• Ad
  • עד היום מרבית המכוניות החשמליות, למעט טסלה היקרה, הציגו מוצר חצי אפוי שחייב את מי שהיה נחוש לשמור על כדור הארץ לעשות פשרות לא פשוטות ביום יום. האם הבולט החדשה של שברולט, עם טווח של מעל ל-320 ק"מ בין טעינות, תשנה את התמונה ותחל באמת את המהפכה החשמלית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    2017 Chevrolet Bolt EVעם טווח של יותר מ-320 קילומטרים בין טעינות, מרכב משפחתי המציע מקום ל-5 נוסעים ותג מחיר של כ-30 אלף דולרים, השברולט בולט החדשה, שנחשפה באופן מלא ורשמי בפתיחת תערוכת הרכב בדטרויט אמש, מקווה להפוך למכונית החשמלית שתעשה את המהפכה ותגרום ליותר ויותר אנשים להפרד ממנוע הבעירה הפנימית המזהם ולעבור למשהו הרבה יותר ידידותי לסביבה.

    עוד ב-TheCar:
    תערוכת דטרויט: החגיגה נמשכת?
    פולקסווגן כבר לא "האוטו"
    הוכרזו המועמדות הסופיות לתואר "מכונית השנה"

    המהפכה החשמלית מתדפקת על דלתנו כבר קרוב לעשור ולמרות הצהרות בומבסטיות, אבות טיפוס עתידניים ומיזמים גרנדיוזיים, בפועל עד כה הציבור הרחב מיאן להתלהב ואל מול טווח נסיעה (בין טעינות) מוצהר מוגבל מאוד שהפך עוד יותר בעייתי בתנאי אמת, עם כל הכבוד לרצון האמורפי לתרום לצמצום פליטת המזהמים הרוב המוחלט של הלקוחות העדיף את הנוחות האישית על פני טובת הכדור. כך, בזמן שמדי שנה נמכרים כ-60-70 מיליון כלי רכב מסביב לגלובוס, רק כ-150 אלף מהם – פחות משליש אחוז, הם חשמליים.

    2017 Chevrolet Bolt EV

    הבולט שהושקה אמש בגרסתה הסדרתית דומה מאוד לדגם הקונספט שנחשף לפני כמעט שנה בתערוכת שיקאגו ומציגה מבנה על קו התפר שבין האצ'בק למיניוואן, נמתחת לאורך של 4.16 מטרים ולטענת שברולט מציעה מרווח נדיב ל-5 נוסעים ונפח תא מטען של 478 ליטרים.
    המשקל העצמי לא נמוך ועומד על 1625 ק"ג, לא מעט בגלל סוללת הליתיום הענקית ברצפת הרכב הכוללת 288 תאים ושוקלת 435 ק"ג.
    במצב טעינה מלא הסוללה מציגה קיבולת של 60 KWH המאפשרים, כאמור, להציג טווח נסיעה של מעל ל-320 קילומטרים בין טעינות. עם זאת, יש להדגיש שבשברולט לא הקריבו את הביצועים לטובת הטווח והבולט החדשה מצוידת במנוע חשמלי עוצמתי המפיק 200 כ"ס ומומנט של 37 קג"מ הזמינים בכל טווח הפעולה ומעניקים לחשמלית ביצועים מרשימים עם האצה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-7 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 145 קמ"ש.
    תשומת לב רבה הוקדשה ליצירת חוויית נהיגה לאוחזים בהגה ולמרות המבנה המיניוואני ובזכות מרכז הכובד הנמוך (הודות למערך הסוללות ברצפת הרכב) בשברולט מבטיחים יכולות דינמיות המזכירות מכוניות ספורטיביות.

    זמן הטעינה בחיבור לשקע ביתי ימשך לא פחות מ-9 שעות, אך במקרה של חיבור לזרם 220 וולט (כמו בישראל ובאירופה ובשונה ממתח של 110 וולט הנהוג בארצות הברית) שעתיים של טעינה יספיקו ל-80 קילומטרים.
    כמו כן ניתן יהיה להשתמש בתחנות טעינה מהירה בהן חיבור של חצי שעה יעניק מספיק אנרגיה ל-150 קילומטרים.

    2017 Chevrolet Bolt EV

    2017 Chevrolet Bolt EVבניגוד לתא הנוסעים העתידני של הוולט שהושקה ב-2010, הבולט מציגה קבינה עם פריסה קונבנציונלית למדי הכוללת פקדים ממשיים (בניגוד לכפתורי מגע בוולט) למערכות העזר השונות ומסך 10.2 אינץ' גדול בקונסולה המרכזית לשליטה על מערכת המולטימדיה שתכלול קישוריות לרשת ומערכת ניווט מתקדמת שתדע לחשב, בהתאם לתנאי הנהיגה, מזג האוויר ותחנות טעינה באזור, מסלול אופטימלי ממקום למקום.
    כמו כן הבולט תצויד במגוון מערכות בטיחות מתקדמות דוגמת בלימה אוטומטית במהירות עירונית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אקטיבית ועוד.

    שברולט אמנם לא הצליחה לעמוד בהבטחה הראשונית שלה לחשמלית בפחות מ-30 אלף דולרים, אבל עם תג מחיר של 37.5 אלף דולרים והטבת מס של 7500 דולרים (בארצות הברית) החשמלית החדשה מבית ג'נרל מוטורס תהיה זולה באופן משמעותי מה-i3 של ב.מ.וו, תעמוד בקו אחד עם הניסאן ליף ותציע טווח נסיעה גדול משמעותית משל שתיהן.

    השיווק בארצות הברית צפוי להתחיל לקראת סוף השנה. בשלב זה לא עושה רושם שהבולט תעשה עליה לארץ הקודש על אף שהמס על רכבים חשמליים עומד בשלב זה על 10 אחוזים בלבד, שמשמעותם תג מחיר של כ-160-170 אלף שקלים בישראל.

    2017 Chevrolet Bolt EV

    2017 Chevrolet Bolt EV

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.