• Ad
  • טיול יום קיץ על חוף אכזיב, וצפונה אל ראש הנקרה. לגונות רדודות ומלאות חיים, ים וגלים. וגם: קפיצה קטנה לראש הנקרה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אפילו מי שלא ממש מתחבר אל הים ואל החוף לא יכול להישאר אדיש בחולפו על-פני נקודה אחת, מצפון לאכזיב, מקום בו נושק כביש 4 לחוף הים התיכון.

    ללא כל התראה נגלה בפני הנוסע מראה מפתה – 'בריכת ים' גדולה שמחייבת להשהות עליה את המבט.
    בעלי דמיון ממריאים במחשבות, חולמים את עצמם כשהם רובצים במים הצוננים עד צוואר, ראשם מציץ כראשו של היפופוטם מאושר ביום חם.

    dubi zakai 33-2

    על הסלעים הכהים שגולשים לים הטורקיז ניצבת אנדרטה גדולה לזכר ספינות המעפילים. גוש בטון שעליו נעוצים ברזלים חשופים ונראים כמו חיצים שנשלחים השמימה. אלה שרידי ברזל שנאספו מספינות מעפילים מוטבעות שנמשו מהים והורכבו לפסל על ידי האמן יחיאל שמי.

    הפסל, כהה ועוקצני, ניצב כניגוד כואב למי הטורקיז השלווים של הים. גלים רכים לוחכים את הסלעים, בריכת ים צלולה ורגועה עוטפת את האנדרטה.

    dubi zakai 33-3

    חול זך מעצים את צבע הטורקיז של המים, ובתוך אלה מתרוצצים להם דגיגים שובבים, חובטים בזנבם ומעלים ענן חול קל, ממהרים בנפנוף זנב להיחבא בין הסלעים ברגע שבו דורכת כף רגל בתוך הבריכה.

    מעומק הים דוהרים גלים, אוספים כוח ומסתערים על ריף הסלעים החסון. הסלע הכהה הודף את ההסתערות, ואחרי שהגלים מתנפצים ברעש ובקצף הם גולשים ברכות מאולפת אל בריכת הים הרגועה, קצפם הלבן מתפוגג, והרגיעה שבה אל לגונת הטורקיז.

    בשארית כוחו מתלכד הגל, מנסה להסעיר את מי בריכת הטורקיז, אבל מסיים את דרכו בפריסה קשתית על החול, מעורר מיובשם כמה צדפים עייפים.

    קטע חוף זה, מאכזיב צפונה, נחשב לאחד היפים בחופי הארץ, וגם בהמשך החוף, צפונה, נחבאות לגונות טורקיז נוספות, האחת מרתקת מן האחרת.

    הסלעים מחודדים וחלקים ואפשר לטייל עליהם נעולים בסנדלים, וכל בריכה אוצרת שפע של חיים – סרטנים, דגים קטנים וזריזים, דיונון זעיר וצמחי מים צבעוניים. גל נרפה מסתער לפרקים על הסלעים ומסעיר לרגע את הבריכה הזעירה.

    dubi zakai 33-5

    חובבי הים יכולים להמשיך בהליכה צפונה או לנסוע עם מכונית על הכביש הצר, אל מצוק ראש הנקרה. הכביש כמעט נושק לחוף, חולף על פני חוף בצת ומסתיים במגרש חניה קטן למרגלות המצוק הלבן של ראש הנקרה.

    בנקודה זו, בתוך המים, נתונים סלעים לבנים גדולים וחלקים לחסדי הגלים המסתערים.
    בקצה מגרש החניה פעור פתח גדול בקיר המצוק הלבן. פתח זה שימש בתקופת המנדט הבריטי את מסילת הרכבת שקישרה את הארץ עם לבנון וכיום הוא משמש ככניסה נוספת למנהרות ראש הנקרה.

    ממרפסת החניה יורדות מדרגות אל רצועה מזח צרה שמוליכה אל הסלעים הלבנים, שעליהם יושבים דייגים סבלנים.

    הסלע הלבן שגולש לים זכה לכינוי "רגל הפיל", וכאשר מביטים בו די ברור מדוע. מאד רצוי להגיע לכאן לקראת השקיעה, ולחזות במראה המרהיב של המצוק הלבן כשהוא מאדים עם השמש השוקעת וקצף הגלים נראה כמו רסיסי זהב.

    כך מגיעים: נוסעים מנהריה צפונה על כביש 4 עד לחלקו הצפוני של מגרש החניה באכזיב. דרך עפר משובשת יורדת מכאן ועולה אל אפיק נחל כזיב.

    בסביבה: על גדות נחל כזיב נותרו שרידי גשרי הרכבת שקישרה בין לבנון לארץ ואשר פוצצו ב'ליל הגשרים'. במהלך הפעולה נהרגו 14 מלוחמי הפלמ"ח, ובמקום ניצבת אנדרטה לזכרם.

    פעילויות נוספות לסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: מחוף אכזיב לראש הנקרה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.