אחרי קרוב ל-11 אלף ספורטאז'ים שעלו אשתקד על כבישי ישראל ומיקמו את הג'יפון הקומפקטי של קיה במקום השלישי בטבלאות המכירות, (אחרי הפיקנטו הקטנה במקום הראשון והקורולה המשפחתית בשני) הספורטאז' מתחדש ונוחת כאן בדורו הרביעי עם תג מחיר של החל מ-137,900 שקלים וכוונות ברורות לשמור על מקומו בצמרת.
הספורטאז' החדש מציג חזית שונה באופן דרמטי מזו של הספורטאז' הקודם עם פנסים ראשיים קטנים מבעבר שביחד עם קימורי מכסה המנוע מזכירים לא פחות מאת הקאיין של פורשה. הסבכה הקדמית הופרדה מהפנסים, קיבלה את תצורת "אף הנמר" שהפכה לסימן ההיכר של דגמי קיה ותפחה למימדים גדולים מאוד.
בצדודית ניתן לפגוש חיטובים שמזכירים את הצללית הנאה של הדור היוצא, בתי גלגל תפוחים יותר וחישוקים בעיצוב חדש ומאחור הקווים הפכו מעט דרמטיים יותר.
מבחינת מימדים הספורטאז' החדש ארוך ב-4 ס"מ מהדור היוצא, גבוה ממנו בסנטימטר ומצויד בבסיס גלגלים שגדל ב-3 ס"מ.
עוד ב-TheCar:
פצצה בשוק הרכב: קיה ספורטאז' אוטומטי ב-135,000 ש"ח
קיה תשיק ספורטאז' חדש בפרנקפורט
יונדאי משיקה את הטוסון בישראל
תא הנוסעים עבר מהפכה של ממש וכולל פריסה שונה לחלוטין ושימוש בחומרים איכותיים בהרבה וכולל אבזור נדיב מבעבר ומערכות בטיחות מתקדמות כבר בגרסת הבסיס.
כל הגרסאות מצוידות בחישוקים קלים (16 באורבן, 17 ב-LX ו- 19 ב-EX ב-GT), מערכת מולטימדיה משוכללת (בהתקנה מקומית) מבוססת אנדרואיד הכוללת ניווט waze, מצלמת רוורס, שליטה מההגה וקישוריות לכל סוגי הסלולרים, חלונות כהים מאחור, גגון מסילות, פנסי ערפל, תאורת יום, פתחי מיזוג אחוריים, מחשב דרך, מראות מתקפלות חשמלית ועוד.
רמות האבזור הגבוהות מצוידות גם בחלון שמש פנוראמי, בקרת אקלים מפוצלת, ריפודי עור, אפשרות לגימור דו גווני, מערכת מצבי נהיגה, בקרת שיוט ועוד.
אבל הבשורה הגדולה ביותר היא ללא ספק במגזר אבזור הבטיחות שמגיע בכל הגרסאות ורמות האבזור וכולל מעבר לבקרת יציבות ו-6 כריות אוויר, גם חיישני לחץ אוויר בצמיגים, עמעום אוטומטי של האור גבוה כשרכב מתקרב, התרעה מהתנגשות, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית הכוללת תיקוני הגה עצמאיים ומערכת בלימת חירום אוטונומית המסוגלת למנוע באופן מוחלט פגיעה ברכבים והולכי רגל עד למהירות של 70 קמ"ש.
באגף יחידות ההינע יש פחות חידושים: המנוע של גרסת ה-1.6 האטמוספרית, שככל הנראה תהיה הפופולרית ביותר, זהה לזה של הדור ומציע הספק של 132 כ"ס, גרסת ה-2.0 מציעה הספק מעט נמוך מבעבר של 155 כ"ס. כל הגרסאות הללו ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 6 יחסי העברה שתניע את הגלגלים הקדמיים.
בפסגת ההיצע ניתן לפגוש במנוע חדש לקיה בארץ: 1.6 טורבו המפתח 177 כ"ס, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה והנעה כפולה.
המחירים מתחילים, כאמור, ב-138 אלף שקלים לגרסת ה-1.6 אורבן, ממשיכים ב-153 אלף שקלים לגרסת ה-2.0 אורבן, 168 אלף שקלים לגרסת ה-2.0 ברמת הגימור LX, 177 אלף שקלים ל-2.0 ברמת הגימור EX ובקצה העליון גרסת הטורבו כפולת ההנעה שתהיה שלכם בתמורה ל-185 אלף שקלים.
מבחן דרכים לספורטאז' החדשה יתפרסם בקרוב מאוד כאן ב-TheCar.