• Ad
  • אינפיניטי הורגת את QX50 ואת QX55 אבל הם לא יחסרו לכם
    החדשות הטובות: QX60 מחודש ייחשף השנה ו-QX65 חדש לגמרי יגיע ב-2026. השאלה היא אם יש מקום גם לאינפיניטי וגם לאקורה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ניסאן נמצאת בצרות צרורות ואיתה גם חטיבת היוקרה הייחודית שלה, אינפיניטי, אשר מתכוונת להפסיק לייצר השנה שניים משלושת הדגמים שהיא מציעה בישראל: הקרוסאובר QX50 וגרסת הקופה שלו – QX55. הסיבה, לא קשה לנחש, היא שאין להם מספיק ביקוש.

     

    אינפיניטי הורגת את QX50 ואת QX55 אבל הם לא יחסרו לכם

     

    אף אחד כנראה לא ישים לב לחסרונם של שני הדגמים האלה עד לשנת 2026, כאשר אינפיניטי תציג את המחליף שלהם, מפני שקצב המכירות איטי ואנשי אינפיניטי מתכננים לאחסן מלאי מספיק שלו במגרשי האחסנה שלהם.

    נכון להיום, אם כי בתלות בקפריזות של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ – ניסאן עלולה לסגור את המפעל שלה במקסיקו, שמשותף לה ולמרצדס ובו היא מייצרת את QX50 ואת QX55 לצד מרצדס GLB. מרצדס כבר הכריזה על הפסקת הייצור של GLB בשנת 2026.

    מצד אחד, אינפיניטי עברה לא מעט תהפוכות, רובן לא טובות, מאז השקת המותג בישראל, אבל לזכותה צריך לומר שני דברים חשובים. ראשית, הייבוא והשיווק שלה אצלנו המשיך כסדרו (עם תקינת רכב אמריקנית) גם לאחר שהיצרנית נכשלה כישלון מהדהד בשוק האירופאי והתקפלה משם עם הזנב בין הגלגלים.

    מצד שני – הדגמים של אינפיניטי תמיד היו קצת יותר מיוחדים מדגמי היוקרה של המתחרות היפניות ומהנדסי ניסאן ניסו להטמיע בהם טכנולוגיות ייחודיות.

    בסיכום השנה שעברה אינפיניטי אפילו הצליחה להגדיל במעט את המכירות שלה בישראל, ולמרות שמדובר במספרים זניחים (152 יחידות לעומת 117 בשנת 2023) הם פחות מביכים מאלה של DS, קאדילק ויגואר שהיו להן הרבה יותר כלים להצליח אצלנו מאשר לאינפיניטי.

     

    אינפיניטי הורגת את QX50 ואת QX55 אבל הם לא יחסרו לכם

     

    כל כך צעירים וכבר הולכים?

    QX50 ו-QX55 הם דגמי בסיס של אינפיניטי ובהיעדר מערכת הנעה חשמלית מודרנית ברור שהם לא עומדים בקצב לנוכח התחרות. ובכל זאת די מפתיע שהיצרנית מוותרת עליהם כל כך מהר, שש שנים בלבד אחרי תחילת הייצור של QX50 וארבע שנים בלבד אחרי תחילת הייצור של QX55.

    בארה"ב, השוק הגדול, העשיר והחשוב ביותר עבור אינפיניטי היא מכרה בסיכות השנה שעברה פחות מ-11,000 יחידות של QX50, פחות ממחצית המכירות של QX60 ומספר די דומה לאלה של QX80 שהוא דגם הדגל היקר שלה. QX55, לעומת זאת, רשם כישלון מביך עם כ-3,700 מסירות בלבד.

    שני דגמי הכניסה של אינפיניטי לא יוחלפו באופן ישיר ומי שיתפוס את מקומם לאחר הפסקת הייצור והשיווק הוא QX65 החדש והגדול יותר, גם הוא קרוסאובר בתצורת קופה, וגם QX60 בעל שלוש שורות המושבים.

    עם זאת, נראה שאינפיניטי שואפת ללכת בדרך הבטוחה של למכור פחות ולהרוויח יותר וזאת באמצעות הגרסה המחודשת, דור שלישי למעשה, של הקרוסאובר הגדול QX80 שעוצב בעיצוב נועז ומוצע בארה"ב עם תג מחיר של 100,000 דולר. בנוסף, גם QX60 יעבור השנה מתיחת פנים.

    סיכויי ההישרדות של אינפיניטי בעתיד תלויים ראשית לכל באיחוד הצפוי בין ניסאן לבין הונדה אם כי במסגרת זאת ייתכן ששתי החברות ייאלצו לבחור אם לתחזק במקביל גם את אינפיניטי וגם את אקורה – מותג היוקרה של הונדה.
    בנוסף, ניסאן שוקדת מזה זמן על צמד דגמים חשמליים יוקרתיים שאמורים לשאת את הסמל של אינפיניטי – הקרוסאובר QXe וגרסת הסדאן שלו – Qe.

     

    אינפיניטי הורגת את QX50 ואת QX55 אבל הם לא יחסרו לכם

     

    לקריאה נוספת:

    גם המנועים המתוחכמים של אינפיניטי QX50 וניסאן אקסטרייל מתפגרים

    טויוטה מנתקת את ההגה מהגלגלים: תציע היגוי אלקטרוני כבר בשנה הקרובה

    קילומטראז' של מכונית משומשת: כמה זה יותר מידי?

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • אינפיניטי הורגת את QX50 ואת QX55 אבל הם לא יחסרו לכם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.