• Ad
  • פשיטת יחידת ההונאה של משטרת צרפת על רנו, בחשד למרמה במבחני פליטות מזהמים, מרסקת את המניות של כל יצרניות הרכב האירופיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האם פרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן שבה להכות בנו – הפעם במהדורה צרפתית?

    נציגי איגודי העובדים של חברת רנו בצרפת דיווחו היום (ה') על פשיטה שביצעו בשבוע שעבר חוקרי יחידת ההונאה של משטרת צרפת על ארבעה אתרים שונים של חברת רנו, ובמהלכה הוחרמו מחשבים אישיים של מספר מנהלים וכן מסמכים שונים.

     

    Renault_ALASKAN Concept 016

     

    דיווחים אלה מחוללים כעת מהומה עצומה בבורסות באירופה, ושלחו את המניה של חברת רנו לצלילה עמוקה: בתוך מספר שעות איבדה המניה כ-22% מערכה, וזאת המכה הקשה ביותר שהיא חטפה מאז המשבר הכלכלי של שנת 2008.

    סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה היום שחוקרי מחלקת ההונאה של משטרת צרפת פשטו על ארבעה אתרים שונים בצרפת – בהם משרדי ההנהלה וגם אתרי מחקר ופיתוח ואתרים שעוסקים ברישוי ובחינה – וכל זאת כחלק מחקירה בחשד שכמו בפרשת "דיזלגייט" של פולקסווגן – גם מהנדסי רנו רימו בדרך כלשהי את מבחני זיהום האוויר שמבוצעים על-ידי הרגולטורים באירופה.

    החשד הסביר ביותר, שצריך בשלב זה להתייחס אליו בזהירות בהיעדר פרטים מדויקים, הוא שהחקירה נוגעת למנועי דיזל, ובכל מקרה מאד מוקדם להעריך האם מדובר במנועים שנמכרו גם בישראל.

    עד היום הכחישו מנהלים ברנו, בכל הזדמנות שבה נשאלו לגבי זאת, שגם אצלם – כמו בפולקסווגן, בוצעה רמאות מכוונת במטרה "לעבוד" על תוצאות מבחני זיהום האוויר.

    עם זאת, מאז התפוצצות פרשת הדיזלים של פולקסווגן – בחודש ספטמבר האחרון – פורסמו מספר תוצאות של בדיקות שמהן עולה שכמה ממנועי הדיזל של רנו לא עומדים בתוצאות זיהום האוויר המוצהרות על-ידי החברה, וגם לא בתקני זיהום האוויר הנדרשים באירופה.

    בשלב זה אין עדיין פרטים מספקים שמהם אפשר יהיה להבין באיזו מידה דומים החשדות כלפי רנו לעובדות שהתגלו בפרשת 'דיזלגייט', כלומר שלא ברור אם גם מהנדסי רנו השתמשו בתוכנה שזיהתה שהמנועים נמצאים תחת בדיקה או שההונאה – אם בכלל ניתן יהיה להוכיח כזאת – בוצעה בדרך אחרת.

    מקורות ברנו אמרו היום שהם "התכוונו להוציא הודעה רשמית" בעקבות הפשיטה של ה-7 בינואר, ושהם יעשו כך בשעות הקרובות.

    בינתיים, עוד לפני סגירת יום המסחר באירופה, צללו מניות רנו (כאמור) בכ-22%, אבל גם שאר המניות – של כל יצרני הרכב האירופאים שמייצרים מנועי דיזל – צונחות גם הן: פיאט-קרייזלר ב-9.4%, פיג'ו ב-8%, מרצדס ב-5.7% וב.מ.וו. ב-6.1%.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרשת 'רנו-גייט' גורמת לצלילת מניות יצרניות הרכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.