• Ad
  • קיה ספורטאז' החדש יוצג רשמית בתערוכת פרנקפורט ב-15 בספטמבר, ומכירותיו באירופה יחלו בתחילת השנה הבאה. האם יבואני קיה יצליחו לשמר את המחיר פורץ הגבולות של גרסת ה-1.6 ליטר של הדגם היוצא, או שלפעמים החגיגה נגמרת?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מעט אחרי שיונדאי החלה את מכירות 'טוסון' החדש באירופה תחשוף קיה, בתערוכת פרנקפורט הקרובה, את אחיו לפלטפורמה ולמכלולים העיקריים – ספורטאז' החדש.
    תמונות ריגול ראשונות של ספורטאז' 2016, שייחשף רשמית באמצע ספטמבר, פורסמו השבוע והן מתעדות את אחת ממכוניות הניסוי של קיה ממש בכניסה אל מרכז המו"פ של יונדאי-קיה בפרברי פרנקפורט.

    דגם התצוגה KX3 מתאר קרוס-אובר חדש לשוק הסיני, אבל יותר מרומז על המראה של ספורטאז' החדש
    דגם התצוגה KX3 מתאר קרוס-אובר חדש לשוק הסיני, אבל יותר מרומז על המראה של ספורטאז' החדש

    כרגיל, הגרסה של קיה תיראה ספורטיבית ומעט יותר "נועזת" מזו של יונדאי – את זה לא הצליחה להסתיר אפילו ההסוואה של מכונית הניסוי, והיא מציגה לראשונה כונסי אוויר בפגוש קדמי מעוצב מחדש. הגג משופע מלפנים ונחתך בתלילות מאחור לטובת הפוזה, אם כי ככל הנראה על חשבון מרחב הראש, קו המותניים גבוה עם שטח חלונות קטן כרגיל, ובחרטום מככב "אף הנמר" המשפחתי של קיה.

    רמז ראשון לעיצובו של ספורטאז' החדש קיבלנו כבר בנובמבר שעבר, בתערוכת המכוניות של העיר גוואנגזו שבסין, עם מכונית התצוגה KX3 שהדגימה קרוס-אובר חדש שמיועד לשוק הסיני, וגם אם אנחנו לא צפויים לראות העתק של מכונית התצוגה ברור שהעיצוב שלו "מקבל השראה" ממנה.

    שינוי ושיפור משמעותיים נראים בעיצוב הפנים, עם חומרי דיפון וחיפוי איכותיים יותר, סביבת נהג שעושה רושם דומה למדי לזו של אופטימה המתוחה, וכמובן מסך מגע מרכזי מכובד, בגודל 8 אינטש ובקרת אקלים דו אזורית.

    בעוד שהמידות הכלליות לא צפויות להיות שונות מאלה של טוסון, אולי למעט הגובה, ייתכן שקיה תהיה ראשונה להציע את מנוע הטורבו-בנזין החדש של הקבוצה, בנפח 1.2 ליטר, כשהוא משודך לתיבת ההילוכים הרובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה.
    אנשי קיה אישרו לא מכבר שבכוונתם להציג עם המכונית הזאת "מערכת הנעה חדשה", ולא לגמרי ברור האם זאת תהיה מערכת היברידית, חשמלית, או שהכוונה למנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין.
    בנוסף, ספורטאז' יוצע ככל הנראה גם עם מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר שמוצע בטוסון, וגם עם המנועים הנוכחיים – טורבו-דיזל בנפחי 1.7 ו-2.0 ליטר ובנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר, לאחר שעברו שדרוג לטובת שיפור תצרוכת הדלק וזיהום האוויר. כרגיל, הגרסאות הפחות יקרות יהיו בעלות הנעה קדמית והמדוגמות יותר בעלות הנעה כפולה.

    שאלת ה-135 אלף ש"ח

    הדור הנוכחי, היוצא, של ספורטאז' חולל מהומה מבורכת בשוק הרכב הישראלי כאשר הוצע אצלנו מאמצע ינואר תמורת 135,000 ש"ח לגרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית, אם כי הלשונות הרעות דיברו על ניצול הזדמנויות של היבואן עם דגם יוצא, או על המשבר הכלכלי בשוק הרוסי שתפס את קיה עם מכסות ייצור לא מנוצלות.

    אבל עם התוצאות קשה להתווכח: במחצית הראשונה של השנה עלו על כבישינו 5,699 ספורטאז'ים (נתוני יולי יפורסמו בשבוע הבא), וכשני שלישים מהם (3,735 יחידות) הם מגרסת האורבאן 1.6 המשתלמת כלכלית (אגב, 637 נוספים הם מגרסת האורבאן עם מנוע ה-2.0 ליטר, ורק 85 לקוחות בחרו בגרסה כפולת ההנעה).

    היות שמכירותיו של ספורטאז' החדש צפויות להתחיל באירופה בתחילת השנה הבאה, מועד שבו באופן תיאורטי הוא יוכל לעשות עליה גם אלינו, שאלת 135 אלף השקלים היא האם יצליח היבואן לשמר את המחיר פורץ הגבולות הזה גם עם הדגם החדש (הלוואי), או שהוא נערך מבעוד מועד עם מלאי מספיק מן הדגם היוצא (מה שיגרום כמובן לדחיית השקתו בישראל של הדגם החדש).

    בכל מקרה סביר שהיבואן ישמור את הקלפים קרוב לחזה, ימתין בסבלנות עד שיונדאי תפרסם את מחירי טוסון עם תחילת מכירתו בארץ, ורק אז יעשה את המהלך שלו. אנחנו, כמובן, מקווים שיבואני קיה יוכיחו לעם ישראל שהם מסוגלים לשמר את המהלך שלהם ולהמשיך את החגיגה גם עם הדגם החדש.

    Kia-KX3-Concept-011

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף עידן ה-135,000? קיה תשיק ספורטאז' חדש בפרנקפורט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.