'ליגל' יבואנית אופנועי דוקאטי תשיק השבוע את הדור החדש של 'מונסטר'. המחיר יחל ב-119,000 שקלים.
הדור השלישי של מונסטר מציע שילדה חדשה אשר בדומה לפניגאלה, משלבת את המנוע לנושא עומס מרכזי. לטענת מהנדסי דוקאטי חיבור זה הופך את השלדה החדשה לחזקה פי שניים ביחס למונסטר 1100 EVO היוצא וזאת על אף שהשלדה החדשה קצרה וקלה יותר. מונסטר החדש מציע לראשונה גם אפשרות להתאמת גובה המושב: 810 מ"מ, 785 מ"מ ו-745 מ"מ (מושב דוקאטי הנמוך ביותר אי פעם). שינויים נוספים נמצא בכידון שהוסט למעלה ואחורה לכיוון הרוכב (כדי לקבל תנוחת רכיבה זקופה יותר), בבסיס הגלגלים שהתארך ב-61 מ"מ ובמיכל הדלק שכעת בנוי ממתכת (פלסטיק בעבר) ומציע נפח גדול יותר (17.5 ליטר, תוספת של ארבעה ליטרים).
למונסטר מנוע L טווין בנפח 1,200 סמ"ק (בטכנולוגיית Testastretta טסטה-סטרטה 11 מעלות) ומפיק בגרסת הבסיס 135 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ (לעומת 100 כ"ס ו-10.5 קג"מ בדגם היוצא). גרסת 'S' החזקה יותר מציעה מיפוי שונה לניהול המנוע ו-145 כ"ס ומומנט של 12.7 קג"מ.
מהפן הבטיחותי המונסטר מצויד בחבילת DSP העדכנית (ראשי תיבות: Ducati Safety Pack, חבילת הבטיחות של דוקאטי). החבילה כוללת את מערכת DTC, בקרת אחיזה של הגלגל האחורי עם שמונה מצבי התערבות (פרט לניתוק מלא), בלמי ABS מהדור האחרון של בוש עם שלושה מצבי בלימה ואפשרות בחירה בין שלושה מצבי רכיבה. בנוסף, לאופנוע החדש בלמי דיסק גדולים מבעבר וצמיגים רחבים יותר.
מחיר דוקאטי מונסטר החדש בגרסת הבסיס יעמוד על 119,000 שקלים ובגרסת ה-S על 149,000 שקלים.