Ad

האם יבואנית מרצדס פעלה לטרפוד יבוא מתחרה?

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

סמנכ"ל אלון מוטורס מאשים את כלמוביל במניעת תחרות. יו"ר איגוד היבואנים בתגובה: תראה לנו הוכחות

"חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, פעלה אצל יצרן המשאיות מרצדס כדי למנוע מחברתנו אלון מוטורס להתקשר עם סוכן מורשה שלה באירופה ולרכוש ממנו משאיות מרצדס כדי להביאן לארץ במסגרת יבוא מקביל". כך טען היום חיים פילינר, סמנכ"ל חברת אלון מוטורס, בדיון שנערך בועדת הכלכלה של הכנסת בנושא חוק רישוי שירותים לרכב.

חוק זה אמור לקדם את התחרות בענף הרכב, ולהוזיל את מחירי המכוניות החדשות ואת מחירי החלפים. ועדת הכלכלה המשיכה היום בדיוניה בהצעת חוק זו, לקראת הגשתו לקריאה שנייה ושלישית.
בדיונים קודמים דנה הוועדה בפרק שעוסק בהסדרת יבואני הרכב, ואז אישרה סעיף שנועד להסיר חסמים שהגבילו את היבוא המקביל, כמו גם סעיף שמקנה לשר התחבורה סמכות לשלול רישיון מיבואנים שיפגעו בתחרות. סעיף נוסף שאושר מחייב את יבואני הרכב להעניק שירות גם במכוניות שלא הם ייבאו ארצה.

כאמור, בדיון שנערך היום הופיע בפני הוועדה סמנכ"ל אלון מוטורס, שאמר בדיון: "אני מנהל מו"מ עם סוכן מורשה של מרצדס באירופה, וביום שישי האחרון קיבלתי מייל שאנשים במטה הראשי של מרצדס מקשים, ולא מעוניינים לספק לי משאיות במחירים שיאפשרו לפתוח את השוק. אין לי ספק שמישהו פנה אליהם. אין ספק שהיבואן בישראל, כלמוביל, עשה מה שעשה אצל יצרן ענק", אמר פילצר.
עו"ד יורם בונן, המייצג את איגוד יבואני הרכב ואת כלמוביל, דחה את הטענות של פילצר. "אני לא יודע לאיזה חלק להתייחס, ל'אין לי ספק' או ל'עשה מה שעשה'. לא היה ולא נברא", אמר בונן.
נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, דחה גם הוא את הטענות והסביר שהיבואן בארץ לא צריך לעשות כלום כדי שיצרן יודיע לסוכן אחר שלו מה לעשות או לא לעשות. "הסוכן פנה ליצרן והיצרן כנראה ענה לו, והנחה אותו לפעול לפי ההסכם ביניהם – מכאן אין מקום לבנות סיפור מכפיש", אמר אנוך.
הוא אף קרא לפילצר לשים את המייל על השולחן ואמר: "אתם כל הזמן מדברים באוויר בלי להציג עובדות".

נציגת משרד התחבורה, עו"ד שרית זוכוביצקי אור, אמרה כי פילצר תיאר ניסיון לסכל התקשרות של יבואן עקיף עם סוכן. לדבריה, כיום אין הוראות ספציפיות בחוק שאוסרות על כך ולכן המשרד מבקש לתקן את המצב ולחוקק את חוק רישוי שירותים לרכב.
"ועדת הכלכלה עשתה עבודה טובה כשאישרה את הסעיף שנועד למנוע מקרים כאלה להבא, אולם ניתן יהיה לאכוף זאת רק לאחר שהצעת החוק ייכנס לתוקף.

הוועדה המשיכה את הדיון בסעיפי החוק והחלה לדון בסעיפים הנוגעים למינוי מועצה מייעצת ליבוא רכב ושיווקו. עם זאת היו"ר ברוורמן העיר כי זמן הוועדה מבוזבז בשל מחלוקות בין הצדדים.

הוא ציין כי עד כה קיימה הוועדה 12 ישיבות שארכו עשרות שעות ואישרה 52 סעיפים בלבד מתוך 191 סעיפי החוק. היו"ר ברוורמן קרא לנציגי משרד התחבורה לקיים ישיבות מקדימות כדי ללבן מחלוקות שהוועדה לא צריכה להידרש להן, ולהביא להכרעה רק את מה שאין לגביו הסכמה. "בקצב הזה, שאנחנו מאשרים בערך 4.5 סעיפים בישיבה, לא נסיים להכין את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית עוד זמן רב, לא בכנס הזה ולא במושב הבא", אמר היו"ר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad