיצובי ליאריס בא לידי ביטוי בעיקר בחלק העליון של החרטום, עם "אף" קטן שנשלח  קדימה כשהוא נושא עליו את סמל טויוטה. בתא הנוסעים בחרו המעצבים לחסוך, וזאת כנראה הסיבה שהם פשוט העתיקו את לוח המכשירים של יאריס כמו שהוא מהיאריס הרגילה.

     

    המנוע העיקרי, נכון למועד ההשקה, הוא היחידה ההיברידית הקטנה והחדשה של טויוטה, שמשלבת בין מנוע 1.5 ליטר בשיטת מחזור אטקינסון בין מנוע חשמלי. ההספק המשולב הוא 116 כוחות סוס, ואלה מניעים את הגלגלים הקדמיים בלבד. באופן נדיר לקרוסאוברים בכלל בימים אלה, ובמיוחד לקטנים שבהם, טויוטה תציע גם גרסת הנעה כפולה שבה מניע מנוע חשמלי נוסף את הגלגלים האחוריים. גרסה כזאת יכולה להצליח במיוחד בשווקים קרים ועשירים כמו בשוויץ. כמובן שלא צריך לצפות ליכולת שטח כלשהי, ואפילו היפנים מצהירים שמטרת התרגיל הזה היא לשפר את האחיזה על כבישים חלקים. בהמשך צפויים להצטרף להיצע מנועים נוספים, בהם מנוע ה-1.0 ליטר החדש שמניע כבר את יאריס.

     



    יאריס קרוס צפויה בשוק האירופאי בתחילת 2021, אבל לאור מצב השווקים והמגפה זאת הערכה ראשונית בלבד ובסיס לשינויים. המכונית תיוצר בצרפת, שכרגע היא בין המדינות היותר פגועות באירופה ורובה מצוי עדיין תחת סגר כללי. זאת גם הסיבה שחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, לא יכולה להתחייב על מועד השיווק בישראל.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה יאריס עולה על עקבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.