• Ad
  • האם טויוטה חוזרת לפורמולה 1?
    יצרנית הרכב היפנית המובילה רוקמת ככל הנראה מערכת יחסים עם קבוצת האס. זה יתחיל בחסות מסחרית וימשיך לשת"פ טכנולוגי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כ-15 שנים לאחר שיצאה בשן ועין מזירת הפורמולה 1 צפויה ענקית הרכב היפנית טויוטה לחזור בעונה הקרובה לקרקס המהיר בעולם, ובסבירות גבוהה זה יקרה במסגרת שיתוף פעולה עם קבוצת האס האמריקנית.

     

    האם טויוטה חוזרת לפורמולה 1?

     

    המדיה הראשונה שדיווחה על מגעים בין טויוטה להאס היא Formula.hu, ושם משערים שהיחסים המתהווים ייבנו בדרך דומה לאלה שהתקיימו בתחילת הדרך בין 'סאובר' השוויצרית (כעת בבעלות אאודי) לבין אלפא רומיאו: עסקת חסות מסחרית שתוביל בהמשך לשיתוף פעולה טכנולוגי.

    ספקית השלדות הנוכחית של האס היא חברת דאלארה, ובאופן מוזר ומשונה הספקולציות הן ששיתוף הפעולה הראשוני עם טויוטה יהיה דווקא בתחום הזה: מהנדסים מטעם טויוטה ייקחו חלק בפיתוח וייצור רכיבי שלדה וחלקים נוספים במכונית, אך לא במערכת ההנעה.

    פעילות המו"פ עשויה לעבור למטה של מחלקת המרוצים של טויוטה, Gazoo Racing, שממוקם בעיר קלן שבגרמניה, שם גם בנויה מנהרת רוח ששימשה את טויוטה במהלך הקודם שלה בפורמולה 1, ועד לאחרונה הושכרה מידי טויוטה ושימשה את מקלארן.

    לקבוצת האס יש הסכם אספקת מנועים עם פרארי, שאמור להישאר בתוקף לפחות עד לשנת 2028, כלומר עמוק לתוך העידן ההיברידי החדש, וזה משונה מפני שלטויוטה יש מנוע היברידי מוכח ומוצלח שמשמש אותה במרוצי הסיבולת ויכול להוות בסיס למנוע בפורמולה 1. כרגע מקובל להניח שטויוטה לא תספק מנועי פורמולה 1 עד לתום החוזה עם פרארי ולא מן הנמנע שמה שמכתיב את זה הוא לוח הזמנים להסבת או פיתוח מנוע מתאים.

     

    האם טויוטה חוזרת לפורמולה 1?
    מסאיה קאג'י, המנהל הטכני של טויוטה גאזו רייסינג, במוסך של האס במרוץ הפורמולה 1 של סילברסטון בסוף השבוע האחרון. קרדיט צילום: רשתות חברתיות

     

     

    האס נפרדה מן התחתית

    על אף שהאס התחילה את עונת 2024 ברגל שמאל, בסך הכל היא מפגינה השנה ביצועים מרשימים, ודאי ביחס ליכולות הפיננסיות שלה. אבל מאליו ברור ששיתוף פעולה עם טויוטה יכול להקפיץ את הקבוצה הזאת לגבהים חדשים ואפילו להתכתב עם הפעילות שלה בארה"ב – אחד השווקים החשובים ביותר עבור טויוטה.

    דאלארה (Dallara) האיטלקית היא היצרנית הגדולה והמצליחה ביותר בעולם של שלדות למכוניות מרוץ, ומכוניות מתוצרתה התחרו ומתחרות בין השאר בסדרת האינדי האמריקנית, בפורמולה 1, 2 ו-3, ובמרוצי סיבולת.
    בסוף שנות ה-90 הייתה דאלארה מעורבת בניסיון של הונדה לחזור לפורמולה 1, אולם הפרויקט הזה נגנז בסופו של דבר, ובעשור האחרון, מאז כניסתה של האס לפורמולה 1, היא עושה שימוש בשלדה של דאלארה. עם זאת, לדאלארה יש הרבה יותר הישגים וניסיון במרוצי אינדי בארה"ב.

     

    האם טויוטה חוזרת לפורמולה 1?

     

    אקיו טויודה, נינו של מייסד החברה ומי שכיהן עד לא מכבר כמנכ"ל ויו"ר, הוא חובב מרוצים אדוק ואף משתתף פעיל במרוצי חובבים. למרות זאת, כאמור, טויוטה מעולם לא הצליחה לקיים קבוצת פורמולה 1 מוצלחת, וההישג הטוב ביותר שלה, בעונת 2009, היו חמישה סיומים על הפודיום. לאחר מכן פרשה טויוטה מ-F1 והתמקדה במרוצי סיבולת ובראלי.

    בשנים האחרונות טויוטה משקיעה, באמצעות מחלקת המרוצים שלה – Toyota Gazoo Racing (TGR) – בפורמולות הנמוכות, ושם היא מקדמת כישרונות צעירים. אם היא אכן חוזרת לזירה המהירה בעולם היא תפגוש שם, החל מעונת 2026, את אאודי שרכשה את קבוצת סאובר השוויצרית ושוקדת על פיתוח מערכת הנעה, את פורד שחברה לרדבול, ואת יריבתה מבית – הונדה – שתספק מנועים לאסטון מרטין.

    מפה לשם מתרוצצות שמועות גם על התעניינות רצינית של יצרניות נוספות – בהן יונדאי הקוריאנית וג'ילי הסינית.

     

    האם טויוטה חוזרת לפורמולה 1?

     

    לקריאה נוספת:

    המחווה המרגשת של נהג המרוצים הישראלי לחטופים שלנו בעזה

    כריסטיאן הורנר נותן להם כנפיים: סיפורו של האיש שבנה את רדבול

    פורמולה 1: תקנות חדשות מבטיחות מירוצים צמודים והשפעה על כל תעשיית הרכב

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    האם טויוטה חוזרת לפורמולה 1?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.