Ad

טורקיז בשמי האוטובוסים

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הכירו את טורקיז, רכב הסעות חדש שנחת בארץ בתקווה למלא את החלל הגדול שבין מיניבוסים לאוטובוסים בגודל מלא

אנשי UTI החליטו לחפש פתרון לחוסר
אנשי UTI החליטו לחפש פתרון לחוסר

במידה ויצא לכם אי פעם להזדקק לשירותיה של חברת הסעות בוודאי שמתם לב שקיים חסר משמעותי בתחום הביניים בין מיניבוסים המסוגלים להסיע מקסימום 19 נוסעים לאוטובוסים בגודל מלא שהקיבולת שלהם עומדת על 50 נוסעים.
גם החבר'ה מ-UTI, יבואנית משאיות איסוזו בישראל, זיהו את החלל הזה וסברו שמדובר בנישה משמעותית למדי שרק מחכה שימלאו אותה.

בהתאם לכך ומתוך כוונה למצוא פתרון להסעות של 28-30 נוסעים על מטענם בנוחות מרבית, יצאו שליחי היבואן למקומות שונים ברחבי הגלובוס ובמפעל 'אנאדולו' שבטורקיה מצאו את מבוקשם – רכב הסעות שאינו מיניבוס ואינו אוטובוס ונקרא טורקיז.

הטורקיז אמנם נראה במבט חטוף כמו אוטובוס, אך מבט נוסף (במיוחד כשבסביבה יש אוטובוס רגיל) מראה שהכל כאן קצת התכווץ.

עם זאת, למרות הדמיון העיצובי, מבנה הטורקיז שונה משל אוטובוסים בגודל מלא, בהם בדרך כלל המנוע נמצא מאחור ותופס נפח משמעותי על חשבון תאי המטען המיועדים לחפצי הנוסעים.
כאן המנוע נמצא קדימה, מתחת לאזור בו יושב הנהג, דבר שמאפשר להציע תא מטען גדול למזוודות למרות המימדים הצנועים.

על אף שהטורקיז, יחד עם גלגלים בקוטר צנוע, נראה כמו אוטובוס שהוקטן, הגובה הפנימי מאפשר לנוסעים לעמוד בנוחות מבלי צורך להתכופף.
המנוע בן 4 צילינדרים מגיע ממשאית איסוזו 7.5 טון, מספק 190 כ"ס וידוע כבעל מוניטין אמינות מוכח. תיבת ההילוכים הרובוטית מעניקה העברות רכות בין הילוך להילוך ויחד עם מערכת מתלים טובה, עם קפיצי עלים מקדימה וקפיצי עלים משולבים בכריות אוויר מאחור, מתקבלת נסיעה לא מעייפת או מטלטלת.

הרבה יותר מרווח מכל מיניבוס
הרבה יותר מרווח מכל מיניבוס
מרווח נדיב למטען
מרווח נדיב למטען

כמו כן יש לציין את הראות הטובה קדימה, לאחור ולצדדים בעזרת המראות וגם מצלמה אחורית מצוינת ממנה נהנה היושב בעמדת הנהג.

למפעל בטורקיה הפועל בשותפות עם איסוזו יש ניסיון של 30 שנה בבניית אוטובוסים ונראה כי דגש מיוחד הושם כאן על רווחת הנוסעים עם עיצוב פנים מזמין הכולל תאורת לד רכה שניתנת לשליטה, מושבים נוחים מאוד עם אפשרות כיוון רבות ומיזוג אוויר מצוין המאפשר שליטה על מיזוג לכלל האוטובוס ומיזוג אוויר נפרד לנהג.

לקחנו את הטורקיז לנסיעת מבחן שהתקיימה ללא נוסעים וניתן לציין שאת העליות מצומת נחשון לשמשון האוטובוס עלה בקלילות ושנסיעה בדרך כורכר כבושה עברה בצורה חלקה וללא קפיצות מיותרות.

המחיר של הטורקיז בארץ יעמוד על 485 אלף שקלים ועל הנייר נראה שבהחלט יש לו סיכויים להפוך ללהיט כפי שסבורים אנשי UTI.

dubi zakai 1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
    שינוי גודל פונט
    ניגודיות