Ad
פורד GT מלפנים

פורד GT: האגדה חוזרת לסיבוב שלישי

פורד מחיאה את האגדה פעם נוספת. אבל מעבר לערך התדמיתי נראה שהחשיבות הגדולה ביותר של המכונית החדשה נובעת מן החיבור בין פורד לבין טכנולוגיה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פורד הפתיעה את באי התערוכה עם החזרתה לתחייה של GT בפעם השניה. זו אגב הייתה הפתעה צפויה מראש שכן מתחילת העשור הנוכחי פורד רומזת/מדליפה שמכונית-העל חוזרת לסיבוב שלישי. העיתוי היה תלוי בהצלחת תוכנית ההבראה של פורד והתאוששות שוק הרכב האמריקני. איתות אחרון על בואה הקרב של המכונית התרחש ממש לאחרונה כאשר פורד רשמה את המכונית החדשה, וטרם נחשפה, למירוצי הסיבולת השנה. היה זה כבר ברור שלפורד נשאר לבחור רק תערוכת רכב גדולה לחשיפה הולמת ומבחינה זו, דטרויט עונה על כל הציפיות: היא ידועה כעיר המכוניות, זו תערוכה בינלאומית במגרש הביתי וזו גם התערוכה החשובה באמריקה. פטריוטיזם במיטבו.

פורד הציגה את GT40 (המספר מציין את גובהה באינצ'ים), בסוף שנות ה-60 לאחר שהנרי פורד השני, נכדו של מייסד ענקית הרכב האמריקנית, הורה למהנדסיו לפתח מכונית שתשפיל את פרארי בתחרות 24 שעות במרוץ הסיבולת בלה-מאן. פורד הצליחה מעל למשוער ובין השנים 1966 ל-1969 זכתה ה-GT40 בארבעה מירוצי לה-מאן. בבת אחת המכונית הפכה לאגדה.

https://www.youtube.com/watch?v=7Z56deqZ0lU

בינואר 2002 בתערוכת דטרויט, פורד הציגה גרסת קונספט בשם GT, ובסוף 2004 הוצגה גרסה סדרתית במהדורה מוגבלת של כ-4,000 יחידות. אגב שמה של המכונית היה רק "GT" כיוון שפורד לא הצליחה להשיב לידיה את הזכויות לשם "GT40", שנמכרו זמן רב קודם לכן לחברה בריטית שייצרה בשנות ה-80 רפליקות של ה-GT40 המקורית.

כעת מגיחה המכונית בפעם השלישית ומציגה עיצוב שונה מבעבר. בעוד GT הקודמת הציגה מראה רטרו ונאמן למקור משנות ה-60, הפעם מדובר בפרשנות מודרנית למכונית המקורית. פורד טוענת שהעיצוב שונה במטרה להציע יעילות אווירודינמית טובה יותר וכתוצאה מכך ביצועים ויכולת נהיגה מהשורה הראשונה. יכול להיות שיעילות היוותה שיקול מכריעה, אבל נראה שגם פורד לא רצתה להסתבך עם דעת הקהל שלא בטוח שיאהב את הגלגול השלישי לעיצוב הרטרו.

תא הנוסעים גם הוא שונה לחלוטין. הוא מציע מקום לזוג בלבד ואליו נכנסים באמצעות דלתות מספריים ולא כבעבר שהדלתות נפתחו יחד עם חלק מהגג. מול הנהג נמצא את המילה האחרונה בתחום, כולל בקרת סינק 3 וגלגל הגה בהשראת מכוניות פורמולה 1 (ובדומה לפרארי למשל) עם פקדים ובוררים לשליטה על יכולת הניהוג.

אז מכונית-העל באמת יפה ברמות על, אבל מעבר לערך התדמיתי נראה שהחשיבות הגדולה ביותר שלה נובעת מן החיבור בין פורד לבין טכנולוגיות ייצור עם חומרים מורכבים. חומרים כמו סיבי פחמן ואלומיניום, שהופכים לקריטיים ככל שהיצרניות רוצות להפחית ממשקל המכוניות. בנוסף GT החדשה מצוידת במערכת מתלים אקטיבית, ספויילרים מתכווננים ושאר ירקות המעצימים את יכולה הטכנולוגית של המכונית וכמובן את פורד עצמה.

https://www.youtube.com/watch?v=Oi-pdajAaeA

את העוצמה הטכנולוגית שפורד מבקשת להפגין נמצא גם מתחת למכסה המנוע. במקום מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.4 ליטר כמו בעבר, ה-GT החדשה מצוידת במנוע טורבו-בנזין V6 כפול מגדשים מסדרת 'אקו-בוסט' בנפח 3.5 ליטר. המנוע ממוקם במרכז מאחורי המושבים, מניע את הגלגלים האחוריים ומשודך לתיבה אוטומטית רובוטית בעלת מצמד כפול ושבעה הילוכים.

בשלב זה פורד לא מפרסמת מפרט טכני של המכונית או נתוני ביצועים, ומסתפקת באומרה שלמכונית יהיה יותר מ-600 כ"ס. מכאן כבר ברור ש-GT החדשה תהיה אחת ממכוניות הכביש החזקות ביותר בתולדות פורד.

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad