• Ad
  • הדגם החשמלי הטהור השלישי של פולקסווגן יושק בתוך חודשים ספורים, ומתקפת הדגמים החשמליים שלה נמשכת במלוא הקיטור. החברה פתחה מפעל רביעי לרכב חשמלי, ובקרוב תפתח גם את החמישי.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מתקפת הדגמים החשמליים הטהורים של פולקסווגן ממשיכה במלוא העוז: פולקסווגן החלה את תהליך הקדם-ייצור של ID.5, שהיא גרסת הקופה של ID.4, וזאת תהיה המכונית החשמלית הטהורה השלישית של המותג, והרביעית של הקבוצה כולה, אשר מבוססת על פלטפורמת MEB המודולרית שלה.

     

     

    ID.5, כמו שני הדגמים החשמליים האחרים מסדרת ID, מיוצר במפעל "החשמלי" הראשון של פולקסווגן בעיר זוויקאו שבגרמניה, והוא צפוי להיות מושק בתוך חודשים ספורים, במחצית שנה זאת. במקביל, פולקסווגן החלה לייצר את ID.3 גם ב"מפעל השקוף" שלה בעיר דרזדן, שהוא המפעל השני שמייצר מכוניות חשמליות של פולקסווגן בגרמניה.

    אנשי פולקסווגן טרם חשפו נתונים רשמיים אודות ID.5, אבל ההערכה היא שגרסה בסיסית שלה תקבל סוללה גדולה יחסית, עם תכולת אנרגיה של 77 קילוואט שעה, וזאת אותה סוללה שמותקנת בקרוסאובר ID.4. גרסת הקופה הבסיסית תונע באמצעות מנוע אחורי שמספק 150 קילוואט, ותהיה גם גרסת הנעה כפולה, עם מנוע נוסף שמותקן על הציר הקדמי ומספק 75 קילוואט. ההערכה היא שהאורך הכולל של ID.5 יהיה קרוב ל-4.60 מטרים, ושטווח הנסיעה המרבי שלו יהיה מעט יותר גדול מ-522 הקילומטרים של ID.4.

    א-פרופו ID.4, לגרסת הקרוסאובר החשמלי-הטהור הראשון של פולקסווגן נוספה לאחרונה גרסת בסיס מוזלת, שעולה פחות מ-30,000 אירו לפני סובסידיות, ומצוידת בסוללה עם תכולת אנרגיה של 52 קילוואט. ID.4 נמכרת כבר באירופה, סין וארצות הברית, אבל גרסת הקופה שלה לא צפויה – לפחות בשלב זה – לצאת מאירופה מכיוון שבפולקסווגן זקוקים לכל מכונית חשמלית שהם יכולים לייצר ולמכור שם כדי לחסוך לעצמם קנסות זיהום אוויר על מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית.

     

     

    מתקפת הדגמים החשמליים שמבוססים על פלטפורמת MEB של פולקסווגן החלה בסוף 2019 עם המכונית הקומפקטית ID.3, ובמהלך השנה שעברה נוספו גרסת הקרוסאובר שלה, ID.4, וסקודה אניאק שמיוצרת על-ידי סקודה בצ'כיה. בעתיד הקרוב צפויות גם גרסאות מעניינות נוספות כמו ה"מיקרובס" – Buzz, רכב שטח גדול – ID Roomzz, באגי ID Buggy, מכונית ספורטיבית I.D. Vizzion, וכן ID.1 ו- ID.2 הזולים יותר. סיאט, תחת המותג קופרה, צפויה להשיק בקרוב גרסה סדרתית של קרוסאובר חשמלי ספורטיבי שייקרא el-Born.

    המפעל השקוף הוסב לחשמליות

    כאמור, מוקדם יותר החודש החלה פולקסווגן לייצר את ID.3 גם ב"מפעל השקוף" שלה בעיר דרזדן, ואם לשפוט על פי סך המכירות של חודש דצמבר ייתכן שמכירות הדגם הזה יאפילו בקרוב על המכירות של גולף החדשה (אשר בשונה מן החשמלית – לא זוכה לסבסוד של ממשלת גרמניה). המפעל בדרזדן הוא המפעל הרביעי של פולקסווגן, נוסף לשני מפעלים שלה בסין, שמייצר אך ורק מכוניות חשמליות, ובקרוב צפוי להתווסף אליו מפעל חמישי, בעיר צ'אטנוגה שבמדינת טנסי, ארה"ב.

    המפעל השקוף בדרזדן הוקם במקור בתחילת האלף הנוכחי עבור אחד הפרויקטים השאפתניים ביותר של פולקסווגן, כאשר נעשה ניסיון להפוך את המותג למותג יוקרה באמצעות מכונית היוקרה 'פייתון'. הפרויקט הזה נכשל, במבחן התוצאה, אולם המפעל בדרזדן ייצר לא מעט פייתונים, וגם את הדור הראשון של בנטלי קונטיננטל הנוכחית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.