מטרו מוטור מעלה פאזה ומודיעה שתשווק בישראל את דגמי Leapmotor

יבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל ממשיכה בהצהרת הכוונות שלה לחדירה לשוק הרכב, כשהיא מודיעה כי קיבלה את הזיכיון ליבוא המותג הסיני Leapmotor. בתפריט: מכונית מיני עירונית, קרוסאובר משפחתי עם 7 מקומות וגם מתחרה לטסלה מודל 3
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin


חברת 'מטרו מוטור' המוכרת כיבואנית הרכב הדו-גלגלי הגדולה בישראל מתכונת להיכנס במלוא הכוח לשוק הרכב החשמלי בישראל, כשהיא מודיעה הבוקר (יום ד') כי קיבלה את הזיכיון ליבוא המותג Leapmotors. ח הכוונות של 'מטרו' התוודענו כבר בתחילת השנה באירוע העיתונאים השנתי שלה, כאשר הודיעה על הקמת "מטרו אלקטריק"  – שלוחה של החברה שתרכז תחתיה את כל הפעילות המוטורית מונעת החשמל של הקבוצה על 2 ו-4 גלגלים. בעת ההודעה כבר היה ידוע ש'מטרו' מתכוונת להתחיל לשווק עוד השנה את מכוניות היוקרה של קארמה וציינו כי הם במגעים לקבלת זיכיון של מותג מכוניות חשמלי נוסף מסין כדי לפנות למיינסטרים של שוק הרכב.

ליפמוטור שהוקמה רק בשנת 2015 היא עוד יצרנית סינית צעירה המתמקדת בייצור רכבים חשמליים, כשהיא מגייסת לעזרתה את מיטב הטכנולוגיה הזמינה מהספקים במדינה, לצד יכולת פיתוח מתקדמת עצמאית של שבבים ובעלי בינה מלאכותית ויכולת יצור עצמי של מכוניותיה.



היצע הדגמים של ליפמוטור כולל ארבעה דגמים, שלושה מהם אמורים להגיע ארצה.
הדגם הראשון הוא מכוני מיני עירונית הנקראת T03. מתחת לעיצוב הצעצועי החמוד נמצאת פלטפורמה חשמלית עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 107 כ"ס ומכלול סוללות מתחת לרצפת הרכב האמור לספק טווח נסיעה של 403 ק"מ לפי תקן NDEC הנהוג בסין. ל-T03 3 מצבי נהיגה ומערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות כולל מערכת לחניה עצמאית. במחיר הנכון (כלומר כ-100 אלף ש"ח) היא יכולה לזכות להצלחה לא קטנה, בפרט לאור העובדה שקטגוריית מכוניות המיני הולכת ומדלדלת.

דגם העיקרי מבחינת מכירות אמור להיות הקרוסאובר המשפחתי שנקרא C11. ל-C11 מידות נדיבות עם אורך של 475 ס"מ ובסיס גלגלים של 293 ס"מ, מה שמאפשר לו להציע אופציה לשורת מושבים שלישית  – אך כרגע לא ברור אם יגיע ארצה בתצורה זו שיכולה לתת לו יתרון משמעותי לפחות עד הופעת גרסת ה-7 מקומות של סקייוול ET5. ליפמוטורס מציעה את ה-C11 במספר תצורות הנעה, כאשר לחזקה שבהם שני מנועים חשמליים בהספק של יותר מ-500 כ"ס וסוללת 90 קילוואט האמורה לספק טווח של 600 ק"מ (לפי תקן NDEC), אך סביר להניח שמשיקולי מחיר נראה בארץ קודם כל את הגרסאות העממיות יותר. בכל מקרה, תא הנוסעים הייטקי למהדרים וכולל שלושה מסכים גדולים, בהם אחד מול הנוסע מלפנים, ומערך מקיף שלמערכות בטיחות המאפשרות לטענת היצרנית נהיגה חצי אוטונומית.



בפסגת ההיצע של ליפמוטורס תמוצב מכונית סדאן גדולה בעלת צללית קופה ואורך של 5 מטרים בשם C01, אותה מתיימרת החברה למצב מול טסלה מודל 3 הפופולארית. C01 אמורה להיחשף רשמית בחודשים הקרובים, וסביר להניח שגם היא תציע מפרט עשיר ויומרני מבחינת ביצועים וטכנולוגיה.

לדברי מטרו מוטור כבר בזמן הקרוב תוקם התשתית הלוגיסטית, מוסך מרכזי ואולם התצוגה הראשון של ליפמוטורס, כאשר הם מקווים להתחיל בשיווק מקומי עוד השנה לצד תחילת השיווק של דגמי קארמה בישראל ברבעון האחרון של 2022.  

  • Ad