• Ad
  • טיול לשבת: דרך נוף תורען

    אחד מטיול החג המומלצים ביותר הוא על דרך נוף תורען. הדרך שופצה לאחרונה, רובה נסלל, והיא מהלכת בפיתולים על קצה קו הנוף שמעל לעמק בית נטופה. מלמעלה מתגלים שטיחי צבעים מרהיבים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    טיול ערב חג הפסח השנה מיועד לחובבי הנוף והנהיגה, על דרך נוף תורען שהיא אחת מדרכי הנוף היפות ביותר בישראל. זו דרך חדשה יחסית, אשר הוכשרה על-ידי יערני קק"ל ומתפתלת מעל לבקעת בית נטופה.

    בתחילה זו הייתה דרך כורכר משובשת, וכלי רכב קלים התקשו לנסוע עליה. לאחרונה היא נסללה ברובה על-ידי אנשי קק"ל, גם חלקים שנותרו עם כיסוי כורכר קיבלו הידוק הגון, וכעת היא נגישה לכל כלי הרכב. הדרך מהלכת על שולי רכס תורען, מבית רימון במערב ועד למצפה נטופה במזרח, לאורך כעשרה קילומטרים של תצפיות ויופי.

    בקעת בית נטופה משתרעת על פני כ-16 ק"מ לאורך, והיא הגדולה בבקעות הגליל. בימי הביניים קראו לה "עמק הטביעה" בגלל אדמתה הטובענית. בחורפים גשומים מוצף חלקה המזרחי של הבקעה והופך לאגם ענק.

    הבקעה נחה בשלווה של יופי בין הר תורען בדרום לבין הרי יודפת בצפון. מעליה נישא הר עצמון, שמשקיף עליה ברצינות תהומית. חקלאים מכפרי הסביבה מעבדים את השדות בחלקות ארוכות של גידולים שונים. השדות נושקים אחד לשני ויוצרים פסיפס של יופי צבעוני, כעין שטיח טלאים ענק. כך אפשר לראות חלקה קטנה חרושה ואדמתה בגווני חום בהיר, לצידה חלקה ירוקה של גידולי חיטה, חלקה אחרת במרכז העמק מתהדרת בפריחה צהובה, ובעונת הפריחה מתגנבים גם צבעי אדום של פריחת פרגים.

    את בקעה בית נטופה חורצת לכל אורכה תעלת המוביל הארצי, שמעבירה את מי הכנרת למאגר אשכול שנמצא בקצה המערבי של הבקעה.

    כביש מפותל מטפס אל דרך הנוף, ואל קיבוץ בית רימון. הנוף מתגלה אט אט. בתחילה נחשף חלקה המערבי של הבקעה ובמערב מתגלים כבר הכתמים הכחולים של מי מאגר אשכול, וכאשר הכביש מתיישר מזרחה מתגלים ההרים מצפון.

    לפני שער הקיבוץ, משמאל, כניסה לדרך הנוף (יש שילוט מסודר). מכאן מתחיל מסע של יופי עוצר נשימה לאורך כל הכביש. נקודת תצפית עוצרת נשימה כבר בתחילת המסלול מסומנת על ידי ערימה סלעים. בהמשך, לאורך הדרך, מתגלות עוד ועוד נקודות תצפית יפות. ישנם גם מסלולי הליכה מרהיבים, שבילים דקיקים בין עצי אלון.

    במזרח מתפצל הכביש ומטפס אל המגדל של שומר היערות. בימי קיץ מוכי חמסין מאויש המקום על ידי צופה שתפקידו להתריע מפני פריצת שריפות.

    סביב התצפית הוכשר שביל מסודר להולכי רגל, והוא נגיש גם למטיילים בעלי מוגבלויות. בסמוך ניצבת אנדרטה לזכרם של 17 מטיילים שנספו באסון האוטובוס ליד מצפה נטופה.

    איך מגיעים: על כביש 77 (המוביל – צומת גולני) פונים צפונה בצומת בית רימון אל כביש שמטפס לראש הר תורען.
    לפני הכניסה לבית רימון, משמאל, נמצאת הכניסה לדרך הנוף. במזרח דרך הנוף מתחברים לכביש 65 שמחבר אל מצפה נטופה.

    רעבים? מסעדת "המעיין" במרכזו של כפר כנא, תסדר לכם את הצד הקולינרי של הטיול.

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.