• Ad
  • מרכז הטעינה הגדול בבריטניה מאפשר טעינה סימולטנית של 180 כלי רכב
    מרכז טעינת הרכב החשמלי הגדול ביותר בבריטניה נפתח בלב ההיסטורי של תעשיית הרכב הבריטית ומאפשר טעינה של 2,000 כלי רכב חשמליים ביממה. 16% מן המכוניות החדשות שנמכרו השנה בבריטניה הן חשמליות, פחות מאשר בישראל, אבל בעתיד הקרוב מתוכננת אצלם הקמה של "מאות" מרכזי טעינה נוספים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעקבות ההשקעה הפרטית והציבורית הגדולה ביותר עד כה בתשתיות טעינה לרכב חשמלי בבריטניה נחנך בסוף השבוע שעבר מרכז הטעינה הגדול מסוגו באירופה לרכב חשמלי. באתר, שממוקם בפאתי העיר ברמינגהם – לב ליבה של תעשיית הרכב הבריטית ההיסטורית, הותקנו 14 מטענים סופר-מהירים כפולים ושני מטענים סופר מהירים לכלי רכב מונגשים לבעלי מוגבלויות, ואלה מאפשרים טעינה סימולטנית של 30 כלי רכב בהספק של עד 300 קילוואט. בנוסף הותקנו 150 עמדות טעינה "ביתיות" שמאפשרות טעינה איטית בקצב של 7 קילוואט.

     

    כך מקדמים את מהפכת הרכב החשמלי: מרכז הטעינה הגדול בבריטניה מאפשר טעינה סימולטנית של 180 כלי רכב

     

    מערך עמדות הטעינה, שמכונה בשם המסחרי "Gigahub", הוקם בחניה הציבורית של מרכז הכנסים NEC שממוקם במרכז רשת הכבישים המהירים בבריטניה, בין הכבישים M42, M6 ו- A45. בעתיד תפעל במקום גם תחנת רכבת ארצית חדשה, אשר תשרת בין השאר את 7 מיליון המבקרים במרכז הזה מידי שנה.

    קומפלקס עמדות הטעינה מאפשר לטעון כ-2,000 מכוניות חשמליות ביממה, והוא מקבל הספק חשמל כולל של 6.5 MVA – חלקו מרשת החשמל הארצית וחלק אחר מאנרגיות מתחדשות, בין השאר ממערכת סולארית שמותקנת על גג מרכז הכנסים ועל גגות שמחפים את עמדות הטעינה המהירות.

     

    כך מקדמים את מהפכת הרכב החשמלי: מרכז הטעינה הגדול בבריטניה מאפשר טעינה סימולטנית של 180 כלי רכב

     

    כ-16% מכל המכוניות החדשות שנמכרו בבריטניה מתחילת השנה הן חשמליות טהורות, הרבה פחות מאשר בישראל, ובצי הרכב החשמלי הבריטי יש כיום כ-840,000 מכוניות חשמליות טהורות ומאות אלפי מכוניות היברידיות-נטענות נוספות. עם זאת, בבריטניה מתייחסים אל תשתיות הטעינה לרכב חשמלי, שבהן הושקעו עד היום עשרות מיליארדי ליש"ט מתקציבי המדינה ומכספי משקיעים פרטיים, כאל "צוואר בקבוק עיקרי לקידום מעבר לרכב חשמלי", וזאת על אף ששיעור הבתים צמודי-הקרקע בבריטניה גבוה בהרבה מאשר בישראל.

    ממשלת בריטניה מסבסדת בין השאר את ההתקנה של תשתיות טעינה ציבוריות וגם את הרכב החשמלי עצמו ואת תשתיות הטעינה הפרטיות. הממשלה גם חוקקה תקנות שמחייבות התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי לצד כל מבנה חדש שמוקם בממלכה המאוחדת.

     

    כך מקדמים את מהפכת הרכב החשמלי: מרכז הטעינה הגדול בבריטניה מאפשר טעינה סימולטנית של 180 כלי רכב

     

    אחת השותפות במיזם היא חברת bp pulse UK, שהיא חברת בת של ספקית הנפט הגדולה ביותר בבריטניה ואחת מחברות הנפט הגדולות בעולם. חברה זאת כבר הקימה עשרות מתחמי טעינה גדולים נוספים בבריטניה, שישה מהם השנה, והיא מתחרה מול מספר חברות נוספות אשר אחת לכמה חודשים שוברות את השיא של מספר עמדות הטעינה שממוקמות במרכז אחד.

    סגן נשיא bp pulse, אקירה קירטון, אמר שהחברה מתכננת להשיק במהלך העשור הקרוב "מאות מרכזים" דומים – רובם פחות גדולים וחלקם זהים לזה, ואלה יוקמו לדבריו ב"אזורים עירוניים, לצד כבישים מהירים ובצמוד למסעדות, אזורי קניות ובילויים ובתי מלון". הדגש, לדבריו, יהיה על קיבולת גבוהה מאד במטרה לצמצם את "חרדת הטעינה" של משתמשים ברכב חשמלי.

     

    כך מקדמים את מהפכת הרכב החשמלי: מרכז הטעינה הגדול בבריטניה מאפשר טעינה סימולטנית של 180 כלי רכב

     

    עד לסוף העשור מתכננת BP להשקיע בבריטניה כ-18 מיליארד ליש"ט במערכת האנרגיה האלטרנטיבית בכלל, ומתוך זה כמיליארד ליש"ט בהקמת תשתית לטעינת רכב חשמלי.

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.