Ad

כמה זמן אתם מבזבזים מדי יום בהמתנה לאוטובוס?

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אם אתם נוסעים באוטובוסים, אתם ודאי יודעים שחלק גדול מהזמן שלכם מבוזבז בהמתנה לאוטובוס הבא. סקר נערך באמצעות אפליקציית Moovit מוכיח שבזבוז הזמן הזה משמעותי מאוד: כ-28% מהזמן שלכם, או 29 דקות מדי יום, מבוזבזים בהמתנה לאוטובוסים. המצב בברצלונה ומילאנו הרבה יותר טוב, שם מחכים רק 18 ו-19 דקות (בהתאמה), אך הישראלים יכולים להתנחם בכך שהמצב בריו דה ז'נרו קשה הרבה יותר

מתוך כ-105 דקות שמבלה בממוצע נוסע ישראלי בתחבורה הציבורית, לא פחות מ-29 דקות מתבזבזות בהמתנה להגעת אוטובוסים או רכבות. כך עולה מסקר שנערך באמצעות אפליקציית Moovit, שמספקת מידע בזמן אמת על קווי תחבורה ציבורית. על-פי נתונים שפורסמו היום (ג') ומבוססים על סקר שבו השתתפו כ-13 אלף נוסעים ב-20 ערים בעולם, זמן ההמתנה של הנוסע הישראלי ארוך משמעותית מאשר בברצלונה (18 דקות), מילאנו (19 דקות), מדריד (21 דקות) ופריז (22 דקות). עם זאת, הישראלים יכולים להתנחם בכך שהמצב ב-15 ערים בעולם גרוע יותר, ובריו דה ז'נרו מכלים המשתמשים בתחבורה ציבורית שבעה ימים ו-9 שעות מדי שנה בהמתנה לאוטובוסים.

במסגרת הסקר נשאלו נוסעים בישראל אודות הסיבות לבחירתם בתחבורה הציבורית. נתון ראשון וחשוב נוגע לכך שעבור רובם, הנסיעה באוטובוס היא למעשה האפשרות היחידה: רק 21% מהנשאלים אמרו כי ברשותם כלי רכב פרטי, ו-79% ציינו כי אין ברשותם אמצעי תחבורה אחר. במשרדי התחבורה והאוצר נוהגים להתייחס לנוסעים אלה כ"נוסעים שבויים" – נוסעים שבחירתם בתחבורה ציבורית נובעת מהיעדר חלופה אחרת.

סקרי נוסעים שנערכו בעשור הקודם עבור משרד התחבורה העלו ממצאים דומים לאלה שעולים מהסקר של Moovit, וחלקם אף מטרידים יותר. למשל, סקר מקיף במיוחד שנערך בשנת 2003, העלה כי רק "3% מבין הנוסעים באוטובוס במטרופולין תל-אביב אינם נוסעים 'שבויים', דהיינו – נוסעים שהיה באפשרותם לבצע את הנסיעה ברכב פרטי". למעשה, אותו סקר גם העלה כי "ל-56% מהנוסעים אין רישיון נהיגה".

הסקר של Moovit גם התייחס לגורמים שמביאים לכך שאותם נוסעים שדווקא יכולים לנסוע בכלי רכב פרטי, בוחרים בכל זאת להשתמש בתחבורה ציבורית: 31% מהם הסבירו כי הבחירה באוטובוס נובעת מקשיי חנייה, 27% ציינו שנסיעה בתחבורה הציבורית זולה מהשימוש בכלי רכב פרטי ו-11% הבהירו כי הנסיעה באוטובוס או רכבת מאפשרת ניצול טוב יותר של הזמן – למשל, לצורכי עבודה או קריאה. רק 3% מבעלי הרכב הפרטי שמשתמשים בתחבורה הציבורית אמרו כי נסיעה באוטובוסים ורכבות מהירה יותר מהשימוש בכלי הרכב הפרטי, ו-6% הסבירו כי הבחירה בתחבורה הציבורית נובעת ממניעים "סביבתיים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad