• Ad
  • וולוו תפקיד מכוניות אוטונומיות בידי "משפחות רגילות" באנגליה כדי לאסוף מידע ונתונים אודות שימוש אמיתי ויום-יומי במכוניות כאלה. יו"ר ומנכ"ל וולוו קורא לסיוע ממשלתי בקידום החקיקה שתאפשר למכוניות אוטונומיות לחסוך בנפגעים ובעומסי תנועה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו נחושה להימצא בחזית הטכנולוגית ככל שהדברים קשורים לנהיגה אוטונומית, ולאחר שהחלה בניסוי מעשי של מכוניות כאלה בגוטנברג – "עיר הבירה" שלה עצמה בשבדיה, והכריזה על כוונתה לבחור עוד השנה עיר נוספת בסין לאותה מטרה, היא מודיעה היום על יעד נוסף להפעלה ניסיונית של מכוניות אוטונומיות: לונדון שבאנגליה.

     

    Volvo XC90 Drive Me

     

    ממשלת בריטניה כבר הכריזה על תכניות ותקציבים שבכוונתה להקצות לפיתוח נהיגה אוטונומית, אבל אנשי וולוו טוענים שהתכניות שלהם הן, נכון להיום, "השאפתניות ביותר בניסויי נהיגה אוטונומית בבריטניה".

    הייחוד של פעילותה של וולוו יחסית, למשל, לניסויים שמבצעת גוגל או לאלה של מספר יצרניות רכב אחרות הוא בכך שהיא מפקידה את המכוניות שלה, שמצוידות במערכות אוטונומיות-למחצה (למעשה שדרוג של מערכות הסיוע לנהג שמוכרות לנו) בידי "משפחות רגילות" שמשתמשות בהן בחיי היום יום שלהן, ולא בידי נהגים מקצועיים שעובדים בזה.

    וולוו תתחיל את הניסוי הבריטי שלה כבר בשנה הבאה, אמנם בהיקף מצומצם יחסית, ובכוונתה לפרוש צי של 100 מכוניות אוטונומיות עם הגה ימני עוד במהלך שנת 2018.

    בהודעתה לעיתונות בעניין זה מתארת החברה את מטרות ויתרונות הטכנולוגיה האוטונומית ביכולתן להפחית את מספר תאונות הדרכים הקשות, לצמצם את עומסי התנועה על הכבישים, ולחסוך לנהגים ולמשתמשים ברכב זמן יקר.
    וולוו, יחס עם חברת טאצ'אם הבריטית הן נותנות החסות לועידה מקצועית שתתקיים בשבוע הבא בלונדון תחת הכותרת "העתיד עם מכוניות ונהיגה אוטונומית – השלכות על תעשיית הביטוח", ובמהלכה היא צפויה להציג באופן רשמי את הניסוי שלה.

    טאצ'אם (Thatcham) הוא מכון מחקר עצמאי לתחום הרכב, אשר ממומן על-ידי איגוד חברות הביטוח הבריטי, ואשר עוסק בהיבטים שונים של בטיחות בדרכים – החל מביצוע מבחני ריסוק (בין השאר עבור פרויקט Euro-NCAP) וכלה במחקרים בתחום הפסיכולוגיה שקשורים בנהיגה.

    האקאן סמואלסון, נשיא ומנכ"ל וולוו, מצוטט בהודעה לעיתונות כאומר ש:"נהיגה אוטונומית מייצגת קפיצת מדרגה בבטיחות של מכונית. ככל שהטכנולוגיה הזאת תגיע למכוניות מהר יותר כך יחלו להינצל חיים בכבישים מוקדם יותר".

    כאמור, וולוו תפקיד את מכוניות הניסוי שלה בידי משפחות אמיתיות ותאסוף נתונים אודות השימוש היום יומי שלהן על כבישי בריטניה, וזאת במטרה לפתח בתוך זמן קצר מכוניות מותאמות לתנאי הנהיגה בעולם האמיתי ולא רק למסלולי מבחן מובנים.

     

     

    טאצ'אם הבריטית תחבור בניסוי זה לוולוו כדי לבצע ניתוח של הנתונים וככל הנראה גם תסייע בצד הלוגיסטי שלו בכך שתספק נהגים מקצועיים לפעולות שונות שבכל זאת ידרשו נהגים כאלה.
    הניסוי עצמו, שנערך בשלוש המדינות תחת הכותרת המקורית "Drive Me", יתחיל בשנה הבאה בלונדון עם "מספר מצומצם" של "מכוניות אוטונומיות למחצה", ויורחב, כאמור, בשנת 2018 עד להיקף של 100 מכוניות, ממש כמו הניסויים בשבדיה ובסין. היקף צי כזה יהפוך את הניסוי של וולוו לגדול ביותר מסוגו בבריטניה.

     

    Autonomous driving

     

    נתונים שוולוו מפרסמת, אשר מבוססים לטענתה על "מחקר עצמאי", מעלים שלמכוניות אוטונומיות יש פוטנציאל להפחית את מספר תאונות הדרכים בכ-30 אחוזים ("בתנאים מסוימים") – ועל אף שמדובר בהישג משמעותי וראוי – הוא מגחך לחלוטין את הנתונים שהציג שר התחבורה, ישראל כץ, בפני ממשלת ישראל.
    כזכור, כאשר כץ הציג את תכניתו להתקין על חשבון הציבור מערכות מסוגה של "מובילאיי" בכל מכונית משנת הדגם 2000 ואילך הוא טען שהמערכות הפאסיביות בהתקנה מקומית יצמצמו את תאונות הדרכים בישראל ב-80%.

    "ישנם יתרונות רבים למכוניות אוטונומיות," אמר סמואלסון, "וזו סיבה שממשלות ברחבי העולם צריכות למהר ולקדם חקיקה ותשתיות אשר יאפשרו למכוניות כאלה להגיע אל הכבישים הציבוריים בהקדם האפשרי. תעשיית הרכב לא יכולה לעשות את זה בכוחות עצמה, אנחנו זקוקים לעזרה ממשלתית".

     

    IntelliSafe Auto Pilot interface

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אחרי שבדיה וסין וולוו תנסה מכוניות אוטונומיות בבריטניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.