• Ad
  • רשות התחבורה המוטורית הפדרלית הגרמנית אישרה את תוכניתה של פולקסווגן להתחיל בעדכון מנועי הדיזל בחודש ינואר הבא. 8.5 מיליון כלי רכב באירופה יכולים להמשיך לנסוע עד אז ללא מגבלות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת פולקסווגן הודיעה הלילה שהיא "מברכת את רשות התחבורה המוטורית הפדרלית הגרמנית (KBA) על החלטתה המהירה" לקבל את לוחות הזמנים שהציעה פולקסווגן לקריאה לתיקון של 2.4 מיליון כלי רכב בעלי מנועי דיזל מסוג EA 189 בגרמניה.

    "החלטה זו", נכתב בהודעתה של פולקסווגן, "נותנת ללקוחות בהירות בכל הקשור (לאפשרויות שלהם) להמשיך ולהשתמש במכוניות באופן בלתי מוגבל… כל כלי הרכב שנפגעו (מהפרשה) נותרים מבחינה טכנית בטוחים וראויים לשימוש".

    קבוצת פולקסווגן תקרא לתיקון, החל מחודש ינואר הקרוב, כ-8.5 מיליון כלי רכב באירופה (28 מדינות האיחוד האירופאי), מהם כ-2.4 מיליון כלי רכב בגרמניה, כך לפי נתוני משרד התחבורה הגרמני.

    "מחוץ ל-28 השווקים של האיחוד האירופאי", נכתב בהודעה, "כל מדינה ומדינה תודיע (לבעלי הרכב ולנציגי החברה) כיצד משפיעות התקנות המקומיות על שיעורי הפליטה (הנדרשים בעתיד) ממנוע EA 189 באופן מעשי".
    ובתרגום לעברית מדוברת: הודעת פולקסווגן רומזת שעשוי להיות מצב שהתיקון של המנועים לא יהיה זהה, ובכל שוק ושוק הוא ייקבע בהתאם לתקנות המקומיות של פליטות המזהמים. כך, באופן תיאורטי, במדינות שבהן אין דרישות מוגדרות לרמות מרביות של פליטות מזהמים, או במדינות שבהן המנועים עומדים בדרישות גם במצבם הנוכחי – כלל לא תידרש קריאה לתיקון.

    בשוק הישראלי – כך מאד סביר להניח – פולקסווגן אמורה לנסות לכוון אל רמות הזיהום שעליהן הצהירה במסמכים שהועברו על-ידה לצורך שיוך הדגמים השונים שלה לקבוצות "המיסוי הירוק". זאת כדי שלא תזדקק להשיב למדינת ישראל את הטבות המס (אם בכלל היו כאלה) להם זכו המנועים בעת שחרור המכוניות ממכס.

    מספרי השלדות ברשת

    בהודעתה שבה פולקסווגן ומפנה את כל הלקוחות שמעוניינים בכך אל אתרי האינטרנט שהיא הקימה בגרמניה ובשווקים נוספים במיוחד לצורך זה – שם יכול כל אדם להקליד את מספר השילדה של מכוניתו ולוודא אם היא כלולה בקריאה לתיקון או לא.

    אתר קריאות לתיקון פולקסווגן גרמניה

     

    חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, הייתה בין הראשונות בעולם שהעמידו אתר פעיל שכזה (כבר ב-3 באוקטובר), אולם אם יש מישהו חשדן במיוחד, אשר מסיבה כלשהיא לא סומך על האתר הישראלי הוא יכול להקליד את מספר השילדה שלו גם באתר הגרמני (אשר הוקם ב-2 באוקטובר). אתרי לקוחות דומים הוקמו על-ידי קבוצת פולקסווגן ונציגיה גם במדינות האחרות באיחוד האירופי, וגם למותגי אאודי, סיאט וסקודה.

    הפתרון הטכני עדיין בבישול

    פולקסווגן עדיין לא מפרסמת – אולי מפני שהעבודה על הפתרונות הטכניים לבעיה טרם הושלמה ואולי מסיבות אחרות – מה בדיוק יבוצע במכוניות המתוקנות והאם לאחר התיקון תהיה לכך השפעה שלילית על ביצועיהן או על תצרוכת הדלק שלהן.

    כל שהם חושפים לפי שעה הוא ש"הפתרונות הטכניים יכולים להיות כרוכים בעדכון תוכנה או בשינויי חומרה. אלה מפותחים כעת (באופן פרטני) עבור כל דגם ושנת ייצור… (הפתרונות שייבחרו) יוצגו ראשית לכל בפני הרשויות המתאימות, ובשבועות או בחודשים הקרובים (שלאחר מכן) תיידע פולקסווגן את בעלי כלי הרכב".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משרד התחבורה הגרמני אישר את הקריאה לתיקון של פולקסווגן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.