Ad

קבלו ידיעת צבע: פולקסווגן מחזירה את פולו ארלקינו

המכונית המשוגעת של פולקסווגן חוזרת כעבור שלושה דורות, הפעם רק בהולנד, וכמו לפני 26 שנים גם הפעם אין כמעט סיכוי שתפגשו מישהו אחר נוהג לצידכם במכונית זהה לשלכם.
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אי שם באלף הקודם, בשנת 1995 ליתר דיוק, השיקה חטיבת פולקסווגן את המכונית הצבעונית ביותר בתולדותיה: פולו בתצורת צביעה "ארלקינו", על-שם דמות השד הצבעונית המפורסמת ביותר מן "הקומדיה דל ארטה".

 

 

כמו הרבה רעיונות חריגים אחרים, גם המכונית עם הצביעה המשוגעת נולדה כמעט במקרה, אולי אפילו בטעות, והיה לה כמובן הרבה יותר ערך כמי שייצרה רעש ויחסי ציבור מאשר מבחינה מסחרית או שימושית. אנשי פולקסווגן בכלל לא התכוונו לייצר מכוניות כאלה – הן בנו כעשרים יחידות לצורך אירועי ההשקה של הדור השלישי של פולו לסוכני המכירות שלהם, אבל לאור הביקוש המפתיע שנוצר הם הציעו אותן למכירה ומכרו כ-3,800 מכוניות במספר מצומצם של שווקים באירופה.

מספר קטן של מכוניות עם צביעת 'ארלקינו' התגלגל בשעתו אפילו אלינו, לישראל, ושיגע את משרד התחבורה הישראלי אשר כרגיל לא היה ערוך למצבים חריגים ולא מצא דרך לרשום את צבע המכונית ברישיון הרכב. בסופו של דבר, לאחר לא מעט דין ודברים מול חברת צ'מפיון – יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל – נוסף לרישיון הרכב הישראלי שדה חדש שנקרא "רב-צבעי".

כעת, במלאת 26 שנים לארלקינו המקורית, החליטו אנשי החטיבה ההולנדית של פולקסווגן לשחזר את הפרויקט והשיקו גרסת צביעה זהה כמעט לגמרי, על גבי הדור הנוכחי, השישי, של פולו.

 

 

אחד הדברים המעניינים, והמשעשעים, במכונית הצבעונית הזאת, הוא אופן ההרכבה שלה: אנשי פולקסווגן פרקו, למעשה, חלקים מארבע מכוניות מורכבות שנצבעו בצבעים שונים, והרכיבו אותם מחדש תוך שהם מערבבים בין החלקים והצבעים. הרעיון עצמו, אגב, לא היה חדש לחלוטין מפני שאנשי פולקסווגן בעצמם השתמשו בו לצרכי פרסום של החיפושית המקורית, כדי להמחיש כמה קל להחליף חלקי מרכב במכונית הזאת. אלא שחיפושית מעולם לא הוצעה כך בייצור סדרתי.

מכל מקום, בתהליך הייצור של פולו ארלקינו המקורית "עורבבו" חלקי מרכב כמו מכסה המנוע, פגושים, דלתות קדמיות ואחורית, כנפיים קדמיות, מראות צד וכיוצא באלה. צבע הבסיס של כל מכונית הוא זה שנותר על הגג, חלקו התחתון של המרכב ובתוך תא המנוע. אנשי פולקסווגן שמרו על הצבעוניות גם בתוך המכונית, עם ריפודים בצבעים עליזים ועם גלגל הגה ספורטיבי בדיפון כחול. בנוסף הם ציידו את המכונית – כמעט כמובן מאליו – ברדיו-טייפ מתוצרת Blaupunkt, וקישטו את המכונית עם לוגו ארלקינו על הדלת האחורית, ועם מאותתים לבנים מלפנים ופנסים אחוריים כהים. אלף המכוניות הראשונות נמסרו ללקוחות עם מחזיק מפתחות ממוספר ותעודה.

 

 

יצירת כל מכונית מ"ערבוב" של ארבע מכוניות בצבעים שונים יצר אמנם סכום מוגבל של קומבינציות צביעה, אבל בוודאי הבטיח שכמעט אין סיכוי לפגוש ברחוב מכונית עם צביעה זהה לשלך. יתרה מכך: מי שהזמין בשעתו פולו בתצורת צביעה ארלקינו לא יכול היה לדעת באיזה צבע יהיה צבוע כל חלק, ומה יהיה שילוב הצבעים שיתקבל.

הצבע חוזר ללחיים

בהודעה לעיתונות שפרסמו אנשי פולקסווגן בהולנד, שאגב – בה מעולם לא הוצעה גרסת 'ארלקינו' באופן רשמי – הם מספרים את הסיפור שמאחורי הקלעים של המצאתה. לדבריהם, עם השקת הדור השלישי של פולו הוצגה גם מערכת הזמנות ללקוחות, אשר אפיינה את אפשרויות הזמנת הקונפיגורציה הספציפית למכונית (מערכת הנעה ותצורת מרכב, צביעה חיצונית, אבזור ואופציות). כל אחת מאלה סומנה בצבע יסוד כדי להקל על הלקוחות להבין באיזה סעיף הם נמצאים (כחול למנוע ולמרכב, צהוב לאבזור, אדום לאופציות, וירוק לצבע החיצוני של הרכב).
אנשי פולקסווגן בנו, כאמור, 20 יחידות של מכוניות "מעורבבות צבעים" למטרת קידום מכירות באירועי סוחרים, ובאופן מפתיע – מבחינת הגרמנים – הם החלו לקבל בקשות של לקוחות למכוניות כאלה.

 

 

בשלב ראשון בנו אנשי וולפסבורג, בשנת 1995, אלף יחידות ראשונות של הגרסה מרובעת הצבעים שלהם וכינו אותה 'ארלקינו', על שם הדמות המפורסמת ביותר ב'קומדיה דל ארטה' שנחשבת לאחד משורשי התיאטרון המודרני. הז'אנר, שהחל להתפתח בצפון איטליה ונדד משם לכל רחבי אירופה ולבריטניה, הציג דמויות מחיי היום יום כשהן מנופחות לאופי גרוטסקי. רוב הדמויות היו עטויות במסיכות, ומבין כולן בלטה במיוחד דמותו של "השד" (או "השטן", ארלקינו) אשר התגלגלה לימים להיות ליצן או ג'וקר. דמות זאת התחבבה על הכל לא רק בזכות המניפולטיביות שלה, אלא גם באמצעות תלבושות צבעוניות במיוחד עם שילובי צבעים זועקים למרחוק.

 

 

המכונית החדשה יוצרת פחות או יותר את אותו גימיק שיצרה המכונית המקורית, למרות שככל שאפשר להתרשם מן התמונות – אבזור הפנים שלה לא כל כך מושקע וצבעוני כמו המקור. אנשי פולקסווגן הולנד גם לא מספרים לנו כמה מכוניות כאלה הם עומדים להזמין ולמכור. מה שבטוח זה שלמכונית שממנה יוצרו במקור רק 3,800 מכוניות – שרובן מראש לא היו זהות – ומתוכן נותרו בחיים הרבה פחות – יש ודאי ערך אספני לא מבוטל. כך, בסבירות רבה, יהיה גם גורל המהדורה החדשה של פולו ארלקינו 2021.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad