Ad

נחשפה רשמית: פולקסוואגן פאסאט חדשה

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

פסאט החדשה מעלה שוב את רף האיכות והאיבזור בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. קלה יותר, עם מנועים יעילים יותר, ועם אלקטרוניקה מתקדמת לטובת הבטיחות והנוחות

פולקסוואגן חשפה רשמית את הדור השמיני של פאסאט, המכונית המשפחתית הגדולה שלה אשר הפכה בשלושת הדורות האחרונים לזו שמסמנת את הרף העליון בקטגוריה שלה.
גם הפעם משיקה פולקסוואגן מספר טכנולוגיות שעדיין לא מצויות בקטגוריית המשפחתיות הגדולות, וההשקה במקביל של גרסאות הסדאן והסטיישן מעידה על החשיבות הרבה שהיא מעניקה לגרסת הסטיישן.

הבשורות החשובות של המכונית: הפחתת משקל, מנועים יעילים וחסכוניים יותר, ושפע של מערכות בטיחותיות לסיוע לנהג ומערכות נוחות ובידור. המכונית החדשה מבוססת על גרסה מוארכת של פלטפורמת MQB החדשה של קבוצת פולקסוואגן, ואנשי החברה טוענים לצמצום של עד 20% בתצרוכת הדלק של חלק מן המנועים, חסכון של עד 85 ק"ג במשקל, וחידוש נוסף בדמות גרסה היברידית-נטענת.

בפולקסוואגן טוענים גם ל"פרופורציות דינמיות יותר", (דבר שצריך להוכיח את עצמו בעין, לא רק בתמונות) בזכות העובדה שהמכונית לא גדלה בממדי האורך והרוחב אבל בסיס הגלגלים שלה ארך ב-7.9 ס"מ מאד משמעותיים (עומד כעת על 279.1 ס"מ) והיא נמוכה יותר, ולכן הם טוענים גם לשיפור של ממש במרחב הפנימי לנהג ולנוסעים.

אורך המכונית החדשה הוא 476.7 ס"מ, רוחבה 183.2 ס"מ וגובהה 145.6 ס"מ, כלומר שהיא קצרה ב-2 מ"מ, רחבה ב-1.2 ס"מ ונמוכה ב-6 מ"מ מן הדגם היוצא. מפתח הגלגלים רחב כעת ב-3.1 ס"מ מלפנים ו-1.4 ס"מ מאחור.

סולידית, קלאסית

בניגוד לטיזרים הרעשניים שפולקסוואגן פרסמה בעבר מדובר, כצפוי, בעיצוב מאד סולידי שתואם את זה של הדור הקודם (דור שישי והדור השביעי שהיה, למעשה, מתיחת פנים גדולה של הדור השישי), אך יחד עם זאת הוא משדר (לפחות בתמונות) תחושה סולידית, קלאסית ואיכותית למראה.

לראשונה בקטגוריה הזו מציעה פאסאט אופציה ללוח מכשירים שמבוסס על מסך TFT ברוחב 12.3 אינטש, שעליו מוקרנות תצוגות שונות לפי בחירת הנהג, ומשני צדיו מוצגים מד המהירות ומד הסל"ד. התצוגה גדולה וצבעונית, ומאפשרת למקם את פונקציית הניווט, למשל, מול הנהג ולא רק על המסך שלימינו. בנוסף, מול הנהג תופיע גם תצוגה עילית, שגם עליה יופיעו הנחיות ניווט.

המסך המרכזי, שמימין לנהג, גדול מאד ותופס את רוב שטח הקונסולה המרכזית, בעוד ששאר סביבת הנהג מעוצבת באופן מאד נקי ומאופק, עם מעט מאד הסחת דעת ויזואלית.

עיצוב הפנים, באופן כללי, נראה (בתמונות) כממשיך את הקו שמאפיין את פולקסוואגן מזה כמעט שני עשורים, קו שהחל להתגבש בדור החמישי של פאסאט בשנת 1996.

אלקטרוניקה מכל כיוון

מערכות הבטיחות של המכונית כוללות מספר תכונות שפולקסוואגן עצמה מציעה כבר במכוניות קטנות יותר שלה, כמו "בטיחות עירונית" שמבצעת בלימה אוטומטית במהירויות נמוכות, אם כי יש להניח שבפאסאט מותקנת מערכת מתוחכמת ויעילה יותר מזו שקיימת ב-UP!. הנחה זו מבוססת בעיקר על טענת אנשי פולקסוואגן לפיה מדובר ב"חידוש עולמי" (לקטגוריה).

אנשי פולקסוואגן גם טוענים לשלושה "חידושים עולמיים" נוספים: בלימת חרום אוטומטית, "סייען גרירה" שמסייע לנהג לתמרן עם נגרר, ו"סייען פקקי תנועה" שמן הסתם מבצע את הפונקציה שעל שמה הוא נקרא (ככל הנראה סוג של בקרת שיוט אדפטיבית).

מבחר המנועים של המכונית מרשים מאד וכולל עשר (!) יחידות כח שונות, כולן מוגדשות טורבו ובעלות הזרקת דלק ישירה, בנפחים של 1.4, 1.8 ו-2.0 ליטר בנזין ו-2.0 ליטר דיזל, שמספקות החל מ-120 כ"ס ועד 280 כ"ס, וכולן תואמות את תקני זיהום האוויר אירו 6. בהמשך יוצע (באירופה) מנוע טורבו-דיזל חסכוני במיוחד בנפח 1.6 ליטר.

כל המנועים מצוידים במערכות "דומם והתנע" (למרבה הצער) וכן במערכות השבת אנרגיה ממערכת הבלמים. לראשונה, כאמור, תוצע המכונית גם עם גרסה היברידית-נטענת בעלת הספק משולב (מנועי בנזין וחשמל יחד) של 211 כ"ס. ההיברידית-נטענת תהיה החזקה מסוגה מכל דגמי פולקסוואגן, ותציע טווח נסיעה (תיאורטי) של 50 ק"מ באמצעות המערכת החשמלית לבדה, ללא הנעה של מנוע הבנזין. טווח הנסיעה המשולב של המכונית אמור להיות ארוך יותר מ-950 ק"מ בין תדלוקים (וחישמולים).

אצלנו בשנה הבאה

פולקסוואגן אמנם מתכננת להשיק את המכונית בפני קהל בתערוכת פריז באוקטובר, אולם בחרה במרכז העיצוב של החברה בפוטסדאם שבברלין, גרמניה, כזירה לחשיפה הראשונה שלה בפני עיתונות הרכב העולמית.

עם זאת, מכירה מוקדמת של המכנית בגרמניה תחל כבר בשבוע הבא, ולכן פורסמו כבר מחיריה שם – שמתחילים ב-25,875 אירו לגרסת הסדאן ו-100 אירו יותר לגרסת הסטיישן.

עבור פולקסוואגן מדובר במכונית הגלובלית החשובה ביותר – הדגם היוצא שלה מכר 1.1 מיליון יחידות בשנתו המלאה האחרונה, מפני שכאשר מחשבים גם את המכירות בשוק הסיני זו המכונית "הגלובלית" הנמכרת ביותר שלהם. יחד עם זאת יש לזכור שפולקסוואגן משתמשת בשם הדגם פאסאט על מספר גרסאות של מכוניות, שחלקן אף מבוססות על פלטפורמות שונות (ו/או על שילוב רכיבים מפלטפורמות שונות). אצלנו צפויה פאסאט החדשה בתחילת השנה הבאה.

Der neue Volkswagen Passat R-Line

Der neue Volkswagen Passat

Der neue Volkswagen Passat

Der neue Volkswagen Passat und Passat Variant

Der neue Volkswagen Passat Variant R-Line

VW Passat Variant 2014

Der neue Volkswagen Passat und Passat Variant

VW Passat 2014 inside 1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad