• Ad
  • המכונית החשמלית של אפל צצה מכל פינה
    פרסום שיחות בין אפל לבין ספקית חלקים שנקלעה לקשיים מזכיר שוב שהמכונית החשמלית של אפל מתבשלת לאט, אבל בטוח. וגם: עידן הרכב החשמלי מנער לגמרי את תעשיית הרכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסופו של דבר, ביום מן הימים, תתגלגל בעולם מכונית חשמלית שתישא את סמל התפוח הנגוס של אפל, אבל עד לאותו יום כנראה שנקרא לא מעט ידיעות מן הסוג הזה: מקורות בחברת Sanden, אשר מייצרת מערכות מיזוג אוויר לרכב, דיווחו על משא ומתן שהתנהל לפני כשנתיים מול החברה האמריקנית בנוגע לאספקת רכיבי מיזוג אוויר למכונית של אפל.

     

    המכונית החשמלית של אפל צצה מכל פינה

     

    בידיעה הזאת יש כמה אלמנטים מעניינים אבל גם לא מעט סימני שאלה, ומה שמעניין הוא שדווקא סימני השאלה בפרשה הזאת הם היותר מעניינים… אז ראשית לכל, מי זאת Sanden? סאנדן, כך מדווח העיתון היפני החשוב 'אסאהי', היא אחת הספקיות הגדולות ביותר ביפן של חלקי מיזוג אוויר לרכב, והיא לא קשורה בקשרי בעלות אל אף אחת מיצרניות הרכב היפניות הגדולות.

    לסאנדן, כך מדווח העיתון היפני, יש נציגות גם בארצות הברית, ולפני כשנתיים התייצב שם אדם שהציג את עצמו כנציג של חברת אפל. עם התקדמות השיחות מול אותו נציג הוא ביקש הצעות לפיתוח וייצור של מערכת מיזוג אוויר למכונית חשמלית מתוצרת אפל, ואף שיתף את אנשי החברה היפנית בתרשימים שונים של אותה מכונית אשר לפעמים נדמה שכל העולם ממתין לה. העניין הוא ששיחות בין יצרניות רכב לבין ספקיות המשנה שלהן נחשבות לסוד מוחלט בהחלט בתעשיית הרכב, ודליפת מידע כזה מובילה בדרך כלל לסיום היחסים בין יצרנית הרכב לגורם המדליף.

    לקריאה נוספת:

    בפולקסווגן לא חושבים שאפל יכולה לבנות מכוניות

    במקרה זה יש מצב שהמידע המרעיש מפורסם כעת לאו דווקא מפני שהשיחות לא הובילו בסופו של דבר לעסקה קונקרטית, אלא מפני שסאנדן נקלעה לקשיים כלכליים בגלל משבר קורונה, ובין השאר איבדה בגלל זה את החוזה הפוטנציאלי עם אפל. החל מאמצע 2020 סאנדן נמצאת בתהליכי פשיטת רגל, ונראה ש"האביר על הסוס הלבן" שעומד להציל אותה עשוי להיות מתחרה של אפל. דבר מעניין ראשון בסיפור שצץ כעת ביפן הוא שלפי הידיעה נציגי אפל חיפשו, ומן הסתם מצאו אצל ספקית אחרת, "רכיבים בעלי ביצועים גבוהים במיוחד" למערכות מיזוג האוויר של המכונית שלהם. זה כמובן נשמע מתאים מאד לחברה שידועה באיכות המוצרים שלה – לפחות בתחום האלקטרוניקה.

    דבר מעניין אחר – וצריך לזכור שבכל זאת מדובר בציטוט של "מקורות עלומים" ולא במחקר מדעי – הוא טענה לפיה הנציג של אפל פנה אל ספקית של מערכת משנה ברכב, וזאת לא הדרך המקובלת של תעשיית הרכב הוותיקה לעשות דברים. זה כמובן לא בהכרח רע או לא הגיוני, מפני שכל תחום הרכב נמצא כרגע במהלך השינוי הדרמטי ביותר מאז המצאת הגלגל. כמו כל חברות האלקטרוניקה והטכנולוגיה האחרות גם אפל מתעניינת בתחום הרכב לאחר שזה הפך במהירות לחשמלי, מקושר ואוטונומי – ובתחומים אלה יש לה יתרון יחסי.

    מבין שלושת תחומי העניין כדאי אולי לומר מילה דווקא על התחום הראשון, "ההתחשמלות" של כלי רכב, אשר מבחינה כרונולוגית היה דווקא האחרון שמשך חברות כמו אפל לתחום הרכב. למרות שמכוניות חשמליות "טהורות" יכולות להיראות מאד דומות חיצונית למכוניות קונבנציונליות (ע"ע סקודה אניאק) – למעשה מדובר ביצורים שונים לגמרי שיכולים להיבנות בשיטות אחרות, וחשוב מכל: הם כוללים רק כמחצית ממספר הרכיבים שקיימים במכוניות עם מנועי בעירה. יתרה מכך: אחוז גדול יותר משאר החלקים, אלה שכן קיימים ברכב חשמלי, קשורים לעולמות החשמל, האלקטרוניקה והתוכנה.

    ראוי לזכור שמנועי בעירה, וכל המערכות שתומכות בהם, מיוצרים במפעלים ייעודיים ונפרדים ממפעלי ההרכבה של מכוניות ודורשים לוגיסטיקה אדירה שבכלל לא קיימת במכוניות חשמליות. זה בפני עצמו מהווה חסם כניסה משמעותי ויקר מאד בפני יצרניות רכב צעירות וחדשות, ובעידן ההתחשמלות הוא פשוט גז ונעלם.

    מגמה מרתקת אחרת, בעידן הרכב החשמלי, היא ש"יצרניות רכב" הופכות להיות הרבה יותר דומות ליצרניות משאיות מאשר ליצרניות מכוניות. ההבדל בין ייצור מכונית ליצור משאית הוא שיצרניות המשאיות הן הרבה יותר "מרכיבות" מאשר "מייצרות" – כלומר שאחוז קטן יותר מן המוצר הסופי מיוצר באופן פיזי תחת הגג שלהן. מה שצפוי לקרות בעידן הנוכחי זה שאל מפעל הרכבה טיפוסי של "יצרנית רכב חשמלי" תגיע פלטפורמה חשמלית שעליה יורכב מרכב. המרכב יהיה אחד הרכיבים הבודדים שייוצרו במקום, ולתוכו יותקנו כמה מאות או אלפי מערכות ותתי מערכות שיגיעו מספקיות משנה כשהם מוכנים להתקנה.
    במקביל, מפעלי הרכבה כאלה – אשר אולי יהיו בבעלות יצרניות רכב ותיקות ואולי בבעלות של יזמים, חברות ציבוריות, חברות תעשייתיות או כל סוג אחר של התארגנות – ייצרו מגוון גדול של מוצרים שבסופו של דבר יישאו סמלים של מותגים שונים, ואפילו מתחרים. אם זה מזכיר למישהו מפעל הרכבה לטלפונים סלולריים אשר מייצר במקביל טלפונים למותגים שונים – אז הוא פגע בול במטרה. כך, פחות או יותר, תיראה תעשיית הרכב בתוך מספר שנים.

    'פוקסקון', למשל – אחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות ביותר שפועלות בטאיוון וגם בסין, מייצרת בימינו שבבים, רכיבים אלקטרוניים כמו לוחות אם וכרטיסים, טלפונים חכמים (בהם גם עבור אפל), ובקרוב, כך נראה, היא תהיה גם יצרנית רכב או שותפה בייצור רכב. 'פוקסקון' גם מובילה את קונסורציום MIH אשר מונה כבר יותר מאלפיים חברות וארגונים שמפתחים יחד "אקוסיסטם פתוח בתחום הרכב החשמלי אשר מקדם שיתוף פעולה בתעשיית הניידות". מטרת המיזם הזה היא לפתח פלטפורמת רכב חשמלי וגם את כל רכיבי החומרה והתוכנה שנדרשים לצורך קישוריות ואוטונומיה.

    לקריאה נוספת:

    תכירו את יצרנית הרכב פוקסקון

     

    המכונית החשמלית של אפל צצה מכל פינה

     

    אפל היא אחת מתוך רשימה ארוכה של חברות טכנולוגיה ואלקטרוניקה מובילות אשר ייקחו חלק בעולם הרכב העתידי, אם כי ההבדל הגדול בינה לבין חברות רבות אחרות הוא החשאיות שבה היא מנהלת את ענייניה. הבדל מהותי נוסף הוא שאפל היא גם אחת מחברות הטכנולוגיה העשירות ביותר בעולם כיום, כלומר שהיא לא צריכה לגייס כסף או לחבור אל שותפים אסטרטגיים או פיננסיים. היא יכולה פשוט לקנות אותם.

    המעניין הוא שכאשר מסתכלים בתחרות שמתהווה בימים אלה סביב אפל נדמה לפעמים שאחרי לא מעט שנים של שמועות והדלפות צריך כבר לצפות להכרזה דרמטית ולמשהו שמתחיל להיראות כמו מכונית של ממש. סיפרנו לכם על התוכניות של שיאומי ושל וואווי בתחום הרכב, והיום נחשפנו גם ל'סאנדן' היפנית, לכן כנראה לא תופתעו לשמוע שהחברה שהושיטה לסאנדן חבל הצלה פיננסי, ואולי אף תשתלט עליה לגמרי, היא ענקית האלקטרוניקה הסינית 'האייסנס' (Hisense Group).

    בחזרה אל המכונית של אפל

    זה המקום להדגיש שכל תמונות האילוסטרציה לכתבה זאת הן תמונות מדומיינות בלבד אשר לא בהכרח קשורות למוצר עתידי של אפל. חברת הליסינג הבריטית Vanarama עשתה לאחרונה סיבוב חביב על חרושת השמועות סביב המכונית של אפל ופרסמה את הרעיונות של המעצבים המוכשרים שלה אשר לקחו השראה ממוצרים קיימים שונים של אפל כמו מכשירי אייפון ומחשבי "מק- בוק". מדובר כמובן בספקולציות מוחלטות של מי שנשכרו עבור Vanarama אבל בהודעתם הם טוענים שהכל מבוסס על "פטנטים אמיתיים שהוגשו על ידי אפל" (עוד לגבי פרויקט זה אפשר לגלות כאן).

     

    המכונית החשמלית של אפל צצה מכל פינה

     

    לפי שעה אפל מסתירה את כוונותיה מאחורי מסך עבה של חשאיות, אבל דרכו מחלחלות חדשות לבקרים שמועות שמפרסמים "אנשים מקושרים" לפיהן פיתוח המכונית החשמלית שלה מתקדם בקצב מהיר. כפי שפרסמנו כאן, ממש לפני כשנה נפוצו שמועות אודות מגעים בין אפל לבין יונדאי-קיה. בשעתו נטען שקיה תייצר את המכוניות של אפל בארה"ב, ואפילו ננקב הערך הכולל של העסקה. כעבור מספר ימים הודיעה יונדאי-קיה שלא היא מי שתבנה מכוניות עבור ענקית הטכנולוגיה מקליפורניה, וזה הוביל לחרושת שמועות אודות מועמדות פוטנציאליות רבות אחרות, בהן בין השאר ג'ילי, BYD ואפילו מיזם משותף חדש בין LG הקוריאנית – אחד הגורמים המובילים בתחום הסוללות לרכב חשמלי, לבין מאגנה – שהיא אחת מספקיות המשנה החשובות לתעשיית הרכב, ומי שגם מייצרת "מכוניות בקבלנות" עבור יצרניות רכב שונות.

     

    המכונית החשמלית של אפל צצה מכל פינה

     

    לקריאה נוספת:

    מי תבנה את המכונית החשמלית והאוטונומית של אפל?

    האם היית קונה משיאומי מכונית חדשה?

    כאמור בתחילת הדברים – ביום מן הימים – אולי מחר, אולי בעוד חודש ואולי בשנה הבאה – אפל תכנס מסיבת עיתונאים ותחשוף את המכונית החשמלית שלה. עד לאותו יום נמשיך לשמוע שהיום הזה בוא יבוא.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.