Ad

פירלי הולכת לסין: קונצרן סיני רוכש שליטה ביצרנית הצמיגים האיטלקית המפורסמת

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

חברת הכימיקלים הממשלתית הסינית כימצ'יינה תשלם 5.6 מיליארד אירו ותשלוט ביצרנית הצמיגים החמישית בגודלה בעולם

פירלי, יצרנית הצמיגים האיטלקית המפורסמת אשר בין השאר מובילה ומשקיעה בספורט מוטורי בכלל ובפורמולה 1 בפרט, עוברת לבעלות סינית.
קונצרן הכימיקלים הסיני הממשלתי כימצ'יינה מנצל את שערו הנמוך של האירו ואת קופת המזומנים הגדולה שלו ורוכש את נתח השליטה באחד מסמלי התעשייה האיטלקית תמורת 5.6 מיליארד אירו.

יצרני הצמיגים הסינים ממילא מחזיקים בנתח השוק הגדול ביותר בעולם של ייצור צמיגים, אם כי רוב הייצור שלהם הוא של צמיגים זולים ומטכנולוגיות ישנות יחסית. כעת תהיה לחטיבת הצמיגים של כימצ'יינה גישה אל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום זה בעולם.

עבור פירלי, חברה שהוקמה לפני 143 שנים ונחשבת לסמל מוכר בעולם הרכב, מדובר לא רק בחיזוק כלכלי משמעותי שיאפשר לה להתחרות ביצרניות החזקות ממנה, אלא גם בכרטיס כניסה ליציע המכובדים בשוק הסיני הענק.

כימצ'יינה הממשלתית רכשה בשנת 2011 מידי קונצרן אי.די.בי הישראלי, אז בניהולו של נוחי דנקנר, נתח של 60% מחברת הכימיקלים הישראלית מכתשים אגן, תמורת 8.78 מיליארד שקלים.

כמו לגבי מכתשים אגן, גם בפירלי ובאיטליה יש מי שמביעים חשש מפני אובדן מקומות עבודה של פועלים איטלקיים ואירופאים במפעלים של פירלי באירופה. אלא שבשונה ממכתשים – במקרה של פירלי זה היה המצב גם קודם לכן, גם בגלל המשבר הכלכלי באירופה וגם מפני שפירלי, כאמור, היא יצרנית הצמיגים החמישית בגודלה בעולם והיא נאבקת על נישות יחסית קטנות בשוק הצמיגים.
לפני פירלי מדורגות יצרניות הצמיגים בריג'סטון היפנית, מישלן הצרפתית, גודייר האמריקנית, וסומיטומו היפנית – שכל אחת מהן רכשה כבר יצרניות צמיגים ומותגים מפורסמים אחרים.

חטיבת צמיגי המשאיות של פירלי, אשר כיום נחשבת לפחות מצליחה מבין חטיבות החברה, תירכש במסגרת עסקה זאת על-ידי חברת בת, כימצ'יינה אאולוס (AEOLUS), אשר מתמחה בתחום זה, והיא צפויה להכפיל את התפוקה שלה בעזרת הכניסה לשוק הסיני.

 

steve-martin-action-2

בניגוד לחברות מערביות, שמנוהלות ברובן על-ידי חברות שדואגות למאזן השנתי במקרה הטוב והרבעוני במקרה הגרוע יותר, כימצ'יינה נשלטת על-ידי 'ועדת הניהול והפיקוח על הנכסים' אשר מדווחת ישירות למפלגה הקומוניסטית המרכזית, והשיקולים שלה הם ארוכי טווח ובעלי אסטרטגיה רחבה יותר מאשר "פיטורי התייעלות" ברגע נתון.

על-פי מהלך העסקה, כפי שסוכם בסוף השבוע בין הסינים לאיטלקים, תרכוש China National Tire and Rubber – חטיבת הצמיגים של כימצ'יינה, 26.2% מן הבעלות בפירלי אשר מוחזקים בידי חברת האחזקות האיטלקית 'קאמפין', ומיד לאחר מכן תפעיל אופציה ל"הצעת רכש חובה" לשאר מניות החברה.

בתום הרכישה יימחקו מניותיה של פירלי מן המסחר והיא תהפוך לחברה פרטית. לפירלי יש חוב של כמעט מיליארד אירו, והצעת הרכש, לפי 15 אירו למניה, מעריכה את שווי החברה ב-7.1 מיליארד אירו, לא כולל החוב.

סוכנות הידיעות רוייטרס מדווחת שחברות סיניות ביצעו מאז תחילת 2014 עשר עסקאות ענק של רכישת חברות איטלקיות, מה שהופך את איטליה לשוק השני בחשיבותו באירופה לרכישת חברות עבור הסינים, לא כולל עסקאות במגזר הפיננסי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad