• Ad
  • המיני קרוסאובר שהמציא את הקטגוריה שב לישראל במהדורה חדשה. כעת הוא מבוסס על פלטפורמה מודרנית ומרחב הפנים שלו טוב יותר, אבל הקטגוריה שהוא המציא עמוסה לעייפה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת קרסו מוטורס, יבואנית קבוצת רנו-ניסאן לישראל, השיקה היום (ד') את הדור החדש של ניסאן ג'וק, הכלי שייסד לפני כעשור את קטגוריית המיני-קרוסאוברים שמבוססים על פלטפורמות סופרמיני. ג'וק המם בשעתו את העולם עם עיצוב מוחצן וייחודי, ובן לילה הפך ללהיט מכירות – בין השאר מכיוון שהוא נכנס לוואקום ונותר בבדידות מזהרת למשך תקופה לא קצרה.

     

     

    ליצרניות רכב אחרות לקח לא מעט זמן כדי לעכל את הקונספט שהמציא ג'וק, אבל כעבור מספר שנים הן החלו להשיב מלחמה בעוד שניסאן נחה על זרי הדפנה ולא הזדרזה להחליף אותו ביורש ראוי. כעת מושק הדור החדש של ג'וק גם בישראל, כשהוא מבוסס על פלטפורמת הסופר-מיני המודולרית החדשה של רנו-ניסאן. השיפור המשמעותי ביותר בכלי החדש, שנובע במידה רבה מהארכת בסיס הגלגלים שלו ב-10.5 סנטימטרים, הוא הגדלה של מרחב הפנים בכלל, ובפרט של המרחב במושב האחורי. כך טופלה אחת מנקודות התורפה המשמעותיות ביותר של הכלי היוצא.

    האורך הכולל של ג'וק החדש לא חריג ביחס לקטגוריה, 421 סנטימטרים, אורך בסיס הגלגלים עומד על 263 סנטימטרים שמציבים אותו במקום טוב ביחס למתחרים, ואילו תא המטען הוגדל גם הוא, עד לנפח של 422 ליטרים. היות שמעצבי ניסאן בחרו לשמר את קווי המתאר הכלליים והאופייניים לג'וק, עם פרופיל דמוי קופה, הרי שקו הגג הנמוך והמשתפל פוגמים בחגיגה ומצמצמים את מרחב הראש בתוך תא הנוסעים.

     

     

    העיצוב של ג'וק החדש נראה יותר בורגני ופחות נועז ושובר מוסכמות, וזה גם באופן אבסולוטי אבל גם באופן יחסי, מאחר שהקטגוריה התמלאה בכלים כמו טויוטה C-HR או יונדאי קונה שעוצבו בעיצובים נועזים לא פחות. מעצבי ג'וק שימרו מספר מאפיינים של הדור הראשון שלו, למשל פנסים קדמיים שמחולקים למספר מפלסים עם יחידות אמצעיות עגולות וגדולות. קו חלונות הצד גבוה, ומזדקר עוד לקראת הקורה האחורית, ואילו ידיות הפתיחה של הדלתות האחוריות נסתרות.

    השדרוג המשמעותי ביותר מבחינה מכאנית בוצע מתחת למכסה המנוע עם החלפתו של מנוע הבנזין האטמוספירי בנפח 1.6 ליטר – שחובר לתיבת הילוכים רציפה – במנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי מודרני, בנפח 1.0 ליטר, שמחובר לתיבת הילוכים רובוטית עם שני מצמדים ושבעה יחסי העברה. המנוע מספק 117 כוחות סוס, כלומר שזאת בעצם גרסה מחוזקת של אותו מנוע שמניע את מיקרה החדשה. בשורה גדולה יותר בגזרת יחידת ההנעה צפויה בשנה הבאה, כאשר תגיע אלינו יחידת הנעה היברידית לג'וק, על בסיס מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים.

    ג'וק מוצע בישראל כרגע רק בגרסת ה-1.0 ליטר, ומכיוון שהוא מיועד לקהל פרטי, ולא לציי רכב, הוא מאובזר עם רשימה נדיבה וארוכה שכוללת מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמה אחורית, מפתח חכם עם מתג התנעה, בלם יד חשמלי, תאורת LED מלאה בחזית, חישוקים קלים בקוטר 17 אינטש, בלימת חירום אוטונומית, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב, תאורת אור גבוה אדפטיבית וזיהוי תמרורים. גרסה זאת עולה 125,000 ש"ח אם בוחרים בצביעה רגילה, ותמורת 5,000 ש"ח נוספים אפשר לקבל צביעה דו-גוונית. בנוסף מוצעת גם חבילת אבזור שנקראת "N Design", שמעלה את המחיר ל-140,000 ש"ח, וזו כוללת חישוקי 19 אינטש, מושבים ספורטיביים מחוממים, וריפודים ודיפוני פנים דמויי עור.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חזר לבידוד: ניסאן ג'וק החדש נחת בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.