• Ad
  • פיאט אגיאה תיקרא בישראל טיפו

    המכונית החשובה ביותר של פיאט לשנת 2016 תנחת בארץ בתחילת השנה ותיקרא 'טיפו'. עם מיצוב נכון היא יכולה לטרוף את השוק הישראלי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רעידת האדמה שפיאט יכולה לחולל בשוק הרכב הישראלי בשנה הבאה נקראת 'טיפו' – כך הכריזה הלילה יצרנית הרכב האיטלקית כאשר הודיעה שכבר בתוך חודשיים תחל באיטליה מכירתה של מכונית הסדאן הקומפקטית שהושקה בתערוכת איסטנבול בחודש מאי השנה תחת השם 'אגיאה'.

    'אגיאה' היה במקור שמו של פרויקט פיתוח משותף של מכונית חדשה לגמרי אשר עוצבה באיטליה ונבנית בטורקיה על-ידי השותפה הטורקית של פיאט – חברת טופאש.
    לדברי אנשי פיאט, השם 'אגיאה' מצא חן בעיני הטורקים עד כדי כך שהם החליטו לשמור אותו עבור השוק המקומי, והעצום, שלהם.

    עם זאת, עבור 40 מדינות השוק האירופאי – שמן הסתם גם ישראל נמנית ביניהן, מקבלת גרסת הסדאן של המכונית את השם 'טיפו' שבו עשתה פיאט שימוש בין השנים 1988-1995 במכונית ההאצ'בק הקומפקטית שלה.

    'טיפו' ('אגיאה') תוכננה מן היסוד כדי להשיג עלויות ייצור נמוכות ומתוך כוונה להתמודד על חלקו הפחות יקר של שוק הרכב, בעיקר במותגים כמו דאצ'יה ובדגמים הפחות יקרים של יצרני המסה, כמו סקודה ראפיד ופיג'ו 301.

    אנשי פיאט זיהו חלל ריק בפלח השוק של מכוניות קומפקטיות מרווחות, מפני שכמעט כל מתחרותיהן הן למעשה מכוניות סופר-מיני מוארכות, והם בנו – לטענתם – "מכונית מרווחת יותר אשר עדיין תשמר מחיר נמוך ותוצע עם רמת אבזור גבוהה".

     

    פיאט טיפו 2015.jpg - 002
    אותה גברת, שם אחר: במקור הוצגה טיפו תחת השם אגיאה, וכך היא גם תימכר בטורקיה

     

    גם עיצוב המכונית, בשונה לדוגמא מ'אקסנט' של יונדאי (i25), הוא לא "הדבקת זנב" על מכונית האצ'בק אלא כזה שנוצר מלכתחילה כמכונית סדאן שלוש קופסאות (ארבע דלתות עם תא מטען נפרד) או, כפי שאנשי פיאט מכתירים אותו: "נולד להיות סדאן".

    האיטלקים מבטיחים, וכולנו תקווה שהם יעמדו במילה שלהם, "מכונית שימושית שמגדילה את התמורה-למחיר… אשר מכילה את (כל מה ש…) לקוחות באמת מעריכים, עם מגוון (דגמים) פשוט והצעה מסחרית שקופה".

    'טיפו' תוצע באירופה עם שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל, ועם רמות הספק שבין 95-120 כ"ס, ומה שחשוב במיוחד עבורנו – המנועים יחוברו גם לתיבות הילוכים אוטומטיות.

    קומפקטית במחיר משתלם

    שאלת 100 אלף השקלים היא האם חברת סמל"ת, יבואנית פיאט לישראל, תצליח לשכנע את היצרנית האיטלקיה למכור את 'טיפו' החדשה בישראל ברמות מחיר של בין 90 ל-100 אלף ש"ח לגרסה אוטומטית בסיסית ולגרסה אוטומטית מאובזרת.

     

    פיאט טיפו 2015.jpg - 003

     

    נכון להיום מכוונים רוב יבואני הרכב את המכוניות המתחרות בפלח השוק הזה בישראל אל ציי הרכב, ועל-כן כולל מחיר המחירון שלהן גם את "ההנחה" שהם חייבים להעניק ללקוחות המוסדיים.
    עובדה זאת מותירה חלל עצום בטווח המחירים שבין 80-110 אלף ש"ח שבו מוצעות כיום מכוניות סופר-מיני, בעוד שהנטייה הטבעית של לקוחות ישראלים היא לרכוש מכונית קומפקטית ("משפחתית קטנה").

    פיאט סבלה בשני העשורים האחרונים מ"תהום" עמוקה במערך הדגמים שלה בישראל, ללא מכונית קומפקטית ראויה ואוטומטית ועם מכונית סופר-מיני (פונטו) זקנה ולא רלבנטית.
    אפילו דגמים שנמכרו במדינות מתפתחות כמו 'לינאה', או במערב אירופה כמו 'בראבו', לא יכלו להצליח בישראל (ואכן לא הצליחו) ללא שילוב מתאים של מנוע, תיבת הילוכים ומחיר הגיוני.

    כעת יכול מיצוב אטרקטיבי של 'טיפו' לחולל אצלנו בדיוק את מה שחוללה קיה עם 'ספורטאז' (בקטגוריה אחרת כמובן), אשר נמכר תמורת 135,000 ש"ח ואסף אליו לקוחות מכל פלחי השוק הקרובים לו.

    'טיפו' במחיר נוח תוכל להיות אטרקטיבית מאד בקרב לקוחות פרטיים ולאסוף לעצמה לכל הפחות עשרת אלפים הזמנות בשנה של מי שיעדיפו אותה על-פני מכוניות סופר-מיני, סופר-מיני פלוס (i25, ראפיד, 301) ומכוניות קומפקטיות.
    לעומת זאת, במחיר גבוה יותר, ואפילו עם תמיכת ציי הרכב, 'טיפו' תהיה רק עוד דגם נוסף בתוך תחרות עזה עם יבואנים שהקשרים שלהם לציי רכב טובים והדוקים יותר משל סמל"ת.

    הוכחה שפיאט יכולה לעמוד במשימה הזאת – אם רק תחליט לעשות זאת – נמצאת בין השאר בדבריו של אלפרדו אלטאבילה – מנהל התפעול הראשי של פיאט-קרייזלר באירופה.
    בראיון לעיתון הרכב החשוב ביותר של התעשייה, אוטומטיב ניוז אירופה, אמר לאחרונה אלטאבילה ש'טיפו' תתחרה בחלקו הפחות יקר של פלח השוק הקומפקטי באירופה שבו, לדבריו, דאצ'יה לא נוכחת. ל'טיפו', הוא אמר, לא תהיה יריבה ישירה בסגמנט הזה. לדבריו: "פלח השוק הקומפקטי במחיר סביר באירופה בעצם לא קיים".

    האצ'בק וסטיישן בדרך

    בתערוכת ז'נבה הקרובה, בחודש מרץ, צפויה פיאט להציג את גרסאות החמש דלתות (האצ'בק) והסטיישן של 'טיפו', אשר מבוססות על אותה פלטפורמה ואותם מכלולים – כולל המנועים ותיבות ההילוכים. בעוד שגרסת הסדאן מחליפה את 'לינאה', גרסאות אלה יחליפו באירופה את 'בראבו' ואת 'סטילו'.

    באירופה, וכנראה גם אצלנו, תוצע טיפו עם מערכת המולטימדיה "UConnect" של פיאט, עם מסך מגע בגודל 5 אינטש, חיבור בלוטות', כניסות USB וכפתורי שליטה מן ההגה כסטנדרט. כציוד אופציונלי יוצעו גם מערכת ניווט ומצלמת רוורס.

     

    פיאט טיפו 2015.jpg - 005

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.