• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המיני-קרוס-אובר של סאנגיונג יוצג בתערוכת ז'נבה, בחודש מרץ, ויגיע ארצה במחצית 2015. יתחרה בניסאן ג'וק, שברולט טראקס וסוזוקי קרוס-אובר

    אחרי חודשים ארוכים של רמזים וטיזרים, ארבע מכוניות תצוגה בתערוכות רכב שונות, וכחודשיים לפני ההצגה הרשמית שלו בפני קהל אירופאי בתערוכת ז'נבה, חשפה אתמול סאנגיונג הקוריאנית, בקוריאה, את 'טיבולי' – המיני-קרוס-אובר החדש שלה.

    Tvoli 2015 - 001s
    סאנגיונג טיבולי. נאמן למורשת השטח.

     

    טיבולי, שצפוי בארץ בין מחצית השנה הנוכחית לסופה, יתחרה באחת הקטגוריות הלוהטות ביותר בעולם הרכב כיום מול ניסאן ג'וק וכל המיני-קרוס-אוברים שבאו בעקבותיו, בהם שברולט טראקס ואופל מוקה, סוזוקי קרוס-אובר, רנו קפצ'ור ועוד. יחסית אליהם, טיבולי החדש מציע מידות ממוצעות אך ככל הנראה מרחב פנימי רב ושימושי יותר.

    בניגוד לדור הקודם של כלי רכב מתוצרת סאנגיונג, שחלקם עוצבו בתקופה שבה היצרן הקוריאני הקטן היה עצמאי, חלקם תחת בעלות דייהו וחלקם תחת בעלות סאיק הסיני וקבוצת משקיעים – רוב מלאכת העיצוב והפיתוח של טיבולי בוצעה לאחר רכישת החברה מכינוס נכסים על-ידי מהינדרה ההודית – ו(עם או ללא קשר) העיצוב שלו הרבה יותר נעים לעין ופחות מופרך.
    יחד עם זאת, בעלי הבית החדשים יחסית – שגם להם יש מסורת ארוכה של ייצור רכבי שטח – בחרו להדגיש את מורשת ה"כביש-שטח" של סאנגיונג, ולמרות שמדובר בכלי עירוני "לפלפי" יש לו את הפוזה הקרבית המתאימה.

    מנוע חדש, מערכת מולטימדיה מנחמת

    טיבולי מונע באמצעות מנועי בנזין-אטמוספרי וטורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר שעומדים בתקינת אירו 6. בסאנגיונג בחרו להדגיש בהודעה לעיתונות שלהם פרטים לגבי מנוע הבנזין ולא חשפו עדיין את נתוני הדיזל.
    מנוע הבנזין, לדבריהם, הוא מנוע חדש שפותח על-ידם בשנים האחרונות, הוא מספק 126 כ"ס ו-16 קג"מ של מומנט ומחובר (כאופציה) לתיבת הילוכים אוטומטיות בעלת שישה יחסי העברה מתוצרת חברת אישין היפנית (תיבה שמוצעת אצל מגוון רחב של יצרנים כיום).

    המנוע, כך אפשר להתרשם מן המפרט שלו, בסיסי למדי. הוא לא משופע בפלאי האלקטרוניקה וטכנולוגיית טורבו מודרנית, אם כי מדובר בקטגוריה שתצרוכת הדלק וביצועי המנוע לא מתקרבים בחשיבותם לחשיבותה של האטרקטיביות (או היעדרה) העיצובית של הכלי.

    גם מערכת המתלים – מק-פרסון מלפנים וקורה נגררת מאחור – קונבנציונלית למדי. טיבולי יוצע עם הנעה קדמית או הנעה כפולה גם בבנזין וגם בדיזל, ועם רמות אבזור אופציונליות מגוונות, כמו גם עם מגוון אפשרויות לפרסונליזציה. ההיגוי, כך אפשר להסיק, מוגבר חשמלית ורמת ההגברה שלו נשלטת על-ידי הנהג שיכול לבחור בין שלוש דרגות קשיחות.

    Tvoli 2015 - 004s
    עיצוב פנים מודרני, עם אפשרות לבחירת צבע הרקע של לוח המכשירים

     

    לקוחות לא מעטים שרוכשים כלי רכב בקטגוריה הזו יתעניינו, יש להניח, לא פחות בפינוקים הקטנים שהוא צפוי להציע להם בזמן שבו הם תקועים בפקק או בהמתנה לרמזור. לטובתם השקיעו מעצבי הפנים הקוריאנים בתאורת רקע שבה אפשר לבחור בין שישה צבעים שונים, בהם שני גוונים של כחול, אדום, צהוב, חלבן או שחור.
    אנשי סאנגיונג מבטיחים גם שמערכת המולטימדיה (האופציונלית) של טיבולי עדכנית, וכוללת מסך מגע בגודל 7 אינטש וקישוריות לכל אמצעי המדיה העכשויים, מסמארטפונים ונגנים ועד בכלל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סוף סוף: סאנגיונג טיבולי נחשף רשמית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.