• Ad
  • עם ממדים דומים לב.מ.וו. סדרה 7 וכל טכנולוגיה שידועה לג'נרל מוטורס, מכונית-הדגל של קאדילק יוצאת לדרך. אצלנו בשנה הבאה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ערב יום העיתונות הראשון של תערוכת ניו-יורק, שתיפתח היום (ד'), חשפה קאדילק את ספינת הדגל שלה – CT6.
    למעט המראה הברור של המכונית עצמה, ותמונות רשמיות ובאיכות גבוהה של תא הנהג והנוסעים, רוב הפרטים אודות המכונית הזאת פורסמו אמנם זה מכבר, ובכל זאת מדובר ביום חשוב מאד עבור מותג היוקרה האמריקני המפורסם ביותר.

    2016 Cadillac CT6
    מנהל השיווק העולמי של קאדילק, Vwe Ellinghaus, הגדיר בפשטות את חשיבותה של המכונית הזאת כאשר אמר: "מותגי יוקרה נבנים מלמעלה למטה", וזאת גם הסיבה שקאדילק – אשר עדיין נעדרת מכמה פלחי שוק חשובים מאד מבחינת מכירות – השקיעה את כל מה שיש לה במכונית הזאת.

    CT6 היא המכונית הגדולה ביותר של קאדילק אבל בזכות השימוש ב-11 מתכות וחומרים שונים, בהם אלומיניום וסוגים שונים של פלדה קשיחה מאד, היא שוקלת כמו CTS הקטנה ממנה, ופחות מכל מתחרותיה לקטגוריה.
    ממדי המכונית – בסיס הגלגלים והאורך הכללי, דומים במידה רבה לאלה של ב.מ.וו. סדרה 7 בעלת בסיס הגלגלים הרגיל (CT6 קצרה ממנה בכ-3.25 ס"מ), אשר יחד עם מרצדס S קלאס ואאודי A8 נמצאות על הכוונת שלה.
    באופן מאד חריג – יצרניות רכב לא נוהגות להזכיר במפורש את היריבות שלהן – מציינים אנשי קאדילק בהודעתם לעיתונות את העובדה ש-CT6 היא "מכונית בממדים דומים לאלה של ב.מ.וו. סדרה 7… והיא קלה יותר מב.מ.וו. מסדרות 5 ו-6 וממרצדס E קלאס".

    בקטגוריה הזאת, בשונה מקטגוריות של מכוניות פחות גדולות, המיקוד אינו בנהג אלא במידה רבה ביושבי המושב האחורי, וכך יכולה קאדילק להרשות לעצמה "לחזור ולהיות קאדילק", כלומר להציע חוויית נסיעה במכונית יוקרה להבדיל מחוויית נהיגה.

    כך, למשל, נוסף לכורסאות מרווחות שמפנקות את יושביהן במסאז', חימום וקירור מציעה המכונית מערכת מיזוג לארבעה אזורים נפרדים – כל אחד מיושביה יכול לכוון לעצמו את הטמפרטורה שמתאימה לו ביותר, ותוך כדי כך יכול כל אחד משני היושבים מאחור לצפות בתוכנית אחרת על-גבי מסך אישי ברזולוציה גבוהה, בגודל 10 אינטש. בקאדילק טוענים שמרחב הרגליים ליושבי המושבים מאחור הוא "הגדול ביותר בקטגוריה".

    2016 Cadillac CT6
    קאדילק ציידה את המכונית בכל טכנולוגיה ידועה לג'נרל מוטורס – ובכלל זה גם כמה טכנולוגיות נדירות יחסית כמו היגוי לגלגלים האחוריים. מערכות הסיוע לנהג כוללות את כל הרשימה, ובה למשל סייען חניה עם בלימה אוטומטית, מערכת ראיית לילה, מערכת מניעת התנגשות כולל בלימה אוטומטית וגם מערכת לזיהוי הולכי רגל עם בלימה אוטומטית (נדמה שכל המערכות רק בולמות את המכונית…), מצלמות שמצלמות את מלוא סביבת המכונית ומערכת וידאו שנועדה לשפר את הביטחון של הנוסעים בכך שהיא מסוגלת גם להקליט את מה שקולטות המצלמות.

    מול הנהג מוצב מסך בגודל 10.2 אינטש באמצעותו הוא יכול לתקשר אל מערכת השליטה והמולטימדיה של קאדילק, CUE, והחוויה הווקאלית של הנהג והנוסעים מופקדת בידי מערכת שמע מתוצרת Bose, עם 34 רמקולים שמוטמנים במקומות שונים ברחבי התא.

    קאדילק תבנה את CT6 ב"מפעל הדגל" שלה בדטרויט, בו הושקעו לאחרונה קרוב ל-400 מיליוני דולרים, אבל נתח עיקרי של המכירות של CT6 בפרט, וקאדילק בכלל, צפוי להגיע מן השוק הסיני הענק. זאת הסיבה שבתערוכת שנחאי הקרובה, בחודש הבא, תכריז קאדילק לא רק על תחילת הייצור של המכונית בסין, החל בשנה הבאה, אלא גם על גרסה היברידית-נטענת חדשה שלה.
    בארה"ב תיכנס CT6 לייצור לקראת סוף השנה, והיא תוצע שם, ובעולם, עם שלושה מנועים.

    2016 Cadillac CT6

    גרסת הבסיס תונע באמצעות מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר, שמספק 265 כ"ס. סדרת מנועי V6 חדשים כוללת מנוע בנפח 3.6 ליטר שמספק 335 כ"ס, ומנוע בנפח 3.0 ליטר, מוגדש בטורבו כפול, מספק 400 כ"ס. כל המנועים יוצעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה.

    CT6 בנויה על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה של ג'נרל מוטורס (אומגה), וגרסאות ה-V6 יקבלו כסטנדרט הנעה לארבעת הגלגלים. במכוניות כאלה שיצוידו גם במערכת האופציונלית להיגוי לגלגלים האחוריים, יתקיים מצב נדיר שבו כל אחד מארבעת הגלגלים לא רק מניע את המכונית אלא גם מכוון אותה.

    CT6 תתגלגל אל אולמות התצוגה באירופה ובכל שווקי הייצוא של קאדילק בתחילת השנה הבאה, ומאד מעניין לציין שבהודעה לעיתונות של החברה היא מזכירה גם את השוק שלנו, בישראל, כאחד משווקי הייצוא שלה.

    ג'נרל מוטורס הכריזה על כוונתה להשקיע 12 מיליארד דולר בקאדילק, במטרה להשיק, נוסף ל- CT6, שבעה דגמים חדשים לקטגוריות שונות בחמש השנים הקרובות. בתקופה זו היא מקווה להכפיל את היקפי הייצור והמכירות מכחצי מיליון מכוניות לשנה כיום למיליון יחידות בשנת 2020.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קאדילק מתאמצת יותר: משיקה את ספינת הדגל CT6

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.