Ad
אסטון מרטין ואנקוויש

הכירו את דגמי אסטון מרטין לישראל

אסטון מרטין מתחילה את פעילותה בישראל. הכירו את היצרנית ואת הדגמים והגרסאות שיגיעו לישראל
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

אתמול פרסמה יבואנית אסטון מרטין, חברת 'אוטו ארט אי אל', את מחירי דגמי המותג שיגיעו ארצה. רגע לפני שהיא מתחילה את פעילותה הרשמית, כדאי להכיר את הדגמים החדשים שלראשונה מגיעים לישראל.

היסטוריה על רגל אחת
אסטון מרטין הוקמה בבריטניה על-ידי ליונל מרטין ורוברט במפורד ב-1913. שיתוף הפעולה ביניהם החל במטרה לשווק דגמי מכוניות של חברת סינגר (שכבר לא קיימת יותר), אבל עד מהרה החליטו השניים על הקמת מותג משל עצמם. את השם הם החליטו להעניק משילוב שם משפחתו של ליונל ושם הגבעה בה נהג להתחרות – מירוץ טיפוס גבעת אסטון (ליד העיירה אסטון קלינטון).

מאז עברה החברה שורה ארוכה של גלגולים ובעלויות בעיקר על ידי משקיעים שונים כשחברת הרכב היחידה שהחזיקה בה היתה פורד. הענקית מדטרויט רכשה את אסטון מרטין בשנת 1993 והחזיקה בה עד שהודיעה בשנת 2006 שנמאס לה להפסיד על דגמי המותג המון כסף והיא מחפשת קונה. בשנת 2007 הועברה השליטה מידי פורד לקבוצת משקיעים מכווית ואירופה בראשות דייויד ריצ'רדס הבריטי ואלה מחזיקים בבעלות המותג כיום.

האטרקטיביות של אסטון מרטין נובעת מהיסטוריית מירוצים ענפה ומשגשגת ומהמוניטין לה זכתה כמכונית הרשמית של ג'ימס בונד, הסוכן הבריטי החשאי. היא הופיע לראשונה רק בסרט השלישי בסדרת 007 ('גולדפינגר') לצד שון קונרי, אך מציעה את הרומן הארוך ביותר עם הסוכן של הוד מלכותה – 11 הופעות כמכונית הפעלולים של בונד. הדגם הראשון שכיכב היה DB5 והוא היחיד שחזר על עצמו כדגם של המרגל 007 בסרטים נוספים בסדרה. בסך הכל הדגם הופיע ארבע פעמים בסדרה כשהאחרונה בסרט 'סקייפול' לצד השחקן דניאל קרייג. החזרה המרובה הזו של דגמי אסטון מרטין היא זו שגרמה ליצירת הקשר בין המותג לסוכן של הוד מלכותה ולניפוח הפטריטיזם הבריטי למרות הכישלון הכלכלי של המותג.

הדגמים שיגיעו לישראל
היבואנית, שמאחוריה נמצא את איש העסקים חיים דנינו (אחיו של מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו), מתכננת לייבא את כל דגמי המותג וטווח המחירים נע בין 910,000 למעל 2 מיליון שקלים.

ונטאג' קופה ורודסטר (וולנטה)
ואנטג' הוצגה בשנת 2005, מציעה ממדים קומפקטיים יחסית ומיעודת להתחרות בגרסאות פורשה 911 למשל. כולן ישווקו בישראל בגרסאות קופה או רודסטר (וולנטה) עם גג בד מתקפל.

המכונית תוצע בישראל עם מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר (426 כ"ס) ו-V12 בנפח 6.0 ליטר (573 כ"ס). הגרסה הבסיסית מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומגיעה עד 290 קמ"ש והבכירה מאיצה תוך 3.9 שניות ומציעה מהירות מרבית של 328 קמ"ש.

ואנטג' V8 תעלה 910,000 שקלים
ואנטג' V8 רודסטר תעלה 990,000 שקלים
N430 תעלה 980,000 שקלים
ואנטג' V12 S תעלה 1,540,000 שקלים

DB9 קופה ורודסטר (וולנטה)
DB9 הוצגה ב-2004 כיורשת ל-DB7, והייתה חלוצת הפלטפורמה החדשה של אסטון מרטין. פלטפורמה שכיום משרתת את כל דגמי החברה. היא מוגדרת כ"ספורט אלגנס" בהיצע ומיועדת להתחרות בדגמי מזראטי. ממדיה מעט גדולים יותר ביחס לוואנטג' ותשווק בישראל בתצורת קופה ורודסטר (וולנטה) עם גג בד.

למכונית מנוע אחד בלבד V12 בנפח 6.0 ליטר שמייצר 517 כ"ס. ביצועים: תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ו-295 קמ"ש.

DB9 תעלה 1,419,000 שקלים
DB9 וולנטה תעלה 1,540,000 שקלים

ראפיד
ראפיד הוצגה בשנת 2010 והיא למעשה גרסת ארבע דלתות עם בסיס גלגלים ארוך של ה-DB9. היא היחידה בהיצע המותג עם ארבעה מושבים ומיועדת להתחרות בדגמים כמו מזראטי קוואטרופורטה ופורשה פאנאמרה. הכינוי 'S' נוסף לדגם לאחר מתיחת הפנים (בז'נבה 2013).

מכונית הארבע דלתות היחידה בהיצע המותג מציעה את אותו מנוע V12 המוצע ב-DB9, אלא שכאן הוא מייצר 558 כ"ס. תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 4.9 שניות ומהירות מרבית של 306 קמ"ש.

ראפיד S תעלה 1,580,000 שקלים

וואנקוויש קופה ורודסטר (וולנטה)
הדור הנוכחי של וונקוויש הוצג ב-2012 וזו המכונית החדישה ביותר בהיצע דגמי אסטון מרטין. היא מבוססת על שלב פיתוח נוסף של פלטפורמת וואנטג' ומציעה מידות גדולות עוד יותר מאלה של DB9. גם היא תשווק בישראל בתצורת קופה ורודסטר (וולנטה) עם גג בד.

ספינת הדגל של אסטון מרטין מוצעת עם מנוע אחד: V12 בנפח 6.0 ליטר שמייצר 576 כ"ס. תאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות והמהירות המרבית עומדת על 324 קמ"ש.

וואנקוויש תעלה 2,026,000 שקלים
וואנקוויש וולנטה תעלה 2,170,000 שקלים

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad