• Ad
  • טיול לסופ"ש" אל היער הקהילתי בראש העין
    בסמוך לשכונות החדשות של ראש העין עוטף יער בן כמעט 50 שנים את הגבול המזרחי של מישור החוף ואת השיפולים המערביים של הרי שומרון. הגישה קלה, הנוף מרהיב והפריחה בעיצומה, אז חבל להיתקע בבית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האביב בפתח וזה אומר שכבר לא צפויים לנו גשמים משמעותיים. חורף 2022-23 היה שחון והסתכם בכ-60% מכמות המשקעים השנתית הממוצעת, וקיץ 2023 יהיה חם ויקושט בצמחיה דלה ומיובשת.

     

    טיול לסופ"ש" אל היער הקהילתי בראש העין

     

    זאת לא נבואת זעם אלא קריאת השכמה: קחו את עצמכם ואת הילדים וצאו בסוף השבוע ליהנות מן הפריחה ומן הירוק בעיניים לפני שיתחיל הגעגוע אליהם. מי שיכול ורוצה לנסוע ליעדים מרתקים יכול לדפדף בין מאות הטיולים שהעלנו לכאן בשנים האחרונות, ועבור מי שיכול לתפוס רק חלון זמנים קצר, ליד הבית, הקרן הקיימת לישראל הקימה בסמוך לחלק מערי ישראל את פרויקט 'יער קהילתי' אשר מאפשר ליהנות מפיסת טבע במרחק רכיבת אופניים מן השכונה.

    אחד ה'יערות הקהילתיים' משתרע על פני כאלף דונמים לא הרחק מן העיר ראש העין, וזאת רצועה ירוקה של טבע משוחרר וירוק ובתוכה מסלולי טיול קצרים שמתאימים לכל אחד, מקומות ישיבה לארוחת הבוקר או צהרים (אסור להבעיר אש) ושפע אוויר נקי.

    היער נושק לצפונה של ראש העין, אזור שבו נבנו בשנים האחרונות שכונות מגורים חדשות ובהן בניינים גבוהים, והנטיעות בו החלו עשרות שנים קודם לכן, כבר בשנת 1976. במהלך כמעט 50 השנים האלה צמח יער מפואר של עצי אורן, ברוש ואקליפטוס, ולפני כמעט 20 שנים, בשנת 2006, נחתמה אמנה בין קק"ל, עיריית ראש העין ו'נאמני היער הקהלתי' אשר מסייעים לשמירת ושימור יערות תוך עידוד של תושבים לקחת אחריות ולטפח את איי הטבע האלה. באותה שנה ניטעו ביער עצי חרוב, שקד מצוי, אלה אטלנטית, שיזף מצוי, כליל החורש ומינים נוספים.

     

    טיול לסופ"ש" אל היער הקהילתי בראש העין

     

    היער נטוע על הגבול המזרחי של מישור החוף ונושק לשיפולי הרי שומרון, וברום שיאו נמצאת גבעה שעליה התקיים בתקופה הביזנטית ישוב ששמו התגלגל מאוחר יותר ל'חירבת א-דויר'. בסיור באתר, לאורך שביל הליכה שחלקו חצוב כמדרגות סלע, מתגלה בור מים מטויח והוא מקושט בימים אלה באלפי כלניות ורקפות שפורחות במשטחי צבע ויופי אדירים.

    ביער עצמו סלולים שבילי הליכה לרוב ושבילים לרוכבי אופניים ולפעילויות ספורטיביות כמו ריצה וניווט. כל השבילים חוצים חורש, חלקם מסומנים ומטפסים אל נקודות תצפית, ויש גם שבילים למטיבי לכת שמקיפים את היער ועליהם אפשר לנדוד במשך לפחות שעתיים.

    בכניסות ממתינות לכם מפות הדרכה והסברים על המקום והסביבה, ונאמני היער דואגים לשמירה ולטיפוח של העצים. מידי שנה נערכות ביער חגיגות ט"ו בשבט ולאחר מכן גם אירועי מסיק וזיתים, ובחורף ובאביב היער 'מתפוצץ' מפריחה מרהיבה ורבת יופי.

     

    טיול לסופ"ש" אל היער הקהילתי בראש העין

     

    הכניסה כמובן חופשית וישנם שני מוקדים מרכזיים ביער שבהם אפשר לשבת למנוחה לאחר הליכה. בלב היער עובר ערוצו האכזב של נחל 'רבה' לצד שרידי הישוב הקדום 'גבעת אבן העזר', ובצפון היער סלול מסלול מעגלי באורך של כקילומטר אחד שנקרא 'שביל הפריחה'. שביל זה מטפס אל ראש הגבעה, שם יש שלושה אזורי ישיבה לתצפית על הרי שומרון, כפר קאסם וכביש 5.

    כך מגיעים: בוויז: "יער ראש העין" (שלט גדול בכניסה ועליו הכיתוב 'יער קהילתי'). משם מוליך שביל כורכר לחניה בלב היער.

     

    טיול לסופ"ש" אל היער הקהילתי בראש העין

     

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל היער הקהילתי בראש העין

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.