• Ad
  • גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום
    רדבול ומקס ורסטאפן נראים אמנם בלתי מנוצחים בשלב הזה של העונה, אבל אלונסו, עם מכונית משודרגת והמילטון, במרצדס שחוזרת לעצמה, נושפים בעורפיהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שלושה אלופי עולם – מקס ורסטאפן, פרננדו אלונסו ולואיס המילטון, התייצבו אמש על הפודיום של מרוץ הפורמולה 1 של מונטריאול לאחר מרוץ מרתק ומותח, אבל רק לאחד מהם, ההולנדי בן ה-25, מקס ורסטאפן, היה סיכוי ממשי לעמוד גבוה מכולם.

     

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום

     

    בשלב זה של העונה, לאחר שמונה מרוצים, המכוניות של רדבול והנהג המוביל הנהדר שלהם נראים כבלתי ניתנים לעצירה. אבל זה לא אומר שניטל העוקץ מעונת האליפות הזאת: מרצדס נראית הכי טוב ביחס לשנה וחצי האחרונות שלה, השדרוג המובטח של אסטון מרטין אפשר לאלונסו לדגדג קצת את ורסטאפן, וגם במרכז השדה נראו ניצוצות כמו זמן הדרוג המעולה שהשיג ניקו הולקנברג והנהיגה המבריקה של אלכס אלבון בווליאמס.

    וכיצד אנחנו למדים שגם אסטון מרטין וגם מרצדס סוגרות את הפער? ברוב המרוצים שבהם ורסטאפן ניצח העונה הוא חצה את קו הסיום 25 עד 30 שניות לפני מי שדלק בעקבותיו. במונטריאול סיים אלונסו בהפרש של כ-9.5 שניות בלבד אחרי ורסטאפן, כשהמילטון פחות מחמש שניות מאחוריו.

    רק צמד הנהגים של פרארי, שארל לקלר וקרלוס סיינז, נראים כאילו שהם ממשיכים להיאבק מול 18 הנהגים האחרים וגם מול הקבוצה שלהם עצמם. למשל, בסוף הרבע הראשון של המרוץ סיינז קיבל הנחיה קבוצתית שלא לתקוף את לקלר, ולעולם לא נדע מה היה קורה לולא ההנחתה הזאת. בשלב מאוחר יותר, אגב, סיינז סרב לבקשת הקבוצה להיכנס כדי להחליף צמיגים.

    על קו הסיום אולי נראה שהניצחון של מקס ורסטאפן על המסלול הקנדי היה קל, במיוחד מפני שרדבול ניצחה את כל שמונת המירוצים מתחילת העונה ומפני שעבור ההולנדי המעופף זה כבר ניצחון רביעי ברצף ושישי מתוך שמונה מרוצים (ובשניים הנותרים הוא סיים במקום השני). אבל עונת 2023 היא עונת הפורמולה 1 הארוכה ביותר, עם הכי הרבה מרוצים מסביב לעולם, והרבה דברים עוד עשויים לקרות.

    יש מי שעדיין נוטרים טינה לאופן שבו ורסטאפן זכה באליפות הראשונה שלו מול המילטון לפני כשנה וחצי. אבל גם הם חייבים כבר להודות שההולנדי הוא שד מוכשר בטירוף שמנצל לטובה את הגיבוש של המכונית שלו ושל הקבוצה שלו. וסטאפן מפגין ביצועים עקביים בכל פעם שהוא נכנס לקוקפיט – בין אם באימונים, במקצי דירוג ובוודאי בזמן מירוץ. הפעם, בקנדה, נדמה שורסטאפן רשם רק גליץ' אחד, בהקפה ה-67, כשנראה היה שהוא מאבד את זה לשבריר שניה, אבל ההשתלטות שלו על המכונית הייתה מהירה ומדויקת.

    פורמולה 1 אוהבת מספרים וסטטיסטיקות, אז מה דעתכם על הנתון הזה?

    ורסטאפן, פעמיים אלוף העולם ומי שנוהג במכונית המהירה ביותר על הגריד מתחילת העונה, הוביל את כל הקפות המסלול בכל המרוצים מאז המרוץ במיאמי שנערך בתחילת חודש מאי: 224 הקפות, כלומר רק 11 הקפות פחות מן השיא הקודם שמסתתר תחת הסעיף הזה, שיא שנקבע על-ידי נייג'ל מנסל לפני 31 שנים.

    אמש ניצח ורסטאפן את המרוץ ה-41 שלו והביא לקבוצת רדבול את הניצחון ה-100 שלהם. בעוד כשבועיים, באוסטריה, תהיה לו הזדמנות לשבור את השיא של מנסל.

     

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום

     

    סרג'יו פרז, אגב, סיים אמש שישי ונראה שהוא איבד קצת מן הזוהר שאפף אותו בתחילת העונה. אבל נא לא להתבלבל, בתווך שבינו לבין ורסטאפן התרחש קרב מרתק בין אלונסו באסטון מרטין המשודרגת לבין המילטון במכונית שנראתה מצוין בברצלונה והוכיחה הפעם שזה לא היה מקרי (כל כך חבל על טעות של ג'ורג' ראסל שעלתה לו בפרישה).

    ביניהם נלחמו גם צמד הנהגים של פרארי שזינקו למרוץ מן המקומות ה-10 וה-11 לאחר כמה טעויות במקצי הדרוג אבל סיימו במקומות הרביעי והחמישי לאחר תצוגת נהיגה, ומכוניות, שמבטיחות לנו עוד הרבה אקשן בהמשך העונה. בכל מקרה, לאחר החלפת צמיגים בשלבי הסיום של המרוץ פרז קבע את זמן ההקפה הטוב ביותר ולקח לעצמו נקודת בונוס.

    כמה צמוד היה המאבק בין אלונסו להמילטון? אלונסו נראה בשליטה מלאה בעוד שהמילטון נראה מספר פעמים נאבק במכונית שלו ובחוקי הפיזיקה. אבל בהקפה ה-59 עמד הפער בין השניים בסך הכל על שניה וחצי ובאותו רגע הכל נראה פתוח.

     

    גשם קנדי

    עד עכשיו עוד לא אמרנו מילה על השחקן המרכזי של הסבב הקנדי, הגשם, זה שאיים על המרוץ עוד לפני הזנקת מקצי האימון וליווה את הנהגים והקבוצות במשך שלושה ימים. הקהל הקנדי – עם מספר שיא של 345,000 צופים – נרטב היטב, ומקצי הדירוג נראו כמעט מפחידים בשלבים המאוחרים שלהם כאשר הראות צנחה לרמה של עשרות מטרים בלבד.

    אבל אחרי סשן המוקדמות הרטוב והפרוע השתפרו אתמול תנאי מזג האוויר באופן משמעותי. הנהגים קיבלו את המסלול על שם ז'יל וילנב ללא גשם, אם כי כשהוא עדיין לח וחלקלק, ועם מספר פרצי רוח חזקים במחצית הראשונה של המרוץ.

    מספר נהגים חטפו עונשים מוצדקים בקנדה, אם כי הראשון מביניהם היה גם המפתיע ביותר: ניקו הולקנברג עשה את הזמן השני הכי טוב במקצי הדרוג, הישג נהדר לגרמני ולקבוצת האס, אפילו אם מר גשם קצת עזר לסידור הסיטואציה הזאת. לרוע מזלו הולקנברג חטף עונש על כך שבהקפה שלאחר מכן הוא לא האט תחת דגל אדום, ולכן נאלץ לזנק למרוץ מן המיקום החמישי. נוריס, שהאט באופן מוגזם לאחר שמכונית הבטיחות יצאה למסלול, חטף חמש שניות על "נהיגה לא ספורטיבית". זה עלה לו באובדן הנקודות שלו אחרי סיום המרוץ והעניק רווח נקי לאוסקר פיאסטרי, חברו לקבוצה, ולפייר גאסלי מאלפין.

    אבל התאונה המוזרה והמיותרת ביותר על המסלול בזמן המרוץ הייתה בין דה פריס למגנוסן שחיככו ביניהם גלגלים במה שנראה כמו מאבק טיפשי במקצת. שניהם נדחקו מיד לאחר מכן אל מחוץ למסלול בפניה השלישית, לאחר שנהג האלפא-טאורי נעל בלמים ואסף איתו את ההאס. התוצאה: שניהם חזרו למרוץ אחרי שאיבדו המון זמן, ודה פריס חטף עונש.

    גם קרלוס סיינז, לאנס סטרול ויוקי צונודה חטפו עונשים ואיבדו שלושה מקומות בשלושה אירועים שונים ברבעון הראשון והשני של המרוץ.

     

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום

     

    הרבה התרחשויות

    הזינוק למרוץ הכתיב את מהלך הרבע הראשון שלו: ורסטאפן השתחרר ביעילות והמשיך קדימה בזמן שהמילטון הסתער ועקף את אלונסו בשעה שראסל כמעט הצליח לנצל גם הוא את הסיטואציה ולהשתחל, אך נאלץ לסגת ולהישאר רביעי.

    קרבות צמודים כאלה התרחשו גם בהמשך, למשל כאשר אוקון עקף בזינוק את הולקנברג למקום החמישי ואילו סאיינז ופרז התקוטטו וכמעט התנגשו זה בזה כאשר הפרארי נדחקה לכיוון המחסום.

    מספר הקפות לאחר מכן מגנוסן כמעט נכנס בפרז כאשר המקסיקני נאבק בקרלוס סיינז אל תוך השיקיין האחרון, אבל הדרמה הגדולה, שיצרה את הצורך בהוצאת מכונית בטיחות, התרחשה בגלל טעות של ג'ורג' ראסל ששלחה אותו ואת המרצדס שלו אל אבני השפה ואל הקיר ביציאה מפניה 9, מה שגרם לנזק משמעותי למכונית. ראסל הצליח להגיע אל רחבת הטיפולים, לחזור למירוץ ואפילו לטפס בחזרה אל מרכז השדה, אך מאוחר יותר נאלץ לפרוש בגלל הנזק לבלמים.

    בכל מקרה, הקרב החשוב והמרגש ביותר התחולל בין אלונסו והמילטון שהחליפו ביניהם מקומות מספר פעמים במהלך המירוץ. זה קרב חשוב מפני שהוא הדגיש עד כמה אסטון מרטין ומרצדס מתקרבות לרדבול, וגם מפני שסוף סוף, אחרי כל כך הרבה גלגולים ומהפכים – אלונסו והמילטון שוב נלחמים זה בזה, ממש כמו לפני 16 שנים, אם כי הפעם בלי דם רע ביניהם. היו אמנם מספר פעולות של המילטון, כמו יציאה מסוכנת לכאורה מן הפיטס מול האף של האסטון מרטין ועקיפה אפשרית של אוקון, בוטאס ומגנוסן תחת מכונית הבטיחות, שנחקרו על-ידי הנהלת המרוץ, אבל הן לא הסתכמו בענישה כלפיו. אלונסו חזר למקום השני בהקפה ה-22 לאחר שעקף את המילטון לתוך השיקיין האחרון, אך הקרב בין השניים נמשך כמעט עד להקפה האחרונה.

     

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום
    במכונית של אלונסו, אגב, הייתה בעיה בבלמים האחוריים שאפשרה להמילטון לסגור את הפער לקראת סוף המירוץ, אבל כאשר מהנדס המרוץ של אלוסנו הוגיע לו בקשר שהמילטון נושף בעורפו ונמצא במרחק של 1.4 שניות מנו הוא השיב: "קיבלתי. תשאיר לי את זה".
    אלונסו והמילטון נשמעו אופטימים בסיום: אלונסו אמר שהוא מעודד מן ההפרש הקטן יחסית מול ורסטאפן ואילו המילטון תיאר את המרוץ כ"סוף שבוע נהדר".

     

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום

     

    קהל צופי ערוץ F1 בחר באלכס אלבון לנהג הפורמולה 1 של היום לאחר שהגיע למקום השביעי, התוצאה הטובה ביותר שלו מזה שנתיים, וזה בהחלט הגיע לו בעבור נהיגה מרשימה באחת המכוניות הפחות תחרותיות. אלבון העניק לוויליאמס נקודות חשובות וניהל מספר קרבות מרשימים עם אסטבן אוקון והאלפין שלו תוך שהוא מותיר לאורך זמן מאחור גם את לנדו נוריס ואת בוטאס וסטרול.
    לעומת זאת, נראה שקבוצת האס פישלה כאשר הורתה למגנוסן לאפשר לאוקון לעקוף אותו. כתוצאה מכך מגנוסון איבד מקומות גם לבוטאס ונוריס והתדרדר למקום ה-11.

     

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום

    משאיר חותם

    מקס ורסטאפן, עם 41 ניצחונות, השווה אתמול את מספר הניצחונות של איירטון סנה ויש לו מספר יעדים בהישג יד: 51 הניצחונות של אלן פרוסט ו-53 של סבסטיאן וטל. כדי להגיע ל-103 הניצחונות של לואיס המילטון יידרשו לו עוד כמה שנים, אבל הוא יכול להתחיל לטפס לשם במרוץ הביתי של קבוצת רדבול, באוסטריה, בסוף השבוע האחרון של החודש.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    גרנד פרי מונטריאול: שלושה אלופי עולם על הפודיום

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.