• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעלי מכונית מתוצרת פורד ששומעים נקישות בעת סיבוב ההגה אל דאגה: היצרן טוען שזה נורמלי

    למי שנוהג במכונית מתוצרת פורד, ושומע רעשים מן ההגה בעת ההפניה שלו לאחד הצדדים אין מה לדאוג: אפשר להמשיך ולנהוג במכונית רגועים ושלווים, ואף לא לחשוש מכך שהיא לא תעבור את מבחן הרישוי השנתי.

    אלה המסקנות המתבקשות מחוזר אשר נשלח בימים האחרונים אל מכוני הרישוי מאת אגף הרכב במשרד התחבורה. בחוזר זה נדרשים בוחני המכונים להימנע מפסילת מכוניות מתוצרת פורד במבחני הרישוי (טסט), כאשר הם שומעים רעשים ממסרק ההגה.

    שמעון אלקיים, ראש תחום שירותי התחזוקה במשרד התחבורה, כותב בהנחיה המקצועית ששלח כי משרד התחבורה קיבל לאחרונה פנייה מחברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, ובה נכתב שמכוני רישוי פוסלים, במבחני רישוי שנתיים, מכוניות מתוצרת פורד שממסרק ההגה שלהן נשמעות נקישות.

    דלק מוטורס הסבירה למשרד שלאחר גילוי התופעה, עקב הכשלת מכוניות במבחני הרישוי, היא שלחה אל היצרן מספר מסרקי הגה אשר נפסלו בבדיקות הרישוי והוחלפו בחדשים. זאת כדי לבדוק אותם על-ידי מהנדסי החברה בחו"ל. "תוצאות בדיקת מסרקי ההגה", נכתב בחוזר, "העלו כי קיימת שחיקה נורמלית בחלקים הפנימיים של מנגנון מסרק ההגה. שחיקה נורמלית זו יכולה להשפיע על רמת הרעש, ולא מדובר בסוגיה בטיחותית".

    בעקבות פניית חברת דלק למשרד התחבורה כותב אלקיים אל המוסכים ומכוני הרישוי: "לאור זאת תשובתה הפורמלית של חברת פורד הינה כלהלן: במידה ובבדיקה נמצא כי אין חופשים בזרועות ההיגוי של מסרק ההגה, ומקור הרעש הינו מכיוון המוט המשונן והסבבת – שנשמע במהלך שינוי כיוון ההיגוי (בדומה לפעולה שמבוצעת בבחינת הרישוי- סיבוב גלגל ההגה ימין ושמאל במהירות) – אין הדבר מעיד על סוגיה בטיחותית ולכן אין להכשיל את הרכב במבחן הרישוי ואין לדרוש החלפת מסרק הגה… …הפעולה במכון: אין לפסול תיבת הגה של דגמי פורד השונים בגין התופעה המצויינת בהנחייה המקצועית שלעיל"- כותב אלקיים.

    ואנו שואלים: מה עם כל אותם בעלי מכוניות שנאלצו להחליף מסרק הגה משום שהוכשלו במבחן השנתי? מה עם מי שכבר שילמו מכיסם תמורת תיקון שלא צריך היה להתבצע מלכתחילה?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יש לך פורד וההגה חורק? זה טבעי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.