Ad

אחריות פלילית ליבואן שלא יטפל במכונית שנרכשה בייבוא אישי

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ועדת הכלכלה אישרה סעיפי חוק שיחייבו את יבואני הרכב הישירים להעניק שירות גם לכלי רכב שיובאו בייבוא מקביל או אישי

יבואן רכב ישיר – יבואן רשמי ובלעדי שמונה על-ידי יצרן הרכב – אשר יימנע מלתת שירות למכונית שיובאה ארצה בייבוא מקביל או בייבוא אישי עלול לשאת באחריות פלילית וקנס של עד 30,000 שקלים. כך קבעה היום ועדת הכלכלה של הכנסת, שאישרה סעיפי חוק רישוי שירותים לרכב = חוק שאמור להביא ליישום רפורמה בשוק הרכב, ולהגביר את התחרותיות.

העקרון שעומד בבסיס סעיפי החוק, לפיו יבואן רכב חייב להעניק שירות גם לכלי רכב שלא הוא ייבא ואפילו לדגמים מתוצרת היצרן שהוא מייצג אבל לא מיובאים לישראל – אושר כבר בדיונים קודמים של הוועדה.

היום אישרה הוועדה את פרק העיצומים הכספיים בעניין זה, והיא תוסיף לדון בו גם בישיבתה הקרובה. ועדת הכלכלה אישרה גם את הפרק שעוסק בהסדרת היבוא של מוצרי תעבורה (חלפים). פרק זה נועד להסדיר את הליכי היבוא של כ-100-150 חלפים בטיחותיים מתוך רשימה שמונה כ-25,000 פריטים. כמו כן סיימה הוועדה לאשר גם פרק שנועד להסדיר את הסחר במוצרי תעבורה.

יו"ר הוועדה, אבישי ברוורמן, ציין שמטרת הוועדה היא לשמור על הבטיחות תוך הקלה עד כמה שאפשר על הייבוא, ולהסדיר רק את יבוא החלפים הבטיחותיים בצורה שתעודד תחרות ותביא בסופו של דבר להפחתת המחיר לצרכן.

הוועדה עסקה בין היתר גם בנושא האחריות למוצרי תעבורה מתוך פרק הסחר בחוק. ביוזמת היו"ר ברוורמן אישרה הוועדה להרחיב את הצעת משרד התחבורה באשר לאחריות. לפי הסעיף שאושר, האחריות תחול על כל מוצר תעבורה בטיחותי, ולא רק על מוצרים שמחירם מעל 150 שקלים – כפי שהציע משרד התחבורה.

עוד נקבע שאחריות למוצר תעבורה תינתן לתקופה שלא תפחת מ-3 חודשים או 6,000 ק"מ וכי היא לא תפחת מתקופת האחריות שנותן היצרן לסוחר. כך, למשל, כאשר יצרן מעניק לסוחר אחריות של 4 שנים על צמיגים, יהיה הסוחר חייב להעניק את אותו משך אחריות לקונה הסופי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad